معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان:

ترویج ورزش همگانی نیاز به هم افزایی دارد

۱۳۹۹/۱۱/۰۸ - ۱۱:۵۳:۲۶
کد خبر: ۱۱۲۷۴۶۱
ترویج ورزش همگانی نیاز به هم افزایی دارد
برنامه "صبح و ورزش" چهارشنبه 8 بهمن، با دکتر عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در ارتباط با اقدامات انجام شده و برنامه ها برای همگانی کردن ورزش گفتگویی انجام داد.

به گزارش برنا، اولین جلسه اعضای هیات رئیسه جدید فدراسیون ورزشهای همگانی روز گذشته برگزار شد.

دکتر عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، در گفتگو با برنامه "صبح و ورزش" در خصوص اقدامات انجام شده برای همگانی کردن ورزش گفت: برای اینکه موضوع ورزش همگانی، همگانی شود، تلاش هایی آغاز شده است. خوشبختانه در مسیری که طی کردیم، رویکرد ما این بوده که فقط دنبال رویداد نباشیم؛ زیرا فقط با رویداد، ورزش همگانی نمی شود. ما باید اجزاء مهم موضوع ورزش همگانی را بشناسیم؛ سپس آنها را فعال کنیم. لذا بحث فرهنگ سازی بسیار مهم است.

وی ادامه داد: همیشه اعتقادم بر این بوده که برای ورزش نکردن می توان هزار بهانه آورد؛ اما کسی که به این باور رسیده باید ورزش کند، اصلاً منتظر امکانات به معنای خاص نمی ماند. هر مکان عمومی که امکان پیاده روی و انجام فعالیت هایی از این دست در آن فراهم است، می تواند یک فرصت برای ورزش کردن باشد.

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان به مواردی که در بحث توسعه ورزش همگانی مؤثر هستند، اشاره کرد و گفت: ما به بحث فرهنگ سازی نیاز جدی داریم. آموزش و پرورش، دانشگاه ها، رسانه ها، صدا و سیما و هر بخش متولی در حوزه آموزش و تربیت و فرهنگ سازی یکی از مسئولیت های مهمش، آگاهی دادن به مردم است.

نکته دوم هم افزایی دستگاه هاست. ما دستگاه های مرتبطی داریم که باید دغدغه و مسئله آنها ورزش همگانی باشد. بحث دیگر، توسعه زیرساخت هاست. خوشبختانه در بودجه 1400 شهرداری های کل کشور ابلاغ شده که ورزش همگانی جزء برنامه است و بودجه برای آن اختصاص پیدا کرده است.

دکتر احمدی خاطرنشان کرد: رویدادها مسئله دیگری است که در توسعه ورزش همگانی تأثیر دارد. فقط یک فدراسیون متولی ورزش همگانی نیست.  هر 52 فدراسیون متولی ورزش همگانی هستند و ظرفیت آن را دارند؛ چراکه علاقه ها در ورزش متفاوت است. ما بیش از 150 رشته ورزشی فعال در کشور داریم. همه این رشته ها ظرفیت همگانی شدن دارند و ما باید بتوانیم آن را فعال کنیم.

وی در پایان افزود: شورای ورزش همگانی کشور فعال شده است. امیدواریم تا پایان سال شورای عالی ورزش هم فعال شود. همه نهادها را ما پای کار آورده ایم. اگر هم افزایی به معنای واقعی کلمه شکل بگیرد، امیدوارم که بتوانیم ظرفیت 50 درصدی که هنوز در فعالیت های ورزشی مشارکت ندارند را همراه کنیم.  

این برنامه صبح و ورزش، با اجرای مسعود خواجه وند و با کارشناسی خسرو والی زاده روی آنتن رفت. برنامه صبح و ورزش ساعت ۷:۱۰ هر روز به جز جمعه ها به مدت یک 80 دقیقه از شبکه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز