محرم معادلات را به هم ریخت؛

سپاهان تشنه قهرمانی

۱۳۹۹/۱۱/۰۸ - ۰۵:۴۵:۳۲
کد خبر: ۱۱۲۷۱۶۵
سپاهان تشنه قهرمانی
تیم سپاهان با محرم نویدکیا یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی در لیگ برتر است.

به گزارش برنا؛ خوش‌بین‌ترین هوادار سپاهان هم فکرش را نمی‌کرد تیمش در آستانه پایان نیم فصل اول از مدعیان جدی قهرمانی در لیگ بیستم باشد. از آخرین قهرمانی طلایی‌پوشان اصفهان در فوتبال ایران 5 سال گذشته است. سپاهان تیم طلایی و رویایی دهه 80 فوتبال ایران، از سال 94 تاکنون نتوانسته هیچ قهرمانی در فوتبال ایران به دست بیاورد.

سپاهان در 2 سال اخیر با امیر قلعه‌نویی هم در کسب قهرمانی ناکام ماند. تیم پرستاره ژنرال سابق فوتبال ایران در 2 سال اخیر هم قافیه قهرمانی را به پرسپولیس باخت و بعد از حذف از جام حذفی به دست استقلال تغییراتی جدی در این تیم رخ داد.

سپاهانی‌ها بعد از قلعه‌نویی لیگ را کج‌دار و مریز با دستیار پرتغالی قلعه‌نویی سپری کردند تا اینکه بعد از کش و قوس‌های فراوان محرم نویدکیا، کاپیتان محبوب سپاهان، روی نیمکت این تیم نشست. نویدکیا که نتوانست با سپاهان نتایج خوبی در لیگ قهرمانان آسیا بگیرد، کار دشواری در لیگ بیستم داشت. سپاهان در فصل نقل و انتقالات آنطور که باید مهره‌های خوبی جذب نکرد. دانیال اسماعیلی‌فر، محمد نژادمهدی، محمد پاپی و محمدرضا خلعتبری تنها بازیکنانی بودند که جذب سپاهان شدند. از طرف دیگر سپاهان نفراتی مثل سعید آقایی، محمد ایران‌پوریان، محمد طیبی، علیرضا نقی‌زاده، علی قربانی و ولادیمیر کومان را هم از دست داده است.

با توجه به نوع یارگیری سپاهان و حضور نویدکیا در این تیم که فاقد تجربه مربیگری است، کمتر کسی برای این تیم روزهای خوب در لیگ بیستم را متصور بود. بعید به نظر می‌رسید تیم اول اصفهان در لیگ بیستم بتواند همپای سایر مدعیان برای رسیدن به قهرمانی تلاش کند اما حالا که 12 هفته از لیگ گذشته سپاهان پا به پای استقلال در صدر جدول حضور دارد و بالاتر از مدعیانی مثل تراکتور، فولاد و پرسپولیس قرار گرفته است.

002

نویدکیا با سپاهان لیگ را خوب شروع نکرد و در ادامه لیگ هم نوسانات زیادی داشت اما پیروزی‌های این تیم در هفته های اخیر باعث شده طلایی‌پوشان زاینده‌رود به صدر جدول برسند. این روزها سپاهان به ثبات رسیده و شرایط خوبی دارد در حالی که حتی هواداران و مدیریت باشگاه سپاهان هم از او توقع قهرمانی در اولین سال مربیگری‌اش ندارند ولی نویدکیا فعلا  معادلات را تغییر داده و اوضاع را به گونه‌ای پیش برده که سپاهان جزو مدعیان است.

نویدکیا در حالی توانسته سپاهان را تبدیل به یک مدعی کند که علیرضا مرزبان را به عنوان دستیار در کنار خود دارد. اهالی فوتبال معتقدند مرزبان که قبلا هم در پرسپولیس و سپاهان دستیار افشین قطبی و زلاتکو کرانچار بوده، نقش مهمی در موفقیت‌های این 2 تیم داشته و الان هم در سپاهان دست راست محرم نویدکیاست و بخش اعظمی از موفقیت‌های سپاهان به خاطر حضور او کنار محرم است.

البته مرزبان زمانی که به عنوان سرمربی در تیم‌های پیکان، پدیده، خونه‌به‌خونه، سیاه‌جامگان و نفت مسجدسلیمان حضور داشته اما نتایج خوبی نگرفته اما هر زمان که در تیمی دستیار بوده توانسته نقش مهمی در موفقیت‌های آن تیم داشته باشد.

الان هم مرزبان در کنار نویدکیا حضور دارد و کمک زیادی به او می‌کند. این مربی که در هفته‌های نخست لیگ به سپاهان اضافه شد مدعی شده فاصله تهران تا اصفهان را در صورت قهرمانی سپاهان پیاده طی خواهد کرد.

باید منتظر ماند و دید در نهایت سپاهان قهرمان لیگ می‌شود و مرزبان به وعده‌اش عمل می‌کند یا نه. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز