بردهای اقتصادی پرسپولیس و ۴ قهرمانی؛

پر ریسک اما نتیجه‌بخش؛ این فرمول بعد از پوکر هم جواب می‌دهد؟!

۱۳۹۹/۱۱/۲۳ - ۱۱:۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۱۳۵۳۶۸
پر ریسک اما نتیجه‌بخش؛ این فرمول بعد از پوکر هم جواب می‌دهد؟!
پرسپولیس در حالی سومین پیروزی متوالی‌اش در این فصل را در دیدار اخیرش مقابل مس رفسنجان کسب کرد که در این 3 دیدار با حداقل فاصله پیروز شد؛ نتایجی که خیلی‌ها از آن به عنوان پیروزی‌های اقتصادی یاد می‌کنند.

به گزارش برنا؛ شاگردان یحیی گل محمدی با کسب پیروزی دیگری در برابر یکی از حریفان خود در لیگ بیستم حالا در آستانه صدرنشینی قرار گرفته اند و این فرصت را دارد در پایان نیم فصل اول عنوان قهرمانی نیم فصل را از آن خود کنند.

انتقادی که به پرسپولیس وارد می‌شود!

پیروزی‌های این فصل در حالی برای پرسپولیسی‌ها رقم خورده که به جز برد 3- صفر این تیم برابر شهر خودرو، سایر پیروزی‌های سرخ‌پوشان قاطع و با حاشیه امنیت بالا نبوده است، موضوعی که شاید خیلی از اهالی فوتبال از آن به عنوان یک نکته منفی در کارنامه شاگردان یحیی گل‌محمدی مطرح می‌کنند و بر این باور هستند این پیروزی‌های اقتصادی و نتایج شکننده نمی‌تواند برای پرسپولیسی‌ها نتایج قابل قبولی باشد.

تکرار یک آمار!

با احتساب برد یک بر صفر برابر مس و تراکتور و پیروزی 2 بر یک برابر فولاد و ماشین‌سازی و بردی که شاگردان گل محمدی با یک ضربه پنالتی برابر صنعت‌نفت آبادان در این فصل کسب کرده‌اند، 5 برد از 6 پیروزی این فصل پرسپولیسی‌ها با تفاضل یک گل رقم خورده که می‌تواند آمار خاصی برای پرسپولیس به عنوان تیمی که همه از آن انتظارات ویژه‌ای دارند، به شمار بیاید.

 نظر منتقدان!

 پرسپولیس نه تنها در این فصل بلکه در فصول قبل هم به نوعی با این موضوع روبرو بوده که خیلی‌ها این پیروزی‌های اقتصادی را از این تیم نمی‌پذیرند و براین باور هستند که پرسپولیس به عنوان تیمی که اساس و بنیادش از سال‌های قبل براساس پیروزی‌های پر گل نهاده شده است، نباید به بردهای شکننده و کمرنگ راضی شده و این موضوع نمی‌تواند اتفاق خوبی برای این تیم باشد.

وقتی تفاضل گل کار دست پرسپولیس داد!

نگاه به این ماجرا در شرایطی مهم‌تر می‌شود که با توجه به فاصله امتیازی کمی که در این فصل بین تیم‌های حاضر در لیگ برتر وجود دارد؛ این احتمال را به ذهن متبادر می‌سازد که شاید در روزها و هفته‌های پایانی گل شماری بتواند سرنوشت تیم قهرمان را تغییر دهد؛ اتفاقی که در لیگ پانزدهم برای پرسپولیس رخ داد و در روز آخر به خاطر تفاضل گل دستش از جام کوتاه ماند!

تفاضل یک گل، نتیجه‌ای کاملا شکننده!

بدون شک پیروزی با تفاضل یک گل در فوتبال نتیجه‌ای کاملا شکننده محسوب می‌شود ولی این بدان معنا نیست که این پیروزی‌ها ارزش امتیازی پائین‌تری به جز بحث تفاضل گل در پایان فصل را داشته باشند. البته در مورد پرسپولیس باید به یک نکته در این زمینه اشاره کنیم که این تیم در اکثر بازی‌های خود در این فصل دست کم به اندازه انگشتان یک دست از موقعیت‌های گلزنی با شانس بالا برخوردار بوده اما بی‌دقتی و عدم تمرکز مهاجمان باعث شده این تیم از رسیدن به گل‌های بعدی محروم بماند و آن چه مسلم است در برنامه‌های ذهنی کادر فنی پرسپولیس چه در این فصل و چه در فصول قبل بسنده کردن به پیروزی با حداقل گل زده جایی ندارد و اگر اکثر پیروزی‌های پرسپولیس با بردهای به قول منتقدان اقتصادی به ثبت رسیده، علاوه بر بی‌دقتی مهاجمان، انگیزه‌های ویژه‌ای که حریفان برابر پرسپولیس داشته‌اند نیز مزید بر علت شده تا فعلا چنین پیروزی‌های کمرنگی برای تیم گل‌محمدی به ثبت برسد.

لیگ شانزدهم؛ استارت نوار موفقیت

در لیگ شانزدهم 8  پیروزی با نتیجه مشابه یک بر صفر برای پرسپولیس رقم خورد و در 2 پیروزی دیگر در این فصل نیز برتری پرسپولیس برابر حریفانش با پیروزی 2 بر یک بوده، این در حالی است که  4 برد 3 بر صفر، 4  پیروزی 2 بر صفر و ۲ پیروزی با نتایج 4 بر صفر و 3 بر یک برای پرسپولیس در این فصل به ثبت رسید تا در نهایت پرسپولیس در آغاز پوکر قهرمانی‌اش در لیگ برتر؛ جام را بالای سر ببرد.

لیگ هفدهم؛ آماری برای دبل تیم برانکو

پیروزی‌های یک بر صفر پرسپولیس در لیگ هفدهم در مقایسه با لیگ شانزدهم با کاهش روبرو بود. در این فصل تیم برانکو در حالی در 8 بازی با یک اختلاف گل به پیروزی رسید که 6 برد سرخ‌ها با نتیجه یک بر صفر و 2 پیروزی با نتیجه 2 بر یک بود.  جالب است بدانید پرسپولیسی‌ها در این فصل از لیگ برتر 5 بازی را با پیروزی 2 بر صفر و 3 بر صفر به سود خود به پایان بردند تا با احتساب پیروزی‌هایی که با برتری در 3 بر یک و 4 بر صفر  برای این تیم به دست آمد موفق به دبل در قهرمانی شد!

لیگ هجدهم؛ وقتی پرسپولیس هت تریک کرد!

 آمار پیروزی‌های پرسپولیس در دوره هجدهم لیگ برتر نشان می‌دهد در این دوره که سرخ‌ها سودای هت تریک در قهرمانی را در ذهن می‌پروراندند نیز پیروزی‌های یک بر صفر رایج‌ترین نتایج بود که تیم برانکو برابر حریفانش کسب کرد. در این دوره قرمزهای پایتخت‌نشین در 7 بازی با نتیجه یک بر صفر از سد حریفان خود عبور کرد و در  ۲ بازی  نیز  نتیجه ۲ بر یک پیروزی این تیم را به ثبت رساند و یک پیروزی قرمزها با برتری 3 بر 2 حاصل شد. این در حالی بود که نتایج دیگر پرسپولیس در این فصل، 3  پیروزی 2 بر صفر، 2 پیروزی 3 بر یک و تنها یک برد 3 بر صفر بود تا پرسپولیس در نهایت با این آمار و ارقام برای سومین فصل متوالی جام قهرمانی را بالای سر ببرند.

لیگ نوزدهم؛ پوکر با پیروزی‌های اقتصادی!

در دوره نوزدهم لیگ برتر پرسپولیس پس از جدایی برانکو، در فصل را با گابریل کالدرون آرژانتینی آغاز کرد و با یحیی گل‌محمدی به پایان رساند. در این فصل تعداد پیروزی‌های پرسپولیس با تفاضل یک گل افزایش ویژه‌ای داشت و از 21 پیروزی که در این فصل برای پرسپولیس به ثبت رسید 13برد با تفاضل یک گل بود که شامل 10 پیروزی یک بر صفر و  3 پیروزی دو بر یک می‌شد، فصلی که پرسپولیس در نهایت با اختلاف امتیازی بالا و در فاصله چند هفته مانده به پایان فصل موفق شد جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

پیروزی‌های اقتصادی؛ خوب یا بد؟

داستان و روند شکل‌گیری پوکر قهرمانی در این سال‌ها به نوعی با رقم خوردن پیروزی‌های با اختلاف کم یا به قول خیلی‌ها پیروزی‌های اقتصادی رقم خورده و شاید این اتفاق در این فصل هم برای تیم گل‌محمدی رخ بدهد اما این که آیا پیروزی‌های اقتصادی که منجر به قهرمانی می‌شود بهتر است یا بردهایی با تفاضل گل کم بدون کسب جام، سوالی است که به نظر می‌رسد باید کمی با تامل و تعمق بیشتر به آن پاسخ داد! 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز