علیرضا دبیر:

انتظار داریم تا شهرداری از کشتی حمایت کند

۱۳۹۹/۱۱/۰۹ - ۱۲:۱۷:۳۱
کد خبر: ۱۱۲۸۰۰۲
انتظار داریم تا شهرداری از کشتی حمایت کند
رئیس فدراسیون کشتی در دومین روز حضور خود در استان اردبیل، صبح امروز با حمید لطف الهیان شهردار اردبیل دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش برنا، در ابتدای این دیدار سجاد انوشیروانی مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: تاریخ کشتی ما به تاریخ این دیدار گره خورده و با حضور یک فرد شایسته در رأس فدراسیون آینده ی خوبی را برای این ورزش متصور خواهیم بود.

وی ادامه داد: توافقاتی را با شهرداری در قالب تفاهم نامه برای آینده کشتی استان انجام خواهیم داد و انتظار داریم با حمایت های شهرداری و همدلی و هم افزایی همه ی مسئولان استان، آینده خوبی را برای کشتی این خطه رقم بزنیم.
دبیر نیر در این دیدار گفت: کشتی امروز روزهای خوبی را سپری نمی کند، این رشته پرافتخار در گذشته مانند فوتبال برزیل پر از استعداد و پر از چهره بود اما در حال حاضر کل کشتی گیران کشور به 40 هزار نفر نمی رسند.
وی دامه داد: از شهرداری انتظار داریم همانگونه که در ورزش همگانی و پرکردن اوقات فراغت شهروندان فعالیت دارد، در راه حمایت از کشتی استان نیز گام بردارد و با اختصاص زمین یا سالن هایی به کشتی استان، باعث جذف علاقمندان به این رشته ی ورزشی شود.

دبیر تصریح کرد: در صورت اختصاص سالن، فدراسیون نیز آن را تجهیز خواهد کرد و با به کار بردن مربیان به آموزش کشتی گیران می پردازد.

شهردار اردبیل در ادامه گفت: حضور یک فرد قهرمان و ورزشی که دغدغه ی کشتی را دارد در رأسی فدراسیون مثبت ارزیابی می کنم و این دغدغه برآیند قلبی شما است و ما امیدوار می شویم که با تجربه و تخصصی که دارید در حل مشکلات موفق باشید.

وی ادامه داد: کشتی اردبیل نیازمند کارهای مشترک همه ی ارگان های دولتی است تا برآیند کار به کاهش آسیب های اجتماعی و پرورش قهرمانان ورزشی بیانجامد.
لطف الهیان تصریح کرد: شهرداری می تواند چند زمین را با نظر اداره کل ورزش و جوانان و هیأت کشتی استان در حاشیه های شهر و مناطق کم برخوردار در اختیار کشتی قرار دهد و نسبت به انجام کارهای اداری و مجوزهای ساخت آن اقدام کند.
وی ادامه داد: هیأت کشتی نیز باید با پای کار آوردن بخش خصوصی نسبت به ساخت این سالن های کوچک در سریعترین زمان ممکن اقدام کند و ما به سازندگان این سالن ها از طریق امکانات خود در شهرداری مساعدت های لازم را می کنیم تا پای کار بیایند.

لطف الهیان تصریح کرد: برای انجام این کارها تفاهم نامه ای بین شهرداری اردبیل و فدراسیون کشتی در هفته ی آینده در تهران به امضاء می رسد.

شهردار اردبیل ادامه داد: در این تفاهم نامه در کنار بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی برای احداث سالن های کشتی در مناطق مختلف اردبیل، مقرر خواهد شد تا یک سالن کشتی را نیز شهرداری عملیاتی و اجرایی کند.

وی اظهار داشت: همچنین مدرسه کشتی در اردبیل راه اندازی و تجهیز می شود تا بعنوان آکادمی کشتی شهرداری فعالیت خود را شروع کند.
لطف الهیان از تجهیز و راه اندازی سالن کشتی در زرنات تا یک هفته آینده و همچنین ارائه بسته های تشویقی برای سرمایه گذاران خبر داد و گفت : هر سرمایه داری که سالن کشتی در مناطق محروم بسازد ما بسته ی تشویقی تجاری برای او در مناطق مختلف ارائه می کنیم.
وی گفت: شهرداری نه تنها یک نهاد عمرانی نیست بلکه یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که در همه ی فعالیت های آن پیوست فرهنگی مورد توجه است.
شهردار اردبیل خاطرنشان کرد: با راه اندازی رینگ پیاده روی شورابیل فرهنگ مردم را در شهر اردبیل تغییر دادیم به طوری که انگیزه و علاقه برای توسعه ورزش همگانی و پیاده روی بیش از گذشته نمود پیدا کرده است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز