کیوان شیرآقایی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

قهرمانی در لیگ اتفاقی نیست/ فقط با اسم‌ها نمی‌شود جام قهرمانی گرفت

۱۳۹۹/۱۱/۱۶ - ۲۳:۲۰:۱۸
کد خبر: ۱۱۳۱۹۷۰
قهرمانی در لیگ اتفاقی نیست/ فقط با اسم‌ها نمی‌شود جام قهرمانی گرفت
سرمربی تیم ووشو دانشگاه آزاد گفت: قهرمانی در لیگ اتفاقی نیست.

کیوان شیرآقایی، سرمربی تیم ووشو دانشگاه آزاد، دریاره قهرمانی تیمش در رقابت‌های لیگ برتر ووشو به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: امسال مسابقات با کیفیت بالاتری نسبت به سال گذشته برگزار شد. با اینکه به‌خاطر کرونا لیگ به صورت متمرکز بود ولی این روش هم باعث نشد که از کیفیت مسابقات کاسته شود. تیم‌هایی که شرکت کرده بودند نسبت به سال گذشته کاهش پیدا نکرده بود و هر 10 تیم در این مسابقات شرکت داشتند.

او با اشاره به انصراف تیم پاس از حضور در فینال مسابقات و احتمال تبانی بازیکنان با فدراسیون ووشو گفت: به نظرم این حرف‌ها، صحبت‌های حرفه‌ای نیست. نتیجه مسابقات در زمین مشخص می‌شود و بستگی به عملکرد و مدیریت آن تیم و عناصر و ورزشکاران‌شان دارد. مسابقات در رشته ووشو در دو بخش برگزار می‌شود که از مجموع 14 امتیاز 5 امتیاز مربوط به تالو است و 9 امتیاز مربوط به ساندا که در نهایت مجموع این امتیازها می‌شود نتیجه نهایی. در بخش تالو تیم پاس نفرات خوبی داشت و تیم ما هم تیم دست و پا بسته‌ای نبود ما سال گذشته اتفاقا در بخش ساندا با توجه به اینکه روی کاغذ شانس پاس بیشتر بود ما 6 بر 3 این تیم را شکست دادیم. امسال تیم پاس خیلی کیفیت بالاتری نسبت به سال گذشته در ساندا نداشت با توجه به اینکه ما خیلی تیم ساندای‌مان قوی‌تر شده بود و شانس بیشتری هم داشتیم.

او ادامه داد: در بخش تالو هم امسال بازیکنان خوبی داشتیم و به هیچ یک امتیاز الکی داده نشد. در طی 5 روزی که مسابقات اجرا شد همه در مرحله گروهی آمدند و فرم‌هایشان را اجرا کردند بدون اینکه توجه داشته باشند که رقیب مقابل چه کسی است. تیم مقابل هم امتیازهای پائین‌تری کسب کرد، این روال تا فینال ادامه  داشت در نهایت تالوکاران ما با اجرای درست فرم‌ها و هدایت خوب آقای علوی سرمربی این بخش موفق شدند امتیاز لازم را به دست بیاورند. در بخشی از مسابقات هم که اصلا تیم پاس فرم‌هایش را اجرا نکرد که بتواند امتیاز بگیرد. بنابراین این حاشیه‌ها واقعا حرفه‌ای نیست. قهرمانی اتفاقی به دست نمی آید، تیم ما با برنانه به لیگ آمد، هزینه کرد، زودتر از همه تمریناتش را استارت زد. برای مثال تالوکارهای ما با جدیت خیلی بالا تمرینات خیلی خوب و با کیفیتی را برگزار کردند و سه مرحله اردو آماده سازی داشتند در صورتیکه من فکر نمی‌کنم تیم پاس حتی مدت زمان اردوهای متمرکزش به یک هفته رسیده باشد.

سرمربی تیم دانشگاه آزاد در پایان گفت: قطعا در مسابقات لیگ که امسال هم شرایط ویژه‌تری داشت و ورزشکاران از وضعیت آمادگی دور بودند نیاز به تمرین و برنامه‌ریزی درست بیش از هر چیز دیگری اهمیت پیدا می‌کرد. با اسم‌ها نمی شود قهرمان لیگ شد. نقطه قوت ما برگزاری اردوهای متمرکز، تلاش و کوششی بود که ورزشکاران کردند و عملکرد خوبی که در روز مسابقه داشتند. کادر فنی پاس فکر می‌کنم بیشتر روی اسم ورزشکاران‌شان کار کرده بودند و با برنامه ریزی خوبی وارد این مسابقه نشدند، ما هم مقصر نیستیم، پاسی‌ها می‌خواهند با این صحبت‌ها عملکرد ضعیف‌شان را توجیه کنند. 3/5

نظر شما