اشتباهات داوری اجتناب ناپذیر است؛

امامی: داوران کشورمان شانس قضاوت در توکیو را دارند/ مسابقات با آخرین قوانین اتحادیه جهانی برگزار می‌شود

۱۳۹۹/۱۱/۰۸ - ۱۲:۴۵:۰۶
کد خبر: ۱۱۲۷۵۳۵
امامی: داوران کشورمان شانس قضاوت در توکیو را دارند/ مسابقات با آخرین قوانین اتحادیه جهانی برگزار می‌شود
محمدابراهیم امامی گفت: داوران المپیکی کشورمان شانس قضاوت در توکیو را دارند.

به گزارش برنا، محمدابراهیم امامی، سخنگوی فدراسیون کشتی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی در مورد شانس حضور 4 داور المپیکی کشورمان در بازی های المپیک گفت: اتحادیه جهانی کشتی به زودی شرایط جدید گزینش داوران المپیکی را اعلام خواهد کرد و داوران ما نیز شانس حضور در توکیو را دارند. البته این به نظر اتحادیه جهانی بستگی دارد که چند داور از کشورمان در این بازی های حضور داشته باشند.

وی در مورد قوانین جدید اتحادیه جهانی گفت: اتحادیه در چندین مورد قوانین را تغییر داده و به نوعی کار را برای قضاوت تسهیل کرده و در همین راستا داوران کشورمان نیز باید با قوانین جدید آشنا شوند.

امامی تصریح کرد: البته کمیسیون داوران کشور از طریق سایت رسمی فدراسیون کشتی، برگزاری وبینارهای داوری و برگزاری کلاس های داوری نسبت به اطلاع رسانی از این قوانین و آموزش آن ها اقدام کرده است.

وی در مورد برخی از اشتباهات داوری که در کشتی کشورمان پیش آمده گفت: ما رقابت های لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی و همچنین مسابقات انتخابی را برگزار کردیم، اشتباهات داوری اجتناب ناپذیر است اما می توانیم با برگزاری کلاس های آموزشی مرتبط، درصد آن را پایین بیاوریم.

امامی تصریح کرد: کمیسیون داوران نیز بدین منظور فیلم کشتی های مسابقات داخلی و خارجی را که در آن داوری ها دچار اشتباه شده را برای آموزش داوران استفاده می کند، بعنوان مثال می توان به کشتی رحمان عموزاد در انتخابی وزن 57 کیلوگرم با رضا اطری و علیرضا سرلک اشاره کرد.

وی ادامه داد: در آنالیزی که توسط کمیسیون داوران از فیلم کشتی رحمان عموزاد بعمل آمد، اشتباهات تأثیرگذار داوری کاملا مشهود بود و در واقع این کشتی گیر برنده هر دو میدان بوده است. همچنین در یک صحنه نیز علیرضا گرزبر در مقابل یداله محبی پایش را روی پای او قرار داد که داور کشتی را قطع کرد اما عدم آگاهی به مقررات جدید باعث تنش در این کشتی شد.

امامی در پایان خاطرنشان کرد: موضوع داوری برای فدراسیون کشتی بسیار مهم است و بحث آموزش داوران و به روز بودن آن ها و همچنین کم شدن اشتباهات داوری از جمله مسائلی است که در دستور کار کمیسیون داوران و انستیتو کشتی قرار دارد.

نظر شما