بررسی هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال؛

شکست سرخابی‌ها و ادامه جنجال‌های داوری/ سپاهان در آبادان مدعی شد

۱۳۹۹/۱۱/۰۷ - ۱۳:۵۷:۴۶
کد خبر: ۱۱۲۶۹۷۱
شکست سرخابی‌ها و ادامه جنجال‌های داوری/ سپاهان در آبادان مدعی شد
هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال با شکست سرخابی‌ها همراه شد.

به گزارش برنا؛ هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال درحالی برگزار شد که سرخابی ها تن به شکست دادند و سپاهان هم با پیروزی مقابل صنعت نفت با استقلال هم امتیاز شد و خود را به صدر جدول رساند. اشتباهات داوری هم در این هفته تاثیرگذار بود. یکی از نکات جالب توجه در مورد هفته دوازدهم اعتراض مربیان در نشست های خبری به شلوغ کاری نیمکت ها علیه حریف بود که تقریبا در بین تمامی نیمکت های لیگ برتری دیده می شود.

شهرخودرو-نساجی؛ برد ارزشمند برای رحمتی

تیم سیدمهدی رحمتی در بازی خانگی مقابل نساجی برد ارزشمندی به دست آورد. تیم نساجی بعد از ناکامی های اخیرش با جدایی فاضلی مجید جلالی را برای هدایتش انتخاب کرد اما این مربی با تجربه در اولین بازی مغلوب شهرخودرو شد. از سوی دیگر شهرخودرو توانست با این سه امتیاز خود را تا میانه های جدول بالا بکشد تا مهدی رحمتی کمی از جنجال هایی که علیه او در مشهد ایجاد شده بود فاصله بگیرد. در این دیدار قاسمی نژاد ستاره تیم رحمتی هفتمین گل خود را به ثمر رساند.

ذوب‌آهن- نفت مسجد سلیمان؛ ادامه بدبیاری‌های رحمان

ذوب آهن در ادامه روزهای بد خود باز هم نتوانست برنده از زمین خارج شود. ذوب آهن در هفته های اخیر از اشتباهات داوری و گل هایی که در دقیقه 90 خورده آسیب زیادی دیده که این اتفاق در دیدار هفته دوازدهم این تیم هم رخ داد. مردود شدن گل ذوب آهن توسط داور حسابی خشم مربیان ذوب آهن را باعث شد اما اعتراض های آنها اثری به تغییر شرایط نداشت. مسئله مهم این است که رحمان رضایی با این تساوی خانگی عملا ‌آن شرایطی که هیات مدیره باشگاه برای بقای او در نظر گرفته بودند را از دست داد اما با این وجود مدیران تیم اصفهانی تصمیمی بابت تغییر شرایط نیمکت ذوب آهن از خود نشان نداده اند. رضایی بعد از بازی حسابی از دست داور شاکی بود و مردود شدن گل تیمش را خنده دار توصیف کرد.

پیکان- مس رفسنجان؛ تارتار از خودی ضربه خورد

تیم های مهدی تارتار معمولا زیاد گل نمی خورند اما در دیدار با مس 3 بار دروازه این تیم باز شد که 2 گل را فراز امامعلی بازیکن سابق پیکان به ثمر رساند. در این بازی نیمکت های 2 تیم با هم درگیر بودند.  پیکانی ها ظاهرا با رفتارهای نیمکت نشینان مس مشکل داشتند اما ربیعی بعد از بازی مدعی بود پیکانی ها نباید حرکات آنها را مسخره می کردند. در این بازی بازیکنان دو تیم با هم درگیر شدند.

گل‌گهر- تراکتور؛ جنجالی‌ترین بازی هفته

امیر قلعه نویی سرمربی گل گهر در این بازی مقابل تیم سابقش تراکتورسازی قرار گرفت و شکست تلخی را هم تجربه کرد. در پایان بازی اتفاقات جنجالی زیادی رخ داد. حرکات غیراخلاقی بازیکنان هر 2تیم و همچنین درگیری لفظی محمد عباس زاده با گل گهری ها از اتفاقات جنجالی این دیدار بود. در ابتدای بازی هم محمد رضا اخباری دروازه بان تراکتور به دلیل برخورد با منشا دچار شکستگی بینی شد و با خونریزی ورزشگاه را ترک کرد. تیم قلعه نویی که هفته هاست خوب نتیجه نمی گیرد در پایان بازی به داوری این دیدار معترض بود و در کنفرانس خبری گفت مشکل کمیته داوران با او است و به هر تیمی می رود این مشکلات ادامه دارد.

استقلال- سایپا؛ شکست آبی‌ها با درخشش یک استقلالی

استقلال که هفته قبل با ارایه یک بازی زییا تراکتورسازی مدعی را شکست داد، این هفته در دیداری ناباورانه مقابل سایپا شکست خورد. در این بازی اکبر منادی، دروازه بان سایپا که خود را هوادار استقلال معرفی کرده درخشش فوق العاده ای داشت و اجازه نداد استقلالی ها به گل برسند. این دروازه بان همانطور که مقابل پرسپولیس کلین شیت کرده بود در دیدار با استقلال هم دروازه خود را بسته نگه داشت. فکری مقابل سایپا دومین شکست خود را متحمل شد. ابراهیم صادقی که تاکنون از او این چهره جسور و پرجرات را کمتر دیده بودیم بعد از بازی از همه عوامل مجموعه سایپا بابت اطمینانی که به او کرده اند تشکر کرد جز مهرداد سراجی مدیرعامل باشگاه تا نشان دهد چندان با مدیرعامل آبش به یک جوی نمی رود.

آلومینیوم- پرسپولیس؛ اولین باخت در شهر امیرکبیر

پرسپولیس هم مثل استقلال در هفته دوازدهم با شکست روبه رو شد. یحیی گل محمدی در یک بازی غیرقابل پیش بینی مقابل شاگردان خطیبی زمین گیر شد. پرسپولیس در این بازی عملکرد خوبی از خود نشان نداد و همان طور که خطیبی هم اشاره کرد در سمت چپ و راست سرخپوشان بازی را وا داده بودند و در خط حمله هم که حرفی برای گفتن نداشتند. جروبحث امید عالیشاه با یکی از هوادارانی که درو اتوبوس سرخپوشان جمع شده بودند هم از دیگر نکات قابل توجه این مسابقه بود. در این بازی اولین باخت پرسپولیس رقم خورد و این تیم روی 2 ضربه ایستگاهی از آلومینیوم گل دریافت کرد در حالی که پیش از این با حضور مدافعانی مثل شجاع خلیل زاده و کنعانی زادگان پرسپولیس اینطور گل نمی خورد.

ماشین‌سازی- فولاد؛ تیم نکونام مدعی شد

فولاد هفته گذشته مقابل پرسپولیس شکست خورد و این شکست تیم نکونام را در رتبه ای دو رقمی در جدول نگه داشت. فولاد با گلزنی پاتوسی برد ارزشمندی به دست آورد و به رده پنجم رسید. ماشین سازی که در این دیدار میزبان بود همچنان در کسب پیروزی ناکام مانده و سبزپوشان تبریزی موفق نشده اند طلسم نبردن خود را بشکنند و در قعر جدول گیر افتاده اند. یکی از نکات این بازی باز هم اعتراض سرمربی ماشین سازی به نیمکت فولاد بود. در بازی ای نبوده که تیمی با شاگردان نکونام بازی داشته باشد و نیمکت نشینان رقیبش به رفتارهای فولادی ها اعتراض نداشته باشند.

صنعت نفت- سپاهان؛ برد دلچسب شاگردان محرم

شاگردان محرم نویدکیا با شایستگی تیم بالانشین صنعت نفت را شکست دادند و به یک قدمی استقلال رسیدند. سپاهانی ها توانستند اولین باخت خانگی نفت آبادان را به آنها تحمیل کنند و اکنون در قامت یک مدعی در لیگ مطرح شده اند. به نظر می رسد حضور مرزبان به عنوان دستیار در کنار نویدکیا تاثیر زیادی در موفقیت های سپاهان داشته است.نویدکیا در این بازی در جواب به انتقاد وقت کشی شاگردانش تاکید کرد که این کارها برای جهان سومی هاست و هرگز اجازه نمی دهد تیمش با مصدومیت های بیجا وقت تلف کنند و یا با نیمکت رقیب درگیر شوند. 4

نظر شما