کارشناسی داوری دیدار پرسپولیس – فولاد:

کمک داور اضافی به چه کار می‌آید؟!/ پنالتی اشتباه بود

۱۳۹۹/۱۰/۲۹ - ۱۸:۱۲:۱۹
کد خبر: ۱۱۲۲۴۹۰
کمک داور اضافی به چه کار می‌آید؟!/ پنالتی اشتباه بود
کارشناس داوری در خصوص دیدار پرسپولیس و فولاد با قضاوت محمدحسین زاهدی فر توضیحاتی را ارائه کرد.

نوذر رودنیل در گفت و گو با خبرگزاری برنا با اشاره به اشکالات داوری این دیدار اظهار داشت: بازی های بزرگ و حساس، داوران بزرگ می خواهد که بتوانند بازی را خوب مدیریت کرده و اشتباهات تاثیرگذاری را در چنین بازی هایی نداشته باشد.

این کارشناس داوری ابتدا نیمه اول این دیدار را مورد بررسی قرار داد و گفت: در دقیقه 39 کمک داور دوم در اعلام آفساید عجله کرد و به اشتباه پرچم زد و فرصت خوبی را برای حمله خطرناکی از پرسپولیس گرفت.

رودنیل در ادامه در خصوص بحث برانگیز ترین صحنه داوری این دیدار به خبرنگار برنا گفت: در دقیقه 59 داور در حالی پنالتی را به سود فولاد گرفت که توپ به شانه کنعانی زادگان برخورد کرد.  قانون جدید هند برخورد توپ تا بازو را مجاز دانسته و پنالتی نمی داند اما زاهدی فر در این صحنه مرتکب اشتباه تاثیرگذاری شد تا این اشتباه منجر به جنجال های بعدی و کارت های زردی شود که او به اعضای 2 تیم نشان داد و می توان گفت این اتفاق در نهایت باعث شد مدیریت بازی از دست او خارج شود.

او در ادامه تصریح کرد: حضور کمک داور پشت دروازه برای این گونه صحنه ها است و وقتی این داوران در این صحنه ها به داور کمکی نمی کنند باید گفت حضور این نفرات پشت دروازه ها فقط هزینه هایی را برای فدراسیون و تیم ها دارد.

رودنیل در خصوص صحنه های بعدی این بازی تصریح کرد: در دقیقه آخر داور خطای وحید امیری را روی مدافع فولاد اعلام کرد در صورتی که هیچ خطایی رخ نداد و برخورد فوتبالی اتفاق افتاد و در ان صحنه داور به جای اعلام خطا به سود فولاد باید کرنری را برای پرسپولیس اعلام می کرد. در مورد وقت های اضافه بازی هم باید بگویم داور درحالی 5 دقیقه وقت تلف شده اعلام کرد که حداقل باید 7 دقیقه وقت تلف شده می گرفت.

این کارشناس داوری در پایان گفت: در مجموع نمی توان به تیم داوری این دیدار نمره بدهیم چرا که تصمیمی تاثیرگذار داشتند.

نظر شما