همه تلاش خود را انجام داده‌ایم تا نزد مردم سربلند باشیم؛

دکتر سلطانی‌فر: تصویب قانون اهداف، کاری بنیادین بود/ در بخش نیروی انسانی رویکرد جوانگرایی داشتیم/ در بازی‌های آسیایی جاکارتا با کسب ۶۲ مدال بهترین عملکرد را به ثبت رساندیم

۱۳۹۹/۱۱/۲۲ - ۲۱:۰۸:۲۶
کد خبر: ۱۱۳۵۴۱۹
دکتر سلطانی‌فر: تصویب قانون اهداف، کاری بنیادین بود/ در بخش نیروی انسانی رویکرد جوانگرایی داشتیم/ در بازی‌های آسیایی جاکارتا با کسب ۶۲ مدال بهترین عملکرد را به ثبت رساندیم
وزیر ورزش و جوانان گفت: در بخش نیروی انسانی رویکرد جوانگرایی داشتیم و نزدیک به 45 درصد مدیران در بخش‌های مختلف کشور سن بین 35 تا 40 سال دارند.

به گزارش برنا؛ دکتر مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان در برنامه ای تلویزیونی اظهار داشت: دهه فجر را به همه مردم ایران تبریک می گویم. اتفاقات خوبی برای ورزش در دو قسمت سخت افزاری و نرم افزاری رخ داده و همه تلاش خود را انجام داده ایم تا نزد مردم سربلند باشیم. آخرین قانون جامع ورزش برای سال 1350 بود و بعد از از اینکه سازمان تربیت بدنی در سال 89 با سازمان ملی جوانان اقدام شد و به وزارت ورزش و جوانان تبدیل شد، قانون را پیش نویس کردیم در ابتدای سال و خوشبختانه قانون اهداف به عنوان مهمترین سند بالادستی که به نوعی خط مشی برای سالهای آتی است در مجلس فعلی به تصویب رسید که کاری بنیادین بود.

او افزود: اساسنامه فدراسیون ها را به روز کردیم و اساسنامه فدراسیون فوتبال هم تایید شد توسط فیفا. در بخش نیروی انسانی رویکرد جوانگرایی داشتیم و نزدیک به 45 درصد مدیران در بخش های مختلف کشور سن بین 35 تا 40 سال دارند. روزی که دولت در سال 92 شروع به کار کرد، مشارکت همگانی کمتر از 20 درصد بود و الان به بیش از 51 درصد است. اماکن ورزشی حدود 40 هزار بود در ابتدای فعالیت دولت و امروز این تعداد به بیش از 61 هزار مکان رسیده که رشد 50 درصدی داشته است. خانه توسعه ورزش روستایی در سال 92، 700 بوده است و الان به بیش از 5 هزار رسیده و امیدوارم تا پایان دولت به 6 هزار برسد.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: در ورزش قهرمانی هم در بازی های اسلامی باکو نتایج بهتری نسبت به دوره قبل گرفتیم، در بازی های نوجوانان آرژانتین 17 پله صعود کردیم، در فوتبال هم بهترین نتایج 40 سال گذشته را گرفتیم. 5 دوره به جام جهانی رفتیم و دوره های قبلی به سختی راهی جام جهانی می شدیم اما در سال 2018 هم صعود راحتی داشتیم و حتی می توانستیم صعود کنیم. مقام معظم رهبری هم بعد از باخت به اسپانیا از عملکرد بازیکنان تشکر کردند.

سلطانی فر گفت: در جام ملت های آسیا هم اگر بدشانسی نمی آوردیم راهی فینال می شدیم. در رده باشگاهی تیم پرسپولیس دو بار به فینال لیگ قهرمانان رسید و استقلال به یک چهارم نهایی راه یافت. فوتسال مردان و بانوان و فوتبال ساحلی هم عملکرد خوبی داشتند. در سایر رشته ها هم واقعا نتایج خوبی گرفتیم و در بازی های آسیایی جاکارتا با کسب 62 مدال بهترین عملکرد را در تاریخ داشتیم. برای المپیک توکیو هم تاکنون 51 سهمیه گرفته ایم و هنوز امیدواریم که بتوانیم سهمیه ها را افزایش بدهیم. بهترین نتایج در المپیک 2012 لندن رقم خورد و در المپیک 2016 ریو هم موفق بودیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز