حجت نظری:

هیچ برنامه‌ای برای فروش مهدی قائدی نداریم/ فکری هنوز هیچ لیستی به باشگاه نداده است/ با میلیچ تمدید می‌کنیم

۱۳۹۹/۱۱/۰۷ - ۲۲:۱۲:۵۴
کد خبر: ۱۱۲۷۲۳۵
هیچ برنامه‌ای برای فروش مهدی قائدی نداریم/ فکری هنوز هیچ لیستی به باشگاه نداده است/ با میلیچ تمدید می‌کنیم
سخنگوی باشگاه استقلال گفت: هیچ برنامه‌ای برای فروش مهدی قائدی نداریم، فکری هنوز هیچ لیستی به باشگاه نداده است.

به گزارش برنا، حجت نظری، سخنگوی باشگاه استقلال در گفتگو با  برنامه "ورزش ایران" از رادیو ایران در خصوص مجوز حرفه ای باشگاه استقلال و اظهارات سهیل مهدی گفت: با توجه به اینکه همه پیش زمینه های لازم برای کسب مجوز را انجام داده ایم و در نهایت کمیته ای که به این منظور اختصاص داده شده در فدراسیون فوتبال، در مرحله بدوی مدارک ما را تایید کرد و برای AFC فرستاد، در نهایت کنفدراسیون فوتبال آسیا لیستی از باشگاه هایی که مجوز حرفه ای دارند و می توانند وارد لیگ قهرمانان شوند را اعلام کرد که از ایران هم نام استقلال در لیست بود و این نشان می دهد ما عملا برای ورود به لیگ قهرمانان دوره بعدی هیچ مشکلی نداریم و اگر آقای مهدی در این خصوص صحبتی داشته اند در خصوص سال های آینده بوده است و فکر نمی کنم در این دوره برای تیم های فعلی مشکلی به وجود بیاید.

نظری در خصوص اینکه حضور استقلال در مرحله گروهی بازی های آسیایی قطعی است، گفت: بله، استقلال مستقیم به مرحله گروهی رفت و امیدواریم با توجه به شرایط خوبی که امسال داریم به راحتی از مرحله گروهی هم صعود کنیم.

سخنگوی استقلال در خصوص شکایت ذوب آهن و ماشین سازی در خصوص مهدی پور و مرادی، توضیح داد: موضوع آقای مهدی پور هنوز در کمیته تعیین وضعیت است و تعیین تکلیف نشده و امیدواریم زودتر مشخص شود و رای به نفع آقای مهدی پور صادر شود، در این خصوص هنوز اطلاعاتی نداریم و نمی دانیم چه اتفاقی می افتد اما امیدواریم که رای به نفع ایشان صادر شود. در مورد آقای مرادی نیز هم کمیته استیناف رای خود را داد و رای به نفع مرادی صادر شد و علی الاصول ایشان مشکلی نخواهند داشت. با توجه به اطلاعی که از پرونده ایشان دارم اگر هم باشگاه ماشین سازی بخواهد به CAS هم شکایت کند احتمال اینکه به نتیجه برسد بسیار پایین است لذا ما نگرانی ای در مورد بابک مرادی نداریم و فکر می کنم شاید اگر باشگاه استقلال بخواهد به این قصه ورود کند و حتی غرامتی هم به خاطر آن چند هفته ای که مرادی نتوانست در خدمت تیم باشد، شاید حتی بتواند از این نظر غرامت هم دریافت کند. واقعیت این است که به خاطر ادعایی که به سرانجام هم نرسید باشگاه استقلال از به خدمت گرفتن مرادی چند هفته محروم بود و این به هیچ وجه مطلوب ما نیست و باید ما از حقمان دفاع کنیم لذا باشگاه ماشین سازی هم این مهم را مدنظر قرار خواهد داد و امیدواریم بتوانیم اینگونه حقوق از دست رفته باشگاه را بیشتر بگیریم.

نظری در مورد اینکه محمود فکری فهرستی برای خریدهای نیم فصل به باشگاه ارائه داده یا خیر، گفت: تا این لحظه هیچ لیستی به ما نرسیده و ما هم بارها اعلام کرده ایم در مورد حفظ ترکیب فعلی تیم و یا تغییرات احتمالی ما کاملا براساس نظر آقای فکری عمل خواهیم کرد و مطمئنیم ایشان با توجه به سابقه شان به عنوان بازیکن و الان سرمربی، حتما بهترین انتخاب را می کنند و منافع باشگاه را لحاظ خواهند کرد و ما هم کمال همکاری را با ایشان خواهیم داشت. هر چند تلاش ما بر این است که ترکیب تیم را حفظ کنیم و خروجی نداشته باشیم اما در نهایت بازیکنی را آقای فکری نخواهند ما هم مقدمات خروج آن بازیکن را فراهم می کنیم.

نظری در مورد اینکه فرشید باقری در لیست خروج استقلال است یا خیر، تصریح کرد: تا این لحظه فهرستی داده نشده است.

سخنگوی استقلال در مورد برگشت هروویه میلیچ به استقلال و رقم 600 هزار یورویی برای این بازیکن توضیح داد: در مورد میلیچ، با توجه به اینکه هم خود ایشان مد نظر این بود که قراردادش تغییر کند هم عملا چیزی به پایان قراردادش نمانده بود بنابر این شد که قرارداد جدیدی با ایشان تنظیم کنیم و باتوجه به اینکه ایشان بازیکن استقلال است، قرارداد جدید قرارداد بازیکن جدید تلقی نمی شود و صرفا تمدید قرارداد است. در مورد مبلغ قرار داد اجازه دهید صحبتی نکنم چون ما توافقی کردیم که این توافق هنوز مکتوب و امضا نشده و منتظریم ایشان برگردند و در نهایت این توافق را امضا کنیم اما قطعا عددش از 600 هزار یورو کمتر است. نه تنها یورو این عدد از 600 هزار دلار هم کمتر است اما اجازه دهید نگویم عدد را و تاکید می کنم توافق کردیم با میلیچ روی مبلغ و مدت مشخص برای تمدید و اجازه دهید بعد از امضای قرارداد در خصوص مبلغش صحبت کنیم.

نظری در مورد بحث فروش مهدی قائدی و اینکه اگر مبلغ پرداختی استقلال به استراماچونی اگر تامین نشود، قائدی به فروش می رسد، گفت: باشگاه استقلال هیچ برنامه ای برای فروش مهدی قائدی ندارد و تا جایی که مطلعم آقای فکری هم تا این لحظه در مورد قطع همکاری با آقای قائدی برنامه ای ندارد لذا من احتمال قریب به یقین می دهم که ایشان در لیست آقای فکری برای خروج از باشگاه هم نباشد و تقریبا با اطمینان می گویم که این اتفاق به هیچ وجه رخ نخواهد داد و ما آقای قائدی را به عنوان بازیکن استقلال خواهیم داشت.

وی در خصوص اظهارات باشگاه پرسپولیس در مورد سردیس جعفر کاشانی و عدم اطلاع آنها از این اتفاق  گفت:  ما تک تک مراحل را با خانواده مرحوم کاشانی پیش بردیم و حتی در انتخاب معبر پیشنهادی هم از خانواده مشورت گرفتیم و با نظر خودشان نامگذاری انجام شد حتی در مورد نامگذاری، پیشکسوتانی مثل آقای کلانی هم در جریان موضوع بودند اما چون عرف نیست، برای نامگذاری معبری به نام مرحوم پورحیدری هم با باشگاه استقلال مشورتی نکردیم اما با خانواده ایشان صحبت کردیم. واقعیت این است که چون شرایط کرونایی است، برای مراسم های مربوطه به پلاک کوبی و رونمایی از سردیس ها هم تلاش کردیم خیلی از پیش اطلاع رسانی مشخص و گسترده صورت نگیرد تا اجتماعی صورت نگیرد برای کرونا. وگرنه با باشگاه ها هماهنگ می کردیم و مراسم باشکوه تری هم صورت می گرفت اما شرایط این روزها اینجور ایجاب می کند.

 وی در پایان در خصوص اظهارات یحیی گل محمدی به رادیو ایران  گفت: روز گذشته سرمربی محترم پرسپولیس نکاتی در مورد استقلال مطرح کرد که من به عنوان سخنگو باید بگویم. من وظیفه خودم می دانم نکاتی که فارغ از نقد است و فکر می کنیم این نکات می تواند به لحاظ قانونی بحث شود، پاسخ دهیم. بنای ما این نیست که وارد دعوای حقوقی شویم اما انتظار داریم نسبت به همدیگر با احترام و رعایت موازین صحبت کنیم و باشگاه استقلال و هواداران باشگاه هم انتظار دارند ما از حق باشگاه دفاع کنیم و حتما در روزهای آینده نکاتی را در این خصوص مطرح خواهم کرد.

نظر شما
پرونده ویژه