نگاهی به سفر وزیر ورزش و جوانان به کرمانشاه؛

از افتتاح بزرگترین خانه جوان کشور تا رونمایی از مجهزترین آکادمی پزشکی ورزشی/ رشد ۵ درصدی آمار ازدواج و کاهش ۳ درصدی طلاق/ تاکید سلطانی‌فر بر توزیع امکانات و تجهیزات در مناطق روستایی

۱۳۹۹/۱۱/۱۸ - ۰۵:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۲۴۷۷
از افتتاح بزرگترین خانه جوان کشور تا رونمایی از مجهزترین آکادمی پزشکی ورزشی/ رشد ۵ درصدی آمار ازدواج و کاهش ۳ درصدی طلاق/ تاکید سلطانی‌فر بر توزیع امکانات و تجهیزات در مناطق روستایی
سفر دکتر مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان به استان کرمانشاه پربار بود.

به گزارش برنا؛ روز گذشته و به‌ مناسبت دهه فجر، وزیر ورزش و جوانان به کرمانشاه سفر کرد. دکتر مسعود سلطانی‌فر برای بازدید و افتتاح چند طرح ورزشی استانی پیش‌ از ظهر دیروز وارد کرمانشاه شد.

در زیر نگاهی می‌اندازیم به سفر وزیر ورزش و جوانان به کرمانشاه که آن را می‌بینید.

24

در این سفر به‌ مناسبت دهه فجر تعدادی طرح در حوزه‌های ورزش و جوانان به ارزش 110 میلیارد تومان با حضور وزیر ورزش و جوانان و استاندار کرمانشاه افتتاح شد. افتتاح خانه جوان کرمانشاه به‌ عنوان بزرگترین خانه جوان کشور، مجهزترین آکادمی پزشکی ورزشی کشور، سالن اختصاصی کبدی و 15 زمین ورزشی خیرساز، در محلات محروم و حاشیه‌نشین کرمانشاه از جمله این طرح‌ها بود که توسط وزیر ورزش و جوانان به بهره‌برداری رسید. در سفر وزیر ورزش و جوانان به کرمانشاه، ورزشگاه 2500 نفری چمن مصنوعی فوتبال "نوریاب" پاوه نیز به صورت ویدیو کنفرانسی افتتاح شد.

34

افتتاح بزرگترین خانه جوان کشور توسط وزیر ورزش و جوانان

بزرگترین خانه جوان کشور در سفر وزیر ورزش و جوانان به کرمانشاه افتتاح شد. این خانه جوان که به نام سردار دل‌ها "حاج قاسم سلیمانی" مزین شده، با زیربنای 2309 متر مربع و اعتبار 15 میلیارد تومان و ارزش سرمایه‌گذاری 40 میلیارد تومان در 8 طبقه ساخته شده است. سالن جلسات، سالن اجتماعات، کتابخانه، نمازخانه، کلاس‌های آموزشی، ساختمان اداری، مهمان‌سرا و سمن‌سرا از بخش‌های متنوع خانه جوان استان کرمانشاه است.

66

افتتاح خانه کبدی کرمانشاه با زیر بنای 450 متر مربع

همچنین خانه کبدی کرمانشاه با زیربنای 450 متر‌ مربع و اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 400 میلیون تومان توسط دکتر سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان افتتاح شد.

555

افتتاح آکادمی پزشکی ورزشی کرمانشاه با زیربنای 1893 متر مربع

در ادامه آکادمی پزشکی ورزشی کرمانشاه با زیربنای 1893 متر مربع و اعتباری بالغ بر 12 میلیارد و 200 میلیون تومان توسط دکتر سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان افتتاح شد.

99

افتتاح هم‌زمان 15 زمین چمن مصنوعی در حاشیه شهر کرمانشاه

افتتاح هم‌زمان 15 زمین چمن مصنوعی در حاشیه شهر کرمانشاه با زیربنای 16200 متر مربع و اعتباری بالغ بر 11 میلیارد و 300 میلیون تومان، ورزشگاه و زمین چمن مصنوعی "نوریاب" پاوه با زیربنای 5460 متر مربع و اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 400 میلیون تومان و زمین چمن مصنوعی "اسلام‌آباد" با زیربنای 1250 متر مربع و اعتباری بالغ بر 1 میلیارد و 400 میلیون تومان به‌صورت ویدیو کنفرانسی توسط دکتر سلطانی‌فر از جمله اقداماتی بود که در سفر وزیر صورت پذیرفت.

عدالت در توزیع امکانات و تجهیزات در مناطق روستایی یکی از سیاست‌های مهم دولت دوازدهم

دکتر سلطانی‌فر در حاشیه مراسم افتتاح ویدیو کنفرانسی استادیوم ورزشی روستای نوریاب شهرستان پاوه و 15 زمین ورزشی و زمین چمن اسلام‌آباد غرب، که با حضور استاندار کرمانشاه و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد، در جمع خبرنگاران از افتتاح بیش از 90 زمین چمن مصنوعی فوتبال در کشور طی دهه فجر امسال خبر داد و اظهار کرد: سال 1395 تعداد کل زمین‌های چمن مصنوعی مینی فوتبال موجود در کشور 311 زمین بود که امروز به حدود 2 هزار زمین رسیده است. بنا داریم تا پایان دولت تدبیر و امید با تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره تعداد زمین‌های چمن مینی فوتبال را در کشور به 2500 زمین برسانیم که یک رکورد بزرگ محسوب می‌شود. امیدواریم با بهره‌برداری از این تعداد زمین، آثار و عوارض این کار بزرگ ملی را در ظهور و بروز استعدادها و خلاقیت جوانان مناطق روستایی و دور افتاده کشور، با حضورشان در سطح باشگاه‌های بزرگ فوتبال ببینیم.

او عدالت در توزیع امکانات و تجهیزات در مناطق روستایی را یکی از سیاست‌ها و اولویت‌های دولت دانست و گفت: سال 1395 تعداد کل خانه‌های ورزش روستایی در کشور حدود 700 مورد بود که امروز با گذشت 4 سال این تعداد به 5 هزار خانه ورزش روستایی رسیده که رشدی 7 برابری دارد. دولت طی این سالها توانسته امکانات ورزشی را به دورترین مناطق کشور ببرد تا مردم این مناطق هم از این امکانات منتفع شوند. تا 4 سال پیش تعداد کل اماکن ورزشی کشور اعم از اماکن تحت نظر وزارتخانه، سایر دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی کمتر از 40 هزار بود که امروز به 61 هزار مکان ورزشی رسیده است، یعنی طی مدت 4 سال بیش از 21 هزار مکان ورزشی جدید در کشور احداث و راه اندازی شده که کار بزرگ و سختی است.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش اشاره‌ای به مهمترین دستاوردهای دولت در بخش ورزش قهرمانی پرداخت و گفت: در این دولت تیم ملی فوتبال ایران توانست برای 2 دوره متوالی به رقابت‌های جام جهانی صعود کند و در جام جهانی روسیه علیرغم اینکه در گروه مرگ قرار داشتیم و همه فکر می‌کردند که زنگ تفریح تیم‌های دیگر می‌شویم اما بهترین نتیجه را در 5 دوره حضور خود در جام جهانی گرفتیم. همچنین در جام ملت‌های آسیا هم بعد از جام جهانی توانستیم بعد از 14 سال به نیمه‌نهایی صعود کنیم و دو بار هم در رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا به فینال این رقابت‌ها رفتیم. در رقابت‌های المپیک آسیایی جاکارتا 2018 هم کاروان ایران جمعا 62 مدال گرفت که بیشترین مدال‌های کسب شده در این رقابت‌ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود.

او به موفقیت‌های تیم‌های ملی فوتسال، فوتبال ساحلی، کشتی، شطرنج، والیبال، دوومیدانی، بسکتبال و ... در این سالها نیز اشاره کرد و گفت: برای المپیک 2021 هم هرچند که تاکنون سهمیه‌های خوبی گرفته‌ایم اما امیدواریم که شیوع کرونا مانع کسب سهمیه‌های بیشتر ما نشود.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه به تصویب قانون جدید ورزش کشور بعد از 42 سال طی عمر دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: در این دولت توانستیم قانون ورزش کشور را اصلاح و با کمک مجلس آن را تصویب کنیم.

45

فعالیت 3300 سمن در دولت دوازدهم

دکتر مسعود سلطانی‌فر در حاشیه افتتاح خانه جوان کرمانشاه در جمع اعضای سمن‌های حوزه جوانان و اعضای مجمع جوانان کرمانشاه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این حوزه ارائه کرد.

او گفت: تا سال 1392 هیچ خانه جوانی در کشور نداشتیم که با نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به جوانان، اکنون 140 خانه جوان در کشور راه اندازی و فعالیت می‌کنند که به اعتقادم این آمار دستاورد بزرگی برای دولت است.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه سخنانش تعداد سمن‌های حوزه جوانان نیز در ابتدای این دولت کمتر از 100 مورد اعلام کرد و گفت: در این حوزه نیز هم اکنون این تعداد به بیش از 3300 سمن رسیده است.

او در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات صورت گرفته در حوزه ازدواج اشاره کرد و افزود: میزان پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج نیز در سال 1392 معادل 2900 میلیارد تومان بود که سال گذشته این رقم به 30 هزار میلیارد تومان رسید و پیش‌بینی می‌شود این میزان امسال به 50 هزار میلیارد تومان برسد.

سلطانی‌فر آمار ازدواج در کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: در 9 ماهه امسال با وجود شیوع بیماری کرونا و در حالیکه تصور می‌شد آمار ازدواج کاهشی باشد اما نسبت به 9 ماهه سال قبل رشد 5 درصدی ازدواج را در کشور شاهد بوده‌ایم. طی این مدت خوشبختانه کاهش 3 درصدی میزان طلاق را هم در کشور داشته‌ایم و این کاهش در حالیست که طی چند سال گذشته روند طلاق در کشور صعودی بوده است.

او در بخش دیگر سخنانش با اشاره به نقش مهم سمن‌های حوزه جوانان در مدیریت آینده کشور گفت: قطعا مدیران آینده کشور از بین اعضای سازمانهای مردم نهاد حوزه جوانان و اعضای مجمع جوانان استانها خواهند بود و در آینده سکان اجرایی کشور را بدست خواهند گرفت.

سلطانی‌فر با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و تاکید آن بر نقش جوانان در آینده کشور گفت: جوانان ظرفیت بالایی دارند و موتور توسعه کشور هستند و باید از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده کرد.

وزیر با مهم خواندن نگاه نقادانه جوانان در توسعه کشور عنوان کرد: باید فضایی فراهم شود تا جوانان به راحتی بتوانند ضمن بیان خواسته‌های خود فرصت مشارکت در عرصه‌های مختلف برای آنها مهیا شود.

لازم به ذکر است، بعد از اتمام این سفر استانی، وزیر ورزش و جوانان به تهران بازگشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز