محمدحسین دباغی:

توجه به پیشکسوتان کشتی قابل تقدیر است/ مربیان با تجربه و کارآمد نباید کنار گذاشته شوند

۱۳۹۹/۱۱/۰۵ - ۱۰:۵۱:۱۱
کد خبر: ۱۱۲۵۴۲۲
توجه به پیشکسوتان کشتی قابل تقدیر است/ مربیان با تجربه و کارآمد نباید کنار گذاشته شوند
پیشکسوت کشتی کشور گفت: کار فدراسیون کشتی در توجه به پیشکسوتانی که کمتر دیده شده‌اند قابل تقدیر است.

به گزارش برنا، محمدحسین دباغی، دارنده مدال نقره بازی های آسیایی و از مربیان سازنده کشتی استان مازندران و کشور در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب گفت: کار فدراسیون کشتی در تجلیل از پیشکسوتانی که کمتر دیده شده اند قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: بسیاری از پیشکسوتان کشتی هستند که دستشان از مدال های جهانی و المپیک کوتاه مانده اما در کشتی حرف های زیادی برای گفتن داشته اند.

دباغی تصریح کرد: بعنوان مثال در حال حاضر چند کشتی گیر مطرح پشت سر حسن یزدانی وجود دارند که اگر آن ها هم به رقابت های جهانی اعزام شوند قطعا صاحب مدال می شوند اما با توجه به توانمندی های بسیار بالای یزدانی، آن ها پشت خط مانده اند.

وی ادامه داد: کشتی کشور به دارندگان مدال های جهانی و المپیک خلاصه نمی شود و جامعه کشتی کشور بسیار بزرگ است.

دباغی در مورد خود گفت: در شرایطی که من نایب قهرمان و نفر سوم المپیک را برده بودم، با توجه به شرایط کشور به خاطر وقوع جنگ نتوانستیم در رقابت ها حضور یابیم و دستمان از مدال های جهانی و المپیک کوتاه ماند.

وی افزود: خیلی ها مانند من هستند که به همین گونه اند اما در کشتی حرف های بسیاری برای گفتن دارند.

این مربی سازنده مازندرانی تصریح کرد: البته نباید فراموش کنیم که نسل جوان باید با قهرمانان گذشته ایران همچون امامعلی حبیبی، عبداله موحد و ... آشنا شوند و این امر هم امری لازم و ضروری است اما اینکه فدراسیون توجه خود را به سایر پیشکسوتان نیز دارد کاری بسیار پسندیده است.

وی در مورد اینکه بعنوان یک پیشکسوت و مربی کشتی چه پیشنهادی برای پیشبرد اهداف در فدراسیون کشتی دارد گفت: یک قانونی گذاشته شد که مربی بالای 60 سال نتواند مربیگری کند، این واقعا ظلم به کشتی است چراکه خود من الان 67 سال سن دارم اما حاضرم با یک جوان بر روی تشک تمرین و مسابقه بدهم.

مربی اسبق تیم ملی جوانان تصریح کرد: مربیان سازنده و با تجربه ی بسیاری در کشور حضور دارند که به لحاظ فنی و سطح دانش مربیگری در جایگاه بالایی قرار دارند اما این قوانین باعث می شود تا نتوانند دانش فنی خود را به نسل جدید انتقال دهند.

این مربی سازنده کشور گفت: مهندسی در کشتی امری است که به آن توجه نمی شود، توجه به اهرم کاری ها و فنون ناب کشتی چیزی است که در کشتی ما کمتر دیده می شود.

وی ادامه داد: باید از تمامی مربیانی که به هر نحوی در هر فنی مهارت دارند دعوت شود و فیلم آموزش فنون آن ها تهیه و در اختیار سایر مربیان و کشتی گیران قرار گیرد تا این دانش فنی به دیگران نیز منتقل شود.

دباغی در پایان خاطرنشان کرد: باید مربیان را به صورت میدانی بررسی کرد شاید یک مربی در سن 60 سالگی از وضعیت جسمانی خوبی برخوردار نباشد اما بسیاری از مربیان را می شناسم که در سن بالای 60 سال نیز انرژی بالایی برای کار دارند و هرکدام بر روی آموزش یک یا چند فن کاربردی مسلط هستند و فدراسیون باید برای استفاده از دانش این گنجینه های کشتی برنامه داشته باشد.

نظر شما