صدر جدول طلایی است؛

خوشبختی سپاهان با محبوب‌ترین مرد اصفهان

۱۳۹۹/۱۱/۲۶ - ۲۳:۴۵:۱۰
کد خبر: ۱۱۳۷۱۵۳
خوشبختی سپاهان با محبوب‌ترین مرد اصفهان
سپاهان در حال حاضر صدرنشین فوتبال ایران است اما برای نویدکیای جوان حتی کسب سهمیه آسیایی در لیگ بیستم هم موفقیت محسوب می‌شود چون او در حال کسب اولین تجربه سرمربیگری خود در فوتبال ایران است.

به گزارش برنا؛ دیدار فینال نیم فصل اول لیگ برتر را سپاهان قاطعانه برد تا قبل از برگزاری بازی‌های عقب افتاده پرسپولیس صدرنشین شود. سپاهان در حالی استقلال را در اصفهان شکست داد که 7 سالی می‌شد این تیم را در ورزشگاه خانگی خود نبرده بود اما تیم محرم نویدکیا به این طلسم پایان داد و توانست یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های استقلال در چند سال اخیر را شکست دهد.

صرف نظر از اینکه استقلال بازی خوب و منسجمی را در اصفهان به نمایش نگذاشت اما نمی‌توان از کنار بازی خوب تیم نویدکیا به سادگی گذشت. نویدکیا در حالی در ابتدای فصل سرمربی سپاهان شد که خوش‌بین‌ترین هوادار این تیم هم فکرش را نمی‌کرد تیمش در پایان نیم فصل اول بر قله فوتبال ایران بنشیند. از آخرین قهرمانی طلایی‌پوشان اصفهان در فوتبال ایران 5 سال گذشته و سپاهان طلایی و رویایی دهه 80 فوتبال ایران، از سال 94 تاکنون نتوانسته هیچ قهرمانی در فوتبال ایران به دست بیاورد.

سپاهان در 2 سال اخیر با امیر قلعه‌نویی هم در کسب قهرمانی ناکام ماند. تیم پرستاره ژنرال سابق فوتبال ایران در 2 سال اخیر هم قافیه قهرمانی را به پرسپولیس باخت و بعد از حذف در جام حذفی به دست استقلال تغییراتی جدی در این تیم رخ داد.

بعد از کش و قوس‌های فراوان محرم نویدکیا، کاپیتان محبوب سپاهان، روی نیمکت این تیم نشست و نتوانست با سپاهان نتایج خوبی در لیگ قهرمانان آسیا بگیرد. سپاهان در فصل نقل و انتقالات آن‌طور که باید مهره‌های خوبی جذب نکرد. دانیال اسماعیلی‌فر، محمد نژادمهدی، محمد پاپی و محمدرضا خلعتبری تنها بازیکنانی بودند که جذب سپاهان شدند و نفراتی مثل سعید آقایی، محمد ایران‌پوریان، محمد طیبی، علیرضا نقی‌زاده، علی قربانی و ولادیمیر کومان هم از این تیم جدا شدند.

با توجه به نوع یارگیری سپاهان و حضور نویدکیا در این تیم که فاقد تجربه مربیگری بود، کمتر کسی برای این تیم روزهای خوب در لیگ بیستم را متصور بود و بعید به نظر می‌رسید تیم اول اصفهان در لیگ بیستم بتواند همپای سایر مدعیان برای رسیدن به قهرمانی تلاش کند. خصوصا اینکه سپاهان در هفته‌های اول لیگ فراز و نشیب زیادی داشت اما این تیم در پایان نیم فصل اول توانست صدرنشینی را از آن خود کند که البته برای تثبیت این صدرنشینی باید منتظر 2 بازی عقب افتاده پرسپولیس باشیم اما واقعیت این است که سپاهان تا همین جای کار هم با سرمربی جوان و بی‌تجربه خود نتایج فراتر از انتظاری را کسب کرده است.

محرم امسال توانست بازیکنانی مثل سجاد شهباززاده و سروش رفیعی را در تیمش احیا کند و با درخشش همین بازیکنان بالاتر از سایر مدعیان قرار بگیرد.

نویدکیا علاوه بر اینکه از نظر فنی توانسته تغییرات زیادی در سپاهان ایجاد کند، نشان داده همان اخلاق حرفه‌ای دوران بازیگری‌اش را به همراه خود دارد. او حتی بعد از شکست‌های سپاهان هرگز علیه بازیکنانش حرف نزد و خود و دستیارانش را مقصر باخت معرفی کرد. سرمربی جوان سپاهان در ابتدای فصل هم وقتی از او درباره رسیدن پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا پرسیده شد از عملکرد تیم رقیب تمجید کرد و گفت: باید از پرسپولیس الگو بگیریم تا ما هم همین راه را برویم.

در واقع نویدکیا این روزها با سپاهان در آسمان فوتبال ایران می‌درخشد و باید ببینیم او می‌تواند در این راه تداوم داشته باشد یا نه. هرچند که برای نویدکیای جوان حتی کسب سهمیه آسیایی در لیگ بیستم هم موفقیت محسوب می‌شود چون او در حال کسب اولین تجربه سرمربیگری خود در فوتبال ایران است. 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز