عظیم جزیده: مربی پروازی برای شخصیت تیم ملی والیبال خوب نیست

۱۳۹۹/۱۱/۱۰ - ۱۰:۰۴:۰۷
کد خبر: ۱۱۲۸۲۷۶
عظیم جزیده: مربی پروازی برای شخصیت تیم ملی والیبال خوب نیست
سرمربی تیم والیبال شهرداری گنبد می گوید که سرمربی پروازی برای شخصیت تیم ملی والیبال ایران خوب نیست.

به گزارش برنا؛ عظیم جزیده سرمربی تیم والیبال شهرداری گنبد، در خصوص سطح لیگ برتر والیبال  که به صورت متمرکز دنبال می شود، گفت: باید بگویم که سطح لیگ والیبال امسال بسیار خوب شده است چرا که تمام بازیکنان بین تیم ها پخش شده و حتی با اینکه تعدادی از بازیکنان لژیونر از لیگ ایران جدا شده اند، بازهم لیگ والیبال سطح بالایی دارد.  به دلیل اینکه تیم والیبال ایران در لیگ های جهانی بازی می کند و در سطح عالی قرار دارد افکار عمومی به این نتیجه رسیده  که والیبال ایران بسیار رشد کرده و همین عامل بر روی بازیکنان تاثیر بسیار مثبتی دارد.

او افزود: تیم های باشگاهی والیبال ایران می توانند جزو بهترین ها باشند و این مستلزم آن است که برنامه ریزی دقیق تری برای سال های آینده صورت گیرد. در کل باید گفت که لیگ والیبال ایران از لحاظ شخصیت رشد کرده اما باید به این نکته توجه کرد که برنامه ریزی در لیگ کمی عقب تر از والیبال ایران است. باید لیگ ایران را از لحاظ سخت افزازی به سطح واقعی و بالای خود برسانیم چرا که انتظارات بالا است.

جزیده در خصوص استعداد های جوان در لیگ برتر والیبال، گفت: باتوجه به وجود بازیکنان جوان و مستعد، تیم ایران می تواند مانند تیم لهستان که دو تیم دارد، در جهان قدرت نمایی کند و باید بگویم که ما هم می توانیم تیم ملی را به این سطح برسانیم. بازیکنان آینده داری وجود دارد که که در لیگ خود را نشان داده اند و مطمئنا سال های با وجود این بازیکنان تیم ملی خیلی قوی تری از گذشته خواهیم داشت.

او درباره حضور الکنو به عنوان سرمربی تیم ملی ایران گفت: شخصی که مربی تیم ملی می شود باید لیگ را حداقل یک ماه و نیم رصد کند. باید گفت که یک مربی با فیلم رقابت های بازیکنان نمی تواند شخص را به خوبی آنالیز کند. البته مربیانی هستند که می توانند تاثیر گذار باشند و به الکنو کمک کنند اما بازهم باید سرمربی از نزدیک بازی تمامی بازیکنان را مشاهده کند. معتقدم هر شخصی که سرمربی تیم ملی می شود باید در ایران حضور پیدا کرده و فدراسیون از آن این امر را بخواهد.  حتی باید مربی تعهد دهد که از نزدیک لیگ والیبال را دنبال کند.

سرمربی تیم والیبال شهرداری گنبد ادامه می دهد: حتی در صورت تمام شدن لیگ باید سرمربی حداقل 15 یا 20 روز به ایران بیاید و اردویی را در تهران برگزار کند و به بازیکنان تمرین دهد.  بعد از آن تازه تیم ملی می تواند به اردو های خارج کشور برود. معتقدم مربی پروازی برای شخصیت تیم ملی والیبال و شخصیت کشور ایران خوب نیست و درست نیست که اردو در خارج از کشور برگزار شود و سرمربی به ایران نیاید. 

جزیده در پاسخ به اینکه چه مدت زمان خواهد برد که بازیکنان ملی پوش داخل کشور با لژیونر ها هماهنگ شوند؟ گفت: اگر اعضای تیم ملی بخواهند با شایستگی انتخاب شوند، زمان زیادی خواهد برد  اما اینکه 80 درصد اعضا  تیم ملی از تیم قبلی انتخاب شده باشند،  بازیکنان می توانند سریع تر هماهنگی بین یکدیگر  را به وجود آوردند. معتقدم  50 درصد بازیکنان تیم ملی باید جوان باشند چرا که باید برای  آینده تیم ملی برنامه ریزی کرد. درست است که قبل از المپیک، لیگ جهانی را پیش رو داریم اما باید بگویم که اگر می خواهیم در المپیک شرکت کنیم حداقل با 40 درصد بازیکنان جوان باید در این رقابت ها حضور داشته باشیم.

جزیده ادامه داد: معتقدم حتی اگر در لیگ جهانی تیم دوم ایران هم شرکت کند مشکلی وجود ندارد و بسیار خوب است. باید گفت سعید معروف حدود یک سال و نیم است که آن چنان بازی نکرده است و حتما باید برای برای هماهنگی کنار دیگر ملی پوشان قرار گیرد و بازی کند. کرونا باعث شده بازیکنانی مانند غفور و عبادی پور از تیم ملی دور شوند و می توان از این بازیکنان دعوت کرده تا در شاکله اصلی تیم ملی قرار گیرند. حتی می توان از دل لیگ بازیکنان جوانی را شناسایی کرد تا آنان هم در تیم ملی حضور داشته باشد. اصلا اشکالی ندارد در لیگ جهانی ببازیم چرا که هدف ما این بوده که جزو چهار تیم برتر جهان قرار گیریم و  برای محقق شدن  این امر باید برنامه اساسی در لیگ جهانی داشته باشیم.

جزیده در پاسخ به اینکه آیا برای انتخاب بازیکنان تیم ملی و دعوت به اردو ، با سرمربی های لیگ برتری مشاوره ای صورت گرفته یا خیر؟ پاسخ داد: تا جایی که می دانم چهار نفر گزینه دستیاری تیم ملی هستند. فکر می کنم این افراد مامور شدند که لیگ برتر را با دقت رصد کنند. بازهم باید بگویم مربی هایی که در لیگ برتر تیم دارند نمی توانند تمرکز لازم را برای انتخاب بازیکن داشته باشند. شاید از لحاظ آنالیزی اطلاعات کافی داشته باشند اما ممکن است  تمرکز لازم و شناخت کافی را نداشته باشند چراکه تمرکز اصلی مربیان لیگ برتری بر روی تیم خودشان خواهد بود.  فدراسیون باید از مربیانی که فاقد تیم هستند افرادی را انتخاب می کرد که بازی های لیگ برتر را رصد کنند و معتقدم این امر  بیشتر مثمر ثمر خواهد بود.  با وجود اینکه من برای تمامی مربیان احترام قائلم معتقدم که تمرکز بیشتر مربیان بر روی تیم خود است.

او در پایان درباره پدیده لیگ برتر والیبال تا اینجای کار گفت:  از تیم خود می توانم آرمان صالحی را نام ببرم  که معتقدم او جزو پدیده های لیگ امسال است. همچنین می توانم از آقای صابر کاظمی و میثم صالحی نام ببرم که واقعا جزو خوب ها و پدیده های لیگ ایران هستند و فکر می کنم از لحاظ عملکرد این دو نفر فوق العاده بودند. همچنین در لیبرو ها  آقای آرمان صالحی از بهترین ها هستند که می تواند برای تیم ملی مفید باشد.

نظر شما