بررسی اتفاقات هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال؛

پرسپولیس در یک‌قدمی صدر/ کامبک رویایی تراکتور و درخشش تازه‌واردها

۱۳۹۹/۱۱/۲۷ - ۱۰:۳۲:۰۸
کد خبر: ۱۱۳۷۲۷۴
پرسپولیس در یک‌قدمی صدر/ کامبک رویایی تراکتور و درخشش تازه‌واردها
در هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال اتفاقات زیادی رخ داد.

به گزارش برنا؛ هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال در شرایطی به پایان رسید که تا قبل از برگزاری 2 دیدار عقب افتاده پرسپولیس، سپاهان با برد مقابل استقلال در بازی فینال گونه هفته پایانی لیگ قهرمان نیم فصل شد.

سایر مدعیان مثل تراکتورسازی و فولاد هم مقابل رقبای خود پیروز شدند و صنعت نفت هم شکست خورد.

در ادامه به بررسی اتفاقات هفته پانزدهم لیگ می پردازیم.

نفت مسجد سلیمان- آلومینیوم اراک؛ خوشبختی رسول و تیمش

شاگردان رسول خطیبی در 6 مسابقه اخیرشان فوق‌العاده کار کرده و 3 پیروزی و 3 تساوی کسب کرده اند. آلومینیومی ها با پیروزی مقابل نفت مسجد سلیمان نیم فصل را با برد به پایان رساندند تا خطیبی خود را به عنوان یک مربی موفق و جوان به فوتبال ایران ثابت کند. شاگردان مجتبی حسینی که هفته گذشته هم تیمش مقابل گل گهر متوقف شده بود این بار در خانه مغلوب شد تا شرایطش در جدول متزلزل شود.

ماشین سازی تبریز- صنعت نفت آبادان؛ طلسم نبردن‌ها شکست

ماشین سازی قعرنشین عملکرد ناامیدکننده ای در نیم فصل اول لیگ بیستم داشت. این تیم تا پیش از برگزاری بازی هفته آخر دور رفت مقابل صنعت نفت آبادان، هیچ بردی کسب نکرده بود و با 5 امتیاز در قعر جدول قرار داشت. شاگردان اخباری در هفته پایانی نیم فصل اما موفق شدند به طلسم سنگین شان پایان داده و سرانجام طعم برد در لیگ بیستم را بچشند. ماشین سازان مقابل صنعت نفت آبادان در تبریز با یک گل پیروز شدند تا اولین برد خود در نیم فصل را در حالی جشن بگیرند که سه امتیاز آن توان بالا کشیدن آنها از قعر را نداشت اما کسب پیروزی در این دیدار امیدوارشان کرد که در نیم فصل دوم بتوانند برای بقا با انگیزه بیشتری تلاش کنند. صنعت نفت هم در ادامه ناکامی هایش بعد از چند هفته صدرنشینی شکست غیرمنتظره ای را متحمل شد و بعید است که شاگردان پورموسوی دوباره به جمع مدعیان برگردند.

نساجی مازندران- گل گهر سیرجان؛ ادامه تیره روزی‌های آقای معلم

نساجی در ادامه روند ضعیف خود با مجید جلالی چهارمین باخت پی در پی خود را متحمل شد تا با 9 امتیاز به قعر جدول بچسبد. تدابیر مجید جلالی در چهار هفته ای که هدایت تیم را برعهده نگرفته نتیجه نداده و تیم در هر 4 بازی شکست خورده است. در واقع زمان برای نساجی به سرعت در حال حرکت است و هر هفته که می گذرد این تیم به قعر جدول و سقوط به دسته اول نزدیک تر می شود. گل گهر هم که بعد از نتایج خوبش در ابتدای نیم فصل اول در افت به سر می برد توانست با گلزنی منشا برد شیرینی کسب کند. اتفاق عجیب این بازی شادی گل منشوری گادوین منشا بود که به احتمال زیاد محرومیتی چند هفته ای برای او به دنبال خواهد داشت.

فولاد خوزستان-شهرخودرو مشهد؛ دیدار رفقای قدیمی

بازی فولاد و شهرخودرو تقابل رفقای قدیمی فوتبال ایران بود. سید مهدی رحمتی و جواد نکونام که از رفقای قدیمی محسوب می شوند و در برهه ای از زمان با یکدیگر اختلافاتی داشتند دیروز مقابل هم قرار گرفتند. فولاد با وجود انتظارات بالایی که از این تیم وجود دارد هنوز نتوانسته در قامت یک مدعی ظاهر شود اما تیم او در تقابل دیروز با رحمتی توانست 3 امتیاز حساس به دست بیاورد و موقتا به رده چهارم جدول برسد. شهرخودرو هم که با مشکلات عدیده مدیریتی رو به رو است و شرایط مالی خوبی ندارد نتوانست از پس فولاد بربیاید و در این بازی خارج از خانه شکست خورد.

سپاهان- استقلال؛ شکستن طلسم 7 ساله در اصفهان

شاگردان محرم نویدکیا در فینال نیم فصل اول لیگ برتر دست به کار بزرگی زدند و استقلال صدرنشین را به زیر کشیدند و خودشان به صدر جدول رسیدند. در دیداری که استقلال هیچ نشانی از بازی های هفته گذشته خود به همراه نداشت و فوتبال دور از انتظاری به نمایش گذاشت سپاهان با 2 گل شاگردان محمود فکری را بدرقه کرد تا خودش موقتا صدرنشین شود. در این بازی تقابل سجاد شهباززاده با تیم سابقش هم جالب بود که این مهاجم یکی از 2 گل تیمش را هم به ثمر رساند. استقلال بعد از این شکست در فضای مجازی با انتقادات تندی همراه شد اما هیات مدیره این باشگاه قاطعانه از فکری حمایت و اعلام کرد تغییری در کادر مربیگری استقلال انجام نمی شود.

سایپا تهران- تراکتور تبریز؛ کامبکی 2 دقیقه‌ای

شاگردان مسعود شجاعی بعد از 2 شکست خانگی پی در پی بالاخره به برد رسیدند. تراکتور در دیدار دیروز مقابل سایپا در حالی که تا دقایق پایانی نیمه اول از حریف خود با یک گل عقب بود در وقت های تلف شده بازی در عرض 2 دقیقه 2 گل به ثمر رساند تا کامبکی رویایی داشته باشد. تراکتور با این پیروزی خارج از خانه 22 امتیازی شد و به رده هشتم جدول رسید. سایپا هم در ادامه روند ضعیفش شکستی خانگی مقابل تراکتور متحمل شد اما باز هم مدیرعامل این باشگاه از ابراهیم صادقی حمایت کرد و گفت تغییری در کادر فنی رخ نمی دهد.

مس رفسنجان- ذوب آهن اصفهان؛ تداوم ناکامی‌ها ذوب آهن

ذوب آهن در شرایطی مقابل مس رفسنجان قرار گرفت که رحمان رضایی بعد از 14 هفته ناکامی بالاخره از سمت خود برکنار شد و تیم اصفهانی با میلیچ کروات پا به هفته پانزدهم گذاشت. مس رفسنجان پس از پنج هفته شکست ناپذیری که با 3 برد و 2 مساوی برای آنها همراه بود، در دیدار معوقه اخیرش مقابل پرسپولیس شکست خورد اما در بازی با ذوب آهن برد شیرینی به دست آورد. در شرایطی که بازی با تساوی یک- یک رو به پایان بود، گل‌های قائم اسلامی‌خواه و علیرضا نقی‌زاده در واپسین لحظات، تیم مس را به سه امتیاز در آخرین بازی نیم‌فصل رساند تا این تیم در نخستین فصل حضورش در لیگ برتر نتایج خوبی کسب کرده باشد و در پایان نیم فصل در رده نهم قرار بگیرد. ذوب‌آهن هم در ادامه ناکامی‌هایش با 11 امتیاز و حضور رده چهاردهم دور رفت را تمام کرد تا منتظر انتخاب سرمربی جدیدش باشد.

پرسپولیس- پیکان؛ همان همیشگی

تیم فوتبال پرسپولیس بعد از کسب 3 پیروزی متوالی مقابل تیم های ماشین سازی تبریز، تراکتور تبریز و مس رفسنجان به مصاف پیکان رفت و توانست حریف خود را با یک گل شکست بدهد تا 27 امتیازی شود و با یک بازی کمتر نسبت به سپاهان اصفهان در رده دوم بایستد. احمد نورالهی، ستاره این روزهای پرسپولیس که بعد از فینال لیگ قهرمانان آسیا روزهای سختی را سپری کرده بود، اکنون به فرم مناسبی رسیده و در بردهای اخیر تیمش نقش پررنگی داشته و توانست گل 3 امتیازی را برابر خودروسازان به ثمر برساند. تیم پیکان هم با قبول این شکست در امتیاز 18 باقی ماند تا چشم به دیدارهای آتی داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز