محسن بیاتی‌نیا در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

استقلال در دربی برای پرسپولیس بازی کرد/ دیاباته از نظر روحی مشکل دارد

۱۳۹۹/۱۰/۲۸ - ۰۹:۳۶:۵۳
کد خبر: ۱۱۲۱۷۰۷
استقلال در دربی برای پرسپولیس بازی کرد/ دیاباته از نظر روحی مشکل دارد
مهاجم اسبق استقلال گفت: دیاباته باید از نظر روحی به شرایط آرمانی برگردد تا همان مهاجم سال گذشته شود.

محسن بیاتی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به عملکرد استقلال در دربی 94 اظهار داشت: استقلال در دربی غافلگیر شد اما غافلگیری در فوتبال 2جور بحث دارد. اینکه تیم‌ها ما را غافلگیر می‌کنند یا ما به خاطر عملکرد خودمان غافلگیر می‌شویم. وقتی با تمام قدرت‌مان به مسابقه‌ای می‌رویم و فکر می‌کنیم حتما برنده می‌شویم یعنی حریف را دست‌کم گرفته‌ایم یا اینکه شناخت کافی از حریف نداشته‌ایم. به نظر من استقلال در دربی خودش خودش را غافلگیر کرد با تعویضی که در ابتدای نیمه دوم اتفاق افتاد.

او ادامه داد: فکری خطایی را باز تکرار کرد که وقتی تیمش جلو بود تعویض درستی انجام نداد. فکری بعد از گل اول استقلال تصور کرد می‌تواند گل‌های بیشتری در ضدحملات به پرسپولیس بزند اما باید ببینیم واقعا نقشه ما با ابزاری که داریم قابل عملی شدن هست یا نه. استقلال اگر می‌خواست به این هدف برسد نباید توپ و میدان را به پرسپولیس می‌داد اما این اتفاق نیفتاد و پرسپولیس بعد از تعویض دیاباته مالک توپ و میدان شد انگار که منتظر چنین فرصتی بود. شاید در دقایق آخر یا مثلا 70 به بعد دیاباته می‌آمد بهتر بود و وقتی این اتفاق زودتر افتاد راه برای رسیدن پرسپولیس به گل باز شد.

بیاتی‌نیا افزود: در دربی همیشه این سنت وجود دارد که تیمی که شرایط بهتری ندارد بهتر بازی می‌کند. تیم‌ها در لیگ شاید تفاوت داشته باشند اما تیمی که در لیگ 4 دوره قهرمان شده و از فینال آسیا آمده قطعا تیمی با کیفیت است و نباید فکر کنیم چون در جدول شرایط خوبی ندارد ما می‌توانیم راحت آن را ببریم اما در دربی خود استقلال شرایط را فراهم کرد که پرسپولیس به خودش بیاید و بازی بهتری ارایه دهد. بعد از صحنه‌ای که استقلالی‌ها اعتقاد به پنالتی داشتند، این تیم بازی را از دست داد و روند استقلال نزولی شد. وقتی می‌دانیم تیمی اگر مالکیت داشته باشد از بازی‌های 2 تا 4 نفره به نحو احسن استفاده می‌کند نباید فضا بدهیم وقتی ما فضا و توپ را می‌دهیم آن تیم هر کاری می‌خواهد در زمین انجام می‌دهد. بعد از گل اول استقلال هر چیزی که پرسپولیس دوست داشت را خود استقلال برایش انجام داد.

مهاجم اسبق استقلال ادامه داد: استقلال به اندازه‌ای بازیکن دارد که می‌تواند در هفته 2 مسابقه بدهد و در هر پست بازیکنان آماده‌ای دارد. همه افرادی که در فوتبال سررشته دارند می‌گویند یکی از بهترین تیم‌ها از نظر داشتن بازیکن استقلال است. وقتی در دقایق پایانی بازیکنان مثل شجاعیان یا اسماعیلی وارد میدان می‌شوند یعنی استقلال آنقدر نیرو و ابزار دارد که این بازیکنان را که از بهترین‌های پست خود هستند در دقایق پایانی به زمین می‌آورد. استقلال روز بازی با پرسپولیس همه بازیکنانش را در اختیار داشت اما باز هم آن اتفاق خوب نیفتاد. ما باید از ابزارهایمان به بهترین شکل و در زمان‌های مناسب استفاده کنیم.

بیاتی‌نیا با اشاره به دیدار استقلال و تراکتور گفت: این بازی تفاوت‌های زیادی با دربی دارد. استرس‌های معمول در دربی در این بازی نیست و استقلال باید نقاط ضعف در خط دفاعی و هافبک را برطرف کند. در واقع استقلال باید از جزئیات به کلیات برسد. اگر ما نقاط ضعف کوچک را برطرف نکنیم ضربه می‌خوریم. استقلال باید این جزئیات را پیدا و حل کند.  تیم فکری در دیدار با تراکتور باید مالکیت توپ بیشتری داشته باشد چون این تیم مالکیت دارد خصوصا در خط هافبک رونده است و بازیسازی خوبی انجام می‌دهد.

بیاتی‌نیا با اشاره به خط حمله تیم بیان کرد: ابتدا باید درباره مطهری بگویم که واقعا بی‌ادعا و زحمتکش است. مطهری تمام تلاشش را در زمین می‌کند و بیشترین دوندگی را دارد و برای استقلال علاوه بر مهاجم در پست هافبک هم به میدان می‌رود. او بسیار دونده است و گل می‌زند و فوتبال مفیدی بازی می‌کند اما از نظر زوج بودن، زوج مهدی قایدی و شیخ دیاباته بهتر است. البته دیاباته در اوجی که گل می‌زد و انگیزه زیادی داشت و سعی می‌کرد مشکل گشا باشد. به نظر من دیاباته باید از نظر روحی به شرایط آرمانی برگردد تا همان مهاجم سال گذشته شود. با این وجود فورواردهای استقلال تاکنون عملکرد خوبی داشته‌اند و با توجه به تعداد موقعیت گل‌هایی که می‌سازند خوب گل می‌زنند. 4

نظر شما