هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال؛

استقلال-سپاهان؛ جنگ ستارگان

۱۳۹۹/۱۱/۲۴ - ۲۳:۳۰:۲۲
کد خبر: ۱۱۳۶۰۴۵
استقلال-سپاهان؛ جنگ ستارگان
فینال نیم فصل اول لیگ برتر امروز در ورزشگاه نقش جهان اصفهان بین استقلال و سپاهان برگزار می‌شود.

به گزارش برنا؛ امروز در ورزشگاه نقش جهان اصفهان فینال نیم فصل لیگ برتر برگزار می‌شود، جایی که استقلال و سپاهان به همراه ستاره‌های خود که از بهترین بازیکنان فوتبال هستند به مصاف هم می‌روند. برنده این بازی صدرنشین لیگ خواهد شد و اگر پرسپولیس در دیدار معوقه‌اش مقابل گل‌گهر سیرجان امتیاز از دست بدهد، قهرمان نیم فصل. بنابراین حساس‌ترین و جذاب‌ترین رقابت هفته را در نصف جهان خواهیم دید.

محرم نویدکیا، سرمربی جوان سپاهان، همواره سعی کرده تیمش را از حواشی مخرب دور نگه دارد و آرامش را به تیمش تزریق کند. نویدکیا حتی بعد از شکست سنگین مقابل شهرخودرو هم از شاگردانش انتقاد نکرد و رفتارهای او باعث شده سپاهان از کم حاشیه‌ترین تیم‌های لیگ باشد. سپاهان با پیروزی در دربی اصفهان فاصله‌اش را با استقلال به یک امتیاز رساند. البته سپاهان از ابتدای لیگ تاکنون در نتیجه‌گیری ثبات نداشته است. این تیم صنعت‌نفت صدرنشین را در خانه‌اش شکست داد اما در نقش جهان به شهرخودرو باخت. با این وجود نویدکیا در اولین سال مربیگری‌اش عملکرد قابل قبولی داشته و توانسته سپاهان را به عنوان مدعی معرفی کند کاری که بسیاری از مربیان باتجربه‌تر از او نتوانسته‌اند آن را انجام دهند.

سپاهان با یک امتیاز کمتر از استقلال در رده دوم جدول قرار دارد اما نکته مهم درباره این تیم تعداد گل‌های زده است که با 23 گل زده زهرآلودترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد. یکی از نقاط ضعف چشمگیر سپاهان خط دفاعی این تیم است. سپاهان 18 گل در 14 بازی دریافت کرده که آمار خوبی برای یک مدعی نیست و قطعا تیم نویدکیا روز سختی مقابل مهاجمان زهردار استقلال دارد. سپاهان برای بازی امروز شایان مصلح و به احتمال زیاد کی‌روش استنلی و گئورگی گوولسیانی را در اختیار ندارد.

از تقابل‌های جذاب بازی امروز دیدار سجاد شهباززاده و امید نورافکن با تیم سابق‌شان استقلال است که قطعا انگیزه‌های زیادی برای نشان دادن توانایی‌های خود دارند. شهباززاده با 11 گل فعلا آقای گل لیگ برتر است.

در آن سوی میدان استقلال بعد از هفته پر حاشیه‌ای که سپری کرد حالا باید در فینال لیگ به میدان برود. شاگردان محمود فکری بعد از 2 هفته نبردن، در هفته چهاردهم مقابل نساجی پیروز شدند اما بعد از آن دیدار حاشیه‌های زیادی پیرامون استقلال شکل گرفت ولی محمود فکری توانست تیمش را به آرامش برگرداند و آماده دیدار دشوار با سپاهان شود. نقطه قوت استقلال خط دفاعی این تیم است که برعکس سپاهان گل خورده کمی دارد و در 14 بازی 9 گل دریافت کرده و سپاهانی‌ها می‌دانند گل زدن به این تیم و رشید مظاهری کار ساده‌ای نیست.

یکی از علامت سوال‌های ترکیب استقلال برای بازی با سپاهان حضور یا غیبت وریا غفوری در ترکیب آبی‌ها است که سابقه بازی در سپاهان را هم دارد. البته احتمال زیادی می‌رود به دلیل حساسیت و اهمیت بالای این دیدار فکری از کاپیتان تیمش در ترکیب اصلی بهره ببرد.

البته سپاهانی‌ها در این دیدار انگیزه زیادی هم برای جبران شکست‌های سال گذشته مقابل استقلال را دارند. فصل گذشته استقلال و سپاهان 3 بار مقابل یکدیگر قرار گرفتند که سهم آبی‌ها 2 پیروزی بود و یک دیدار هم با تساوی به پایان رسید که هر 2 برد استقلالی ها با سرمربیگری فرهاد مجیدی رخ داد و سرمربی سپاهان هم امیر قلعه‌نویی بود. مهمترین بازی 2 تیم در فصل گذشته مربوط به جام حذفی بود که استقلال با 2 گل وریا غفوری و علی کریمی حریف خود را شکست داد. 3

نظر شما