جواد منافی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری برنا:

انصاریان به مبارزه‌اش ادامه دهد/ کسی از میناوند خاطره بدی ندارد/ امیدوارم پرسپولیس در تبریز پیروز شود

۱۳۹۹/۱۱/۱۲ - ۲۳:۲۲:۰۳
کد خبر: ۱۱۲۹۸۸۳
انصاریان به مبارزه‌اش ادامه دهد/ کسی از میناوند خاطره بدی ندارد/ امیدوارم پرسپولیس در تبریز پیروز شود
پیشکسوت پرسپولیس گفت: امیدوارم پس از پیروزی برابر ماشین‌سازی، پرسپولیس بتواند تیم تراکتور را در خانه‌اش شکست دهد تا به کورس خود برای رسیدن به صدر ادامه دهد.

جواد منافی، مدافع اسبق پرسپولیس و تیم ملی، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به اتفاق تلخی که برای مهرداد میناوند رخ داده است، اظهار داشت: فوت مهرداد اتفاق تلخ و دردناکی برای همه به خصوص جامعه فوتبال و پرسپولیسی‌ها بود. او بازیکن شاخصی در فوتبال ایران بود که بازی‌های درخشانی را در سال‌های قبل در پرسپولیس و تیم ملی از خود به نمایش گذاشت و هر کجا که حضور پیدا می‌کرد همه را شاد می‌کرد و من فکر نمی‌کنم کسی از او خاطره بدی به یاد داشته باشد. خدا رحمتش کند. من هنوز باورم نمی‌شود دیگر میناوند را در جمع‌مان نداریم. 

او گفت: مهرداد بعد از تصادفی که برای من پیش آمد به پرسپولیس پیوست ولی با هم رفاقت زیادی داشتیم. او بچه با محبتی بود و حالا حالا خاطراتش از ذهن فوتبالدوستان بیرون نخواهد رفت.

پیشکسوت پرسپولیس در ادامه درخصوص شرایط حال حاضر تیم گل‌محمدی تاکید کرد: بعد از ناکامی تیم در فینال آسیا طبیعی بود که یکسری مشکلات روحی و روانی ناشی از آن شکست تلخ برای تیم به وجود بیاید و برخی حواشی به مشکلات تیم دامن بزند. به هر صورت جدایی مهره‌های اصلی از یک سو و برخی کمبودها در پست‌های مهم و تخصصی از سوی دیگر مزید بر علت شد تا پرسپولیس در چند بازی متوالی از شرایط خوبی برخوردار نباشد، اتفاقاتی که شاید اگر پرسپولیس در آسیا قهرمان شده بود، رخ نمی‌داد. به هر حال در شرایط فعلی صحبت از گذشته فایده‌ای ندارد و پرسپولیس باید به فکر آینده‌اش باشد و برای تکرار موفقیت‌های خود تلاش کند.

منافی درخصوص پیروزی پرسپولیس برابر ماشین‌سازی خاطرنشان کرد: درست است که ماشین‌سازی تیم ته جدولی بود اما حریفی سرسخت برای پرسپولیس شد. این تیم از دقیقه یک تا پایان بازی تلاش کرد که از پرسپولیس امتیاز بگیرد. البته پرسپولیس هم زمان خوبی به این تیم گل زد و چند موقعیت خوب را نیز در ادامه از دست داد اما نتوانست برتری خود را حفظ کند و در دقایق پایانی روی یک اشتباه و ضربه پنالتی چیزی نمانده بود 3 امتیاز ارزشمندی را از دست بدهد اما گل دیرهنگام پرسپولیس مانع این موضوع شد و پیروزی واجب‌تر از نان شب را به دست آورد. با توجه به شکست این تیم در اراک، اگر پرسپولیس این را با پیروزی به پایان نمی‌رساند شرایطش خیلی بد می‌شد اما خوشبختانه بچه‌ها برای پیروزی ناامید نشدند و تا لحظه آخر تلاش کردند تا برد خانگی و خوبی را به دست بیاورند.

چپ پای سابق سرخ‌ها درمورد برخی انتقاداتی که برای نوع تعویض‌ها و زمان آن به یحیی گل‌محمدی می‌شود، گفت: ما به شرایط تیم و تمرینات نزدیک نیستیم و اشراف کامل به آن نداریم، پس نمی‌توانیم در این زمینه قضاوت درستی داشته باشیم. در این زمینه کادر فنی بهترین کسانی هستند که می‌توانند در این خصوص نظر بدهند و تصمیم‌گیری کنند. البته تاکید می‌کنم دست کادر فنی پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی از نظر نیروی انسانی روی نیمکتش بسته به طوری که در این یکی، دو بازی اخیر با محرومیت کنعانی‌زادگان و مصدومیت سیدجلال مواجه و مجبور شد از بازیکنان غیرتخصصی در ترکیب تیمش استفاده کند و اگر انتقادی در زمینه برخی تصمیمات کادر فنی به خصوص گل‌محمدی مطرح می‌شود باید با در نظر گرفتن محدودیت‌ها و شرایط مهره‌ای تیم باشد.

منافی درمورد بازی پیش‌روی پرسپولیس برابر تراکتور تصریح کرد: در حالی که نتایج اخیر تراکتور نشان می‌دهد که این تیم در شرایط خوبی قرار ندارد اما این تیم حریف آسانی برای پرسپولیس نیست. بدون شک تراکتوری‌ها انگیزه ویژه‌ای برای جبران نتایج اخیرشان دارند. این در حالی است که پرسپولیس پیروزی خوبی برابر ماشین‌سازی کسب کرد اما هنوز ضعف‌هایی در تیم دیده می‌شود. با این وجود امیدوارم پس از پیروزی برابر ماشین‌سازی، پرسپولیس بتواند تراکتور را در خانه‌اش شکست دهد تا به کورس خود برای رسیدن به صدر ادامه دهد. 

بازیکن اسبق سرخ‌ها با اشاره به شرایط پرسپولیس در فصل آتی لیگ قهرمانان ادامه داد: در تورنمنتی مثل لیگ قهرمانان آسیا، حریف آسان و گروه راحت معنی ندارد. پرسپولیس با پیشینه دو، سه فصل اخیرش در این رقابت‌ها بدون شک کار آسانی ندارد و تمام تیم‌های آسیایی روی فینالیست آسیا حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند. حتی تیمی مثل نماینده هند هم می‌تواند حریف سختی برای پرسپولیس محسوب شود. به هرحال لازمه موفقیت و تکرار روزهای خوب در آسیا و لیگ برای پرسپولیس تقویت این تیم و جذب بازیکنان با تجربه است تا در ادامه علاوه بر لیگ برتر و جام حذفی، دوباره شاهد نمایش غرور آفرین پرسپولیس  در لیگ قهرمانان آسیا باشیم.

منافی در پایان گفت: جا دارد برای علی انصاریان آرزوی سلامتی داشته باشم. امیدوارم او به مبارزه‌اش با ویروس کرونا ادامه دهد و در روزهایی که فوتبالی‌ها عزادار میناوند هستند، با خبر سلامتی علی، کمی از غصه همه ما کاسته شود. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز