گزارش معاون توسعه ورزش بانوان در فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی ؛

ورزش بانوان ایران اسلامی در ابعاد مختلف پیشرفت کرده است

۱۳۹۹/۱۱/۱۱ - ۱۳:۴۳:۳۶
کد خبر: ۱۱۲۸۹۸۲
ورزش بانوان ایران اسلامی در ابعاد مختلف پیشرفت کرده است
مهین فرهادی زاد با حضور در فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی درخصوص فعالیت های صورت گرفته و برنامه های پیش رو در حوزه ورزش بانوان گزارشی ارائه داد.

به گزارش برنا، معاون توسعه ورزش بانوان، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی، به هشت طرح ملی و برنامه های اجرا شده در سطح استان ها اشاره و تصریح کرد : معاونت توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان تفاهم نامه ایی با معاونت امور زنان ریاست جمهوری با عنوان «آموزش دو هزار نیروی مربیان آمادگی جسمانی به دانش سنجش ساختار و ارایه تمرینات حرکتی» منعقد کرد تا بتواند مشکلات ساختار قامتی زنان روستایی در سطح کشور که به دلیل فعالیت های سخت آسیب می بینند را مرتفع نمایند. هر چند در سال گذشته نیز این فعالیت به طور جدی پیگیری شده است اما می توان با حمایت جدی تر، مربیان بیشتری در سطح کشور آموزش داده و به اقصی نقاط کشور برای آموزش اعزام شوند.

فرهادی زاد با بیان اینکه بانوان ورزشکار ما در ۴۹ رشته ورزشی در سطح ملی و بین المللی فعالیت می کنند ، این مهم را یکی از شاخصه های موفقیت های پس از انقلاب إسلامی برشمرد و اظهار داشت: دختران ما برای حضور در المپیک و پارالمپیک، سهمیه های خوبی کسب کرده اند ولیکن به دلیل کرونا مسابقات کسب سهمیه برگزار نشده و با اعلام برگزاری مسابقات جهانی، کسب سهمیه بانوان ورزشکار ما هم از سر گرفته خواهد شد.

وی یکی از اتفاقات مورد توجه و قابل تأمل دیگر در حوزه ورزش زنان را اعزام داوران زن ایران برای قضاوت عنوان کرد و ادامه داد:

قوانین پیشنهادی حوزه ورزش بانوان در برنامه هفتم ارایه شده است که مستلزم تغییرات خاصی است که باید مورد توجه خانه ملت و به خصوص فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

فرهادی زاد درخصوص یکی از موارد مورد توجه ورزش زنان گفت: یکی از قوانین پیشنهادی برای برنامه هفتم، توجه به مشاغلی در ورزش است که هنوز به عنوان یک شغل محسوب نمی شود و تحت پوشش بیمه قرار ندارند بطوریکه برای نمونه مربیان ورزشی که اتفاقأ در دوران کرونا یکی از مشاغل آسیب پذیر محسوب می شوند و خانواده های مربیان، تحت فشارهای اقتصادی قرار دارند. امید است با نگاه مثبت خانه ملت به این حوزه، اتفاقات خوبی برای بیمه مربیان رخ دهد که نیازمند حمایت مادی و معنوی هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز