ظهر امروز؛

دیدار روسای فدراسیون‌های بیس‌بال پاکستان و هند با سعیدی

۱۳۹۹/۱۱/۰۷ - ۱۴:۱۲:۲۲
کد خبر: ۱۱۲۶۹۹۰
دیدار روسای فدراسیون‌های بیس‌بال پاکستان و هند با سعیدی
روسای فدراسیون های بیس بال پاکستان و هند با هیئت همراه ظهر امروز (سه شنبه 7 بهمن) با حضور در کمیته ملی المپیک با دکتر سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش برنا، در این نشست دکتر کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک، محمد علیپور رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی و عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک، فرید فتاحیان مدیر بین الملل کمیته، سید فاخر علیشاه رییس فدراسیون بیس بال پاکستان و عضو کمیته اجرایی کنفدراسیون آسیا ، کاریشنا گاراما مورتی رییس فدراسیون بیس بال هند، هاریش کومار دبیر این فدراسیون و سید عمید کاظمی مسئول امور فرهنگی فدراسیون پاکستان، حلیم شرعی دبیر فدراسیون انجمن های ورزشی، هومن منصوریان رئیس انجمن بیس‌بال و سافت‌بال حضور داشتند.

در ابتدای نشست دکتر سعیدی به میهمانان خوش آمد گفت و  علیپور رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی ضمن تشکر از کیکاوس سعیدی برای این دیدار گزارش کاملی از حضور میهمانان که از یکشنبه در ایران حضور دارند، ارائه کرد و گفت: در  دیدار با مسئولان بیسبال آسیا  بدنبال کسب میزبانی مسابقات غرب آسیا هستیم که رایزنی های خوبی دراین خصوص انجام شد.

همچنین درباره تاسیس آکادمی بیسبال، تبادل مربی، برگزاری مسابقات دوستانه به نتایج خوبی رسیدیم که امیدوارم با حمایت کمیته بتوانیم میزبانی غرب آسیا را برای بیسبال کسب کنیم.

در ادامه سید فاخر علیشاه رییس فدراسیون بیس بال پاکستان و عضو کمیته اجرایی کنفدراسیون آسیا ضمن ابراز خوشحالی از حضور در این نشست گفت: اعطای میزبانی مسابقات غرب آسیا به ایران پیش زمینه ای برای حضور بیسبال ایران در  المپیک های آتی خواهد بود چرا که در آخرین مسابقات آسیایی بیسبالی که برگزار شد و 12 کشور مجوز حضور داشتند ایران لب مرز ورود به این رقابتها بود و که جایگاه خوبی محسوب می شود.

وی ادامه داد: بعنوان یک عضو آسیایی این رشته و از طرف کشور همسایه روی حمایت هرچه بیشتر کمیته ملی المپیک ایران حساب می کنم، چراکه در مسابقات غرب آسیا هرچه کشورهای بیشتری شرکت کنند به نفع ایران است من به شخصه امیدوارم ایران جزو سه کشور برتر این رقابت ها شود و به مسابقات کاپ آسیا راه یابد.

عضو کمیته اجرایی کنفدراسیون بیسبال آسیا افزود: میزبانی ایران در مسابقات بیسبال غرب آسیا باعث می شود که شما بعنوان دبیرکل کمیته ملی المپیک ایران و علیپور رئیس فدراسیون در مراسم افتتاحیه و اختتامیه حضور داشته باشند و این نشان دهنده اهمیت و جایگاه خوب بیسبال ایران است.

 در ادامه کاریشنا گاراما مورتی رییس فدراسیون بیس بال هند ضمن ابلاغ سلام وزیر ورزش هند به دبیرکل کمیته ملی المپیک ایران گفت: از حضورم در این نشست بسیار خوشحالم و 99 درصد میزبانی مسابقات غرب آسیا به ایران می رسد و هند نیز حمایت کامل از این امر خواهد داشت البته به کمک، حمایت و مشاوره کمیته ملی المپیک ایران هم امیدواریم.

سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک ضمن خوشامدگویی و معرفی حضار گزارشی از تاریخچه بیسبال در ایران ارائه و اظهار کرد: ارزیابی خوب شما از بیسبال ایران باعث خوشحالی است و حضور شما را برای توسعه و رشد این رشته بسیار مغتنم می دانیم.

وی ادامه داد: نگاه و رویکرد هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک و در راس آن دکتر صالحی امیری به رشته های المپیکی حمایت حداکثری و پشتیبانی کامل است.

سعیدی ضمن ابراز خرسندی از اعطای میزبانی مسابقات غرب آسیا به ایران افزود: به طور قطع کمیته ملی المپیک حمایت های لازم را برای میزبانی ایران خواهد کرد چراکه این رویداد بهترین فرصت برای رشد و توسعه این رشته در ایران است.

وی  تاکید کرد: با وجود تلاش های بسیار حس می کنم برای فراگیری بیشتر و عمومیت پیدا کردن بیسبال در ایران نیاز به تلاش بیشتری است.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در پایان گفت: شیوع ویروس کرونا شرایط خاص و مشکلات بسیاری برای ورزش در جهان ایجاد کرد اما ورزش ایران در این دوران تعطیل نشده است و تلاش می کنیم تا کاروان مقتدری را به المپیک 2020 توکیو اعزام کنیم و امیدوارم روزی برسد تا در رشته بیسبال هم به المپیک اعزام داشته باشیم.

در پایان این نشست مسئولان آسیایی بیسبال از موزه ملی ورزش المپیک و پارالمپیک بازدید کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز