بررسی هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال؛

صدرنشینی پرحاشیه استقلال/ سلام پرسپولیس به مدعیان/ دربی جنجالی خوزستان

۱۳۹۹/۱۱/۱۸ - ۰۷:۴۳:۴۳
کد خبر: ۱۱۳۲۵۲۲
صدرنشینی پرحاشیه استقلال/ سلام پرسپولیس به مدعیان/ دربی جنجالی خوزستان
هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال با اتفاقات حاشیه‌ای زیادی همراه بود.

به گزارش برنا؛ هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال تحت تاثیر اتفاق غم انگیز و شوک آور درگذشت علی انصاریان قرار داشت. مرحوم انصاریان که سابقه بازی در استقلال و پرسپولیس را دارد بعد از 2 هفته دست و پنجه نرم کردن با بیماری کرونا عصر چهارشنبه دست از تلاش برداشت و جامعه ورزش را در شوک و بهتی سنگین فرو برد. غم درگذشت علی انصاریان باعث شد در هفته چهاردهم هم همه تیم‌ها پیش از آغاز بازی‌های خود یاد و خاطره این پیشکسوت دوست داشتنی را گرامی بدارند.

در ادامه به بررسی اتفاقات این هفته از مسابقات لیگ برتر می‌پردازیم.

پرسپولیس- تراکتورسازی؛ تقدیم به آقای بخیه

پرسپولیسی ها که هفته گذشته هم یکی از پیشکسوتان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادند در بازی مقابل تراکتورسازی هم با یاد علی انصاریان به میدان رفتند. پرسپولیس بعد از برد ثانیه‌های پایانی خود در هفته گذشته مقابل ماشین‌سازی، این هفته در تبریز به مصاف تراکتورسازی رفت. تیم مسعود شجاعی هفته گذشته هم در یک بازی خانگی مقابل آلومینیوم اراک شکستی ناباورانه را متحمل شد و این هفته هم مقابل پرسپولیس باخت تا در 3 بازی خانگی پی در پی باخت را تجربه کند. تراکتور در حالی مقابل پرسپولیس شکست خورد که با پیروزی در این دیدار می‌توانست به یک قدمی صدر جدول برسد اما باخت در این بازی باعث شد تی‌تی‌ها در رتبه ششم بمانند و اوضاع‌شان بحرانی شود چون هواداران این تیم بعد از شکست مقابل پرسپولیس علیه مالک تراکتور شعار دادند. پرسپولیس هم که بعد از بازگشت از فینال لیگ قهرمانان آسیا نتایج قابل قبولی نگرفته بود، با 2 برد پی در پی شرایط بهتری در جدول پیدا کرده و تا رده چهارم صعود کرد.

شهرخودرو- مس رفسنجان؛ تیم رحمتی همان همیشگی!

دیدار+تیم+های+شهرخودرو+مشهد+و+مس+رفسنجان

تیم سیدمهدی رحمتی بعد از 2 پیروزی پی در پی مقابل نساجی و سپاهان در دیداری خانگی مقابل مس رفسنجان شکست خورد. شهرخودرویی‌ها که از ابتدای لیگ تاکنون نوسان زیادی داشته و در نتیجه گیری بی‌ثبات بوده‌اند در ادامه همان روند بعد از پیروزی با ارزش هفته گذشته مقابل سپاهان در اصفهان در مشهد مقابل مس رفسنجان شکست خورد. البته تیم رحمتی در این دیدار موقعیت‌های زیادی برای گلزنی داشت اما عملکرد فوق‌العاده گلر مس باعث شد دروازه این تیم بسته بماند. شهرخودرو که با مشکلات مدیریتی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند با این شکست 18 امتیازی ماند و یک پله هم در جدول سقوط کرد و در رده دهم قرار گرفت. نکته جالب این دیدار تقابل مجتبی سرآسیایی، سرمربی فصل گذشته شهرخودرو با این تیم بود که الان به عنوان مربی در کادر فنی مس رفسنجان مشغول به کار است.

گل گهر- نفت مسجد سلیمان؛ توقف دوباره ژنرال

شاگردان امیر قلعه‌نویی هفته پیش بعد از 4 هفته ناکامی توانستند سایپا را شکست دهند. این تیم که لیگ را خوب شروع کرد و هفته‌ها در صدر جدول حضور داشت در هفته‌های گذشته نتایج خوبی کسب نکرد و از بین تیم‌های مدعی خارج شد. گل گهری‌ها در بازی خانگی نتوانستند از پس نفت مسجد سلیمان بربیایند و در نهایت بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید. تیم قلعه‌نویی با این تساوی فعلا از جمع مدعیان خارج شد و به رده ششم جدول سقوط کرد.

ذوب‌آهن- سپاهان؛ دربی به کام زردها

دیدار+شهرآورد+اصفهان

سپاهان هفته گذشته در دیدار خانگی شکست غیرمنتظره‌ای مقابل شهرخودرو متحمل شد. شاگردان نویدکیا که این هفته باید در دربی اصفهان به میدان می‌رفتند به دنبال جبران شکست هفته گذشته مقابل شهرخودرو بودند. در آن سوی میدان هم ذوب‌آهن که بعد از سیزده هفته بالاخره طعم برد را چشید در دیدار با تیم همشهری شکست خورد تا سپاهان برای صدرنشینی چندساعته خود ذوب‌آهن را قربانی کند. در این دیدار ذوبی‌ها به روال هفته‌های گذشته بازهم به داوری معترض بودند.

آلومینیوم اراک- سایپا؛ عجب وقت اضافه‌ای بود

آلومینیوم اراک که روند خوبی در 10 دیدار اخیرش داشته و تنها یک شکست متحمل شده، پس از دو پیروزی ارزشمند مقابل پرسپولیس و تراکتور اکنون در دیداری خانگی مقابل سایپا قرار گرفت و امیدوار بود به روند خوب خود ادامه دهد اما  در ثانیه‌های پایانی بازی از شکست فرار کرد. در این دیدار ابتدا سایپا در دقیقه 95 به گل رسید اما 3 دقیقه بعد آلومینیومی‌ها گل تساوی را زدند تا از شکست خانگی فرار کرده باشند.

پیکان- ماشین‌سازی؛ کامبک یک دقیقه‌ای

پیکان و ماشین‌سازی در دیداری که 26 دقیقه ابتدایی آن بسیار جذاب و دیدنی بود، به مصاف هم رفتند. پیکان خیلی زود به گل رسید و در ادامه علاوه بر خلق چند موقعیت، توسط حاتمی به گل دوم نیز رسید اما شاگردان اخباری ظرف چند ثانیه 2 بار دروازه میزبان را باز کردند تا کامبکی رویایی را در این بازی به ثبت برسانند. بازی در نهایت با تساوی 2 – 2 به پایان رسید تا مهدی تارتار نتواند مقابل شاگرد سابقش اخباری به پیروزی برسد.

صنعت نفت-فولاد؛ دربی پرحاشیه

دیدار+تیم+های+فوتبال+صنعت+نفت+-+فولاد

دربی خوزستان بین صنعت نفت و فولاد در شرایطی که دو تیم برای ماندن در کورس مدعیان شدیدا نیاز به پیروزی داشتند، 90 دقیقه پرتنش و جذاب را در کنار خط و البته داخل زمین رقم زد. با وجود پایان نیمه اول با تساوی بدون گل، در نیمه دوم صنعت نفت آبادان ابتدا توانست روی یک صحنه مشکوک به گل برسد. ابتدا گل شاگردان پورموسوی مردود شد و سپس داور آن را سالم اعلام کرد، اتفاقی که با اعتراض مربیان دو تیم همراه بود. البته موسی کولیبالی دقایقی بعد توانست بازی را به تساوی بکشاند تا جواد نکونام و تیمش دست خالی ورزشگاه تختی آبادان را ترک نکنند.

استقلال-نساجی؛ صدرنشینی پرحاشیه

دیدار+تیم+های+فوتبال+استقلال+-+نساجی (1)

در حالی که سپاهان با پیروزی در دربی اصفهان به صدر صعود کرده بود، استقلالی‌ها برای برگشت به جایگاه‌شان نیاز به کسب برد مقابل نساجی را داشتند. شاگردان فکری برای باز پس گیری صدر کار آسانی نداشتند و تا دقایق پایانی برای این هدف جنگیدند و در نهایت با گل دقیقه 86 باقری، از سد میهمان گذشته و با 26 امتیاز دوباره به صدر برگشتند. در این دیدار مهدی قایدی با یک دریبل قصد عبور از مدافع نساجی را داشت که این بازیکن با خطا، مهاجم استقلال را سرنگون کرد و داور بازی به نفع استقلال یک ضربه پنالتی را اعلام کرد که خود قایدی پشت توپ ایستاد و ضربه‌ای چیپ به توپ زد که به تیر دروازه خورد و گل نشد. در این دیدار وریا غفوری بعد از تعویض با عصبانیت به رختکن رفت که فکری دلیل این رفتار او را عصبانیت از داور اعلام کرد. پس از پایان بازی بازیکنان استقلال به عدم دریافت مطالبات خود اعتراض کردند تا آبی‌ها صدرنشینی پرحاشیه ای داشته باشند. شکست مقابل استقلال سومین باخت مجید جلالی در 3 بازی اخیری است که سرمربیگری نساجی را برعهده گرفته است. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز