آمار می‌گوید؛

نمره قبولی برای دژ دفاعی آبی

۱۳۹۹/۱۰/۲۸ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۱۲۱۸۲۲
نمره قبولی برای دژ دفاعی آبی
خط دفاعی استقلال فعلا از نظر آماری با اینکه در هر بازی موقعیت گل های زیادی به رقبا داده نمره قبولی گرفته که البته بخش اعظمی از این نمره را باید به پای رشید مظاهری بنویسیم چون این گلر در روزهای اوج خود قرار دارد و بارها با واکنش های استثنایی خود دروازه استقلال را از فروپاشی نجات داده است.

به گزارش برنا؛ استقلال در دربی 94 روز عجیبی را سپری کرد. دیداری که می توانست برای محمود فکری در اولین تجربه سرمربیگری اش در دربی به یک خاطره خوش مبدل شود اما این اتفاق رخ نداد. اگرچه پرسپولیس همین حالا هم یکی از بهترین تیم های فوتبال ایران است اما پرسپولیس سال های گذشته با آن همه ستاره کجا و پرسپولیسی که در لیگ امسال از فرط نداشتن بازیکن به جوان های کم سن و سال بازیکن می دهد کجا. تردیدی نیست در اینکه بخش اعظمی از قدرت هر تیمی در ساق پاهای ستاره هایش نهفته است. در فوتبال این ستاره ها هستند که حرف اول و آخر را می زنند درست مثل مهدی قایدی استقلال که در دقایقی که همه آبی ها شکست در دربی را باور کرده بودند با ساق های هنرمندش توپ را به ته تور دروازه پرسپولیس نشاند تا حداقل یک امتیاز از دربی به جیب آبی ها برود.

پرسپولیس امسال بدون علیپور، بیرانوند، ترابی و شجاع خلیل زاده بخش زیادی از قدرت خود را از دست داده و شاید این بهترین فرصت برای استقلالی ها بود تا بردی شیرین در دربی به دست بیاورند اما عملکرد خط دفاعی استقلال و البته برخی از تصمیم های اشتباه کادر فنی نزدیک بود کاری کند که استقلال نه تنها برنده بازی نشود بلکه داشت از گرفتن حداقل امتیاز هم محروم می ماند.

در دربی 94 یکی از پرانتقادترین عملکردها به خط دفاعی استقلال تعلق گرفت. جایی که مدافعان این تیم به‌ویژه در نیمه دوم نمایش  پراشتباهی را ارایه دادند و اگر چند واکنش رشید مظاهری و بی دقتی بازیکنان پرسپولیس نبود الان نتیجه ای عجیب در دربی رفت لیگ بیستم رقم خورده بود و تعداد گل‌های پرسپولیس افزایش پیدا می کرد. البته عملکرد مدافعان استقلال در لیگ بیستم کلا عملکرد قابل قبولی نبوده و در هر بازی رقبای این تیم موقعیت های زیادی برای گلزنی به دست آوردند ولی نکته عجیبی درباره خط دفاعی استقلال و تعداد گل های خورده این تیم وجود دارد که با وجود اشتباهات فاحش مدافعان، آمار گل‌های خورده استقلال آمار قابل قبولی است.

استقلال تا اینجای کار 10 بار در لیگ برتر بازی کرده و 6 گل خورده است. در واقع آبی‌پوشان به ازای هر 150 دقیقه یک گل دریافت کرده‌اند که آمار کاملاً مناسبی به حساب می‌آید و بدون شک یکی از عوامل بالانشینی این تیم در جدول محسوب می‌شود. البته اگر قرار باشد استقلالی‌ها در سایر دیدارهای مهم نیز مانند بازی با پرسپولیس عمل کنند، قطعاً آمارهای دریافتی آنها افزایش قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت، به همین خاطر محمود فکری باید از همین حالا در اندیشه ترمیم ساختار دفاعی و تقویت مردان مقابل دروازه‌بان خود باشد.

با این وجود خط دفاعی استقلال فعلا از نظر آماری با اینکه در هر بازی موقعیت گل های زیادی به رقبا داده نمره قبولی گرفته که البته بخش اعظمی از این نمره را باید به پای رشید مظاهری بنویسیم چون این گلر در روزهای اوج خود قرار دارد و بارها با واکنش های استثنایی خود دروازه استقلال را از فروپاشی نجان داده اما بی شک اگر فکری قهرمانی در لیگ بیستم را می خواهد باید بیشتر از اینها روی خط دفاعی اش کار کند. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز