به جامانده از دربی ۹۴ سرخابی‌ها؛

تکراری که این بار ملال‌آور نبود/ از کاپیتان‌هایی که چهره شدند تا خطری که در کمین سرخابی‌هاست!

۱۳۹۹/۱۰/۲۴ - ۲۳:۴۰:۲۳
کد خبر: ۱۱۲۰۳۹۷
تکراری که این بار ملال‌آور نبود/ از کاپیتان‌هایی که چهره شدند تا خطری که در کمین سرخابی‌هاست!
دربی 94 با تمام افت و خیزهایش در حالی به پایان رسید که تساوی پرگل 2 بر 2 نتیجه ای بود که در این بازی رقم خورد و تیم‌ها به تقسیم غنیمت‌های این بازی رضایت دادند و پرونده این بازی با تمام حواشی‌اش بسته شد.

به گزارش برنا؛ جدال شماره 94 پرسپولیس و استقلال در حالی به پایان رسید که دو تیم در 90 دقیقه‌ای مهیج روبروی هم قرار گرفتند و در نهایت این دیدار برنده‌ای نداشت و به نوعی نه سیخ سوخت و کباب!

تکرار نتایج قبلی!

این دیدار در حالی با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید که در دو بازی اخیر این تیم‌ها نیز شاهد تکرار این نتیجه بودیم. پس از تساوی 2 بر 2 در دیدار برگشت سرخابی‌ها در لیگ نوزدهم، دو تیم در جام حذفی هم در وقت‌های قانونی به تساوی 2 بر 2 رضایت دادند تا این سومین بازی متوالی باشد که سرخابی‌ها به تساوی پرگل و تکراری دست پیدا کند. این در حالی است که در ادوار گذشته نیز سال‌ها شاهد تکرار نتایج مشابه در این دیدار بودیم اما هیجان و زیبایی‌های تساوی‌های 2 بر 2 کجا و رخوت تساوی‌های ملال آور یک بر یک و صفر – صفر کجا!

تساوی برای سرخابی‌ها بد نبود!

اگر چه پرسپولیسی‌ها بر این باور هستند که می‌توانستند در این دربی برد مهم و روحیه‌بخشی را به دست آوردند اما به نظر می‌رسد در مجموع این تساوی برای هر دو تیم نتیجه بدی محسوب نمی‌شد! پرسپولیس کم مهره که گل زودهنگامی را در این دیدار دریافت کرد و استقلالی که در دقیقه آخر موفق شد از شکست بزرگ فرار کند، در این دیدار به یک امتیازی رسیدند که عدم کسب آن می‌توانست عواقب بدی را برای هر یک از این تیم‌ها همراه داشته باشد.

دستکش‌هایی که طلایی نشد!

دروازه‌بانان سرخابی در دربی 94 برخلاف پیش‌بینی‌ها، انتظارها را در دربی اول خود برآورده نکردند. حامد لک درون دروازه پرسپولیس و رشید مظاهری در چارچوب قفس توری استقلال در حالی پای در این میدان گذاشتند که پیش‌بینی می‌شد نبرد تماشایی برای ثبت ششمین کلین شیت‌شان رقم بخورد اما این اتفاق رخ نداد و این دو گلر در اولین دربی خود 2 گل دریافت کردند تا مشخص شود حساسیت‌های خاص این دیدار روی عملکرد فنی آنها تاثیر منفی داشته است.

کاپیتان‌هایی که چهره شدند!

دو کاپیتان سرخابی‌ها در این دیدار نشان دادند تجربه تا چه حد می‌تواند در این بازی خاص تاثیرگذار باشد. در حالی که گل زودهنگام استقلال می‌توانست آب سردی برای پرسپولیسی‌ها در زمین باشد اما رهبری خوب سیدجلال در ترکیب سرخ‌ها سبب شد انسجام این تیم با این شوک بد از بین نرود و پرسپولیس بتواند خیلی زود به بازی برگردد. این در حالی است که اگر چه خیلی از کارشناسان وریا غفوری، کاپیتان استقلال، را در دربی 94 با روزهای اوجش دور دیدند اما در آخرین حمله استقلال برای فرار از شکست، ارسال هوشمندانه او به نقطه کور دفاعی پرسپولیس تمرکز سرخ‌ها را در آخرین دقیقه بازی برهم زد تا استقلال با سازندگی کاپیتانش از شکست فرار کند.

عملکرد دربی اولی‌ها!

از بین بازیکنان پرسپولیس و استقلال در این بازی که اولین تجربه حضور در دربی را داشتند، چند بازیکن نتوانستند در این بازی نمره قبولی بگیرند و نمایش خوبی را از ارائه دهند.

سیداحمد موسوی، مدافع جوان استقلال، با کارت زردی که در نیمه اول این دیدار از رضا کرمانشاهی دریافت کرد، گزینه اول تعویض در این دیدار شد. این در حالی بود که محمدحسین مرادمند هم در این بازی روز کم فروغی را پشت سرگذاشت. مهدی مهدی‌پور نیز دربی اولی بود که نتوانست در این بازی چهره چندان موفقی را از خود نشان دهد.

در آن سوی میدان سعید آقایی و میلاد سرلک دو دربی اولی پرسپولیس بودند که در این بازی روز نسبتا موفقی را در ترکیب تیم گل‌محمدی پشت سرگذاشتند. این در شرایطی بود 2 پاس گل از احسان پهلوان برای مهدی عبدی و وحید امیری نشان داد مرد ریزنقش خط میانی پرسپولیس موفق‌ترین دربی اولی برای سرخابی‌ها بود.

پاگشایی برای ستاره جوان

مهدی عبدی که در دربی اول خود در فصل قبل گل 3 امتیازی را برای سرخ‌ها به ثمر رساند در حالی پای در این دیدار ویژه گذاشت، که در لیگ قهرمانان آسیا گل‌های حساسی را برای سرخ ها به ثمر رسانده بود اما در لیگ برتر در امر گلزنی ناکام بود و گلی که در این دیدار برای پرسپولیس به ثمر رساند، گل پاگشایی او در لیگ بیستم محسوب می شد. جدا از این موضوع که فشار ناشی از ناکامی در امر گلزنی با این گل از روی دوش او تا حدود زیادی برداشته شد، کادرفنی پرسپولیس را به حضور مهاجم گلزنی در خط حمله امیدوار کرد، مهاجمی که گویا به بازی‌های بزرگ و رقبای آبی‌پوش حساسیت ویژه‌ای دارد! مهاجمی که  اگر در ادامه فصل هم نمایش خوب خود در دربی را تکرار کند، می‌تواند خیال کادر فنی پرسپولیس را تا حدود زیادی بابت گلزنی  راحت کند.

فرصت‌طلب مثل باشو!

مهاجم فرصت‌طلب استقلال در دربی 94 نشان داد که می‌تواند از حداقل فرصت‌ها به بهترین نحو ممکن بهره ببرد. اگر چه پوشش خوب مدافعان پرسپولیس در دربی قدرت مانور مهدی قایدی را در این بازی از او گرفته بود اما آخرین فرصت برای او و استقلال تبدیل به موقعیت طلایی برای آبی‌پوشان شد تا گل دقیقه پایانی مهدی قایدی سبب شود استقلال از شکست پرتبعاتی فرار کرده و به یک امتیاز ارزشمند از دربی دست پیدا کند.

شانسی که نوراللهی پس زد!

احمد نوراللهی مرد با تجربه میانه میدان پرسپولیس می‌توانست نام خود را بیش از پیش در تاریخ دربی‌ها بر سر زبان‌ها بیاندازد اما بدشانسی بزرگ گریبان او را در این دیدار گرفت تا نتواند مرد حادثه‌ساز دربی 94 و تاریخ برگزاری این دیدار لقب بگیرد. نوراللهی در این دیدار 2 فرصت مسلم گلزنی را با بدشانسی و عدم تمرکز لازم از دست داد تا به جای مرد حادثه‌ساز این بازی به عنوان مرد فرصت سوز این دیدار لقب بگیرد.

خطری مشترک در انتظار سرخابی‌ها!

به نظر می‌رسد پرسپولیس و استقلال پس از دربی در معرض خطری مشترک قرار گرفته‌اند. در حالی که چند روزی از این بازی می‌گذرد هنوز پرسپولیس و استقلال تحت تاثیر دربی و اتفاقاتش هستند؛ این در شرایطی است که پرسپولیس پس از دربی بازی حساسی برابر فولاد دارد و استقلال نیز در تبریز به مصاف تراکتور برود و ادامه بحث برای سرخابی‌ها در خصوص دربی می‌تواند آنها را از بازی‌های مهمی غافل کرده و پس از این بازی، امتیازات دیدارهای مهم‌شان را نیز از دست بدهند!

محمدخانی: از نتیجه راضی نیستم/ پرسپولیس مثل دربی بازی کند، شک نکنید قهرمان لیگ برتر می‌شود

63

ناصر محمدخانی، پیشکسوت پرسپولیس، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درخصوص بازی پرسپولیس برابر استقلال اظهار داشت: پرسپولیس در این دیدار با گل  زودهنگام غافلگیر شد ولی در طول بازی حاکم مطلق بود و می توانست از برتری عددی خود استفاده کند و پیروزی شیرینی را به دست آورد اما در نهایت این دیدار با تساوی به پایان رسید و پرسپولیس از کسب برد خوبی محروم ماند.

پیشکسوت پرسپولیس افزود: احمد نورالهی در این دیدار دو فرصت ایده‌آل برای گلزنی داشت که اگر در ضربات آخر دقت می‌کرد پرسپولیس می‌توانست با نتیجه 4 بر یک استقلال را شکست دهد. متاسفانه احمد که در این بازی خیلی خوب دوید و تلاش کرد نتوانست بازی خوب خود را با گلزنی تکمیل کند. واقعا حیف شد. من اصلا از این نتیجه راضی نیستم. پرسپولیس در این بازی مستحق پیروزی بود اما باز هم به حقش نرسید.

مهاجم سال‌های دور پرسپولیس درخصوص گلزنی عبدی و امیری در این دیدار گفت: این که مهاجمان پرسپولیس در این دیدار موفق به گلزنی شدند، اتفاق خوبی بود. در این مدت فشار روحی زیادی به این بازیکنان وارد بود و فکر می‌کنم با این 2 گل، فشار زیادی که روی این نفرات بود، برداشته شده و به اصطلاح این گل‌ها برای‌شان خوش یمن خواهد بود.

محمدخانی در پایان تصریح کرد: هرچند پرسپولیس در این دیدار به حقش نرسید و باید برنده این بازی می‌شد اما نمایش خوب پرسپولیس در دربی نشان داد که این تیم اگر در بازی های آینده هم مثل دربی فوتبال بازی کند، شک نکنید که دوباره قهرمان لیگ برتر خواهد شد.

محمدرضا مهدوی: تعویض‌ها دربی را به تساوی کشاند/ برای قایدی یک دقیقه هم کافی است

98

محمدرضا مهدوی، بازیکن اسبق دو تیم استقلال و پرسپولیس، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره دربی 94 اظهار داشت: بازی خوبی از استقلال و پرسپولیس دیدیم. 2 تیمی که حرف اول و آخر را در آسیا می‌زنند و هزار سال هم بگذرد باز هم این 2 تیم بزرگ هستند. در دربی 94 هم می‌توانستیم یک تیم را برنده ببینیم اما تعویض‌هایی که اتفاق افتاد باعث شد بازی به تساوی کشیده شود.

او ادامه داد: در نیمه اول استقلال مقتدرانه بازی کرد و کنترل بازی را در اختیار داشت. فکری می‌توانست بازی را یک بر صفر تمام کند اما ریسک کرد و دفاع راست را بیرون کشید و وریا غفوری را یک خط عقب برد، این تعویض باعث شد پرسپولیس از خالی شدن آن منطقه سوءاستفاده کند و از همان جا به گل برسد. در نیمه دوم پرسپولیس بهتر بود و اگر بخواهیم واقع‌گرایانه نظر دهیم حق مسلم این تیم برد بود.

مهدوی با اشاره به ضعف خط دفاعی استقلال گفت: ضعف خط دفاعی تیم استقلال وقتی اتفاق افتاد که موسوی بیرون کشیده شد. اینکه مدافع راست تیم در دقیقه 45 از زمین بیرون کشیده شود تصمیم درستی نبود.

بازیکن اسبق سرخابی‌ها ادامه داد: به نظر من برنده بازی یحیی گل‌محمدی بود. با وجود مشکلات زیادی که داشت و بازیکنان تاثیرگذاری که از دست داد تیمش بازی خوبی ارائه داد. در آن سوی میدان استقلال به قدری شاه مهره دارد که در دقیقه 80 فرشید اسماعیلی و داریوش شجاعیان را به بازی می‌آورد. فکری از نظر فوتبال بازی کردن و مهره داشتن برنده بود اما پیروز اصلی این بازی گل‌محمدی است. البته اینکه فکری هم اولین دربی خود را تجربه می‌کرد تاثیرگذار بود چون تاکنون تجربه حضور در دربی را به عنوان یک سرمربی نداشت.

مهدوی با اشاره به عملکرد محمد نادری در دربی بیان کرد: نادری در دربی عملکرد خوبی داشت، تعویض او اشتباه بود چون کاملا از پرسپولیسی‌ها شناخت داشت و حتی پنالتی هم گرفت اما نمی‌دانم چرا فکری هر دو بازیکن چپ و راست خود را بیرون کشید.

او درباره گلزنی مهدی قایدی در دقایق پایانی بازی گفت: درباره قایدی فقط همین جمله را می گویم که قایدی 90 دقیقه راه می رود و یک دقیقه گل می زند. این بهترین توصیف درباره او است. 6

نظر شما