حسین رضازاده:

وزنه‌برداری هنوز در خطر حذف از المپیک است

۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۰۹:۴۶:۵۷
کد خبر: ۱۱۳۸۰۸۳
وزنه‌برداری هنوز در خطر حذف از المپیک است
پیشکسوت وزنه‌برداری گفت: باید بگویم وزنه‌برداری هنوز در خطر حذف از المپیک قرار دارد.

به گزارش برنا، حسین رضازاده در جمع خبرنگاران درخصوص شرایط وزنه‌برداری و کسب سهمیه گفت: هنوز باید دو سهمیه بگیریم که فعلا نگرفته‌ایم. مسابقات کلمبیا هم حذف شده و فقط ازبکستان است. ملی‌پوشان در اردوی اهواز بودند و فقط سه چهار نفر می‌توانند به ازبکستان بروند. امیدوارم نمایندگان ایران وزنه خوبی بزنند و سهمیه بگیرند و در توکیو نیز به مدال برسند.

او درمورد شانس کسب سهمیه و مدال در المپیک توضیح داد: شرایط سخت است. وزنه‌برداران همیشه در المپیک مدال گرفته بودند و بهترین عملکرد در المپیک  2012 با سه طلا و دو نقره بود. امیدوارم برای توکیو نیز دو سهمیه و دو مدال بگیریم.

رئیس اسبق فدراسیون وزنه‌برداری درخصوص انتخابات فدراسیون جهانی و شانس ایران برای کسب کرسی یادآوری کرد: پیگیر اخبار هستم. IOC از لحاظ برنا‌مه‌های فدراسیون جهانی، دوپینگ و تغییر رئیس پیگیر اتفاقات است. وزنه‌برداری چندین سال در المپیک بوده و امیدوارم با انتخاب هیئت اجرایی خوب مدیریت خوبی برای وزنه برداری جهان انجام شود.

رضا زاده درخصوص نگرانی‌ها حذف وزنه‌برداری از المپیک گفت: این تهدید قبلا هم بود ولی برنامه‌ریزی کردند و در المپیک ماند ولی خطر حذف هنوز هم هست.  

پیشکسوت وزنه‌برداری کشورمان درخصوص شانس کسب کرسی ایران در انتخابات فدراسیون جهانی یادآوری کرد: فکر نمی‌کنم این اتفاق بیفتد چون شرایط سخت است. دوستان استاد ما هستند ولی شرایط سخت است و باید رایزنی کنند در فدراسیون جهانی. همه برای کرسی‌های مهم رقابت می‌کنند و امیدوارم نمایندگان ایران رای بیاورند و از کشور دفاع کنند.

رضازاده درخصوص زمان برگزاری انتخابات کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا گفت: انتخابات آسیا بعد از انتخابات جهان است و من عضو هیئت اجرایی هستم و باید نفرات را فدراسیون ملی معرفی کند. من دوست دارم کمک کنم چون از جنس وزنه هستم.

او درباره جایگزین مرحوم سیامند رحمان در پارالمپیک توکیو گفت: سه هفته اردو در تهران داشتیم و مرحله دوم یک ماهه بود و از اول بهمن در کیش آغاز شده است‌ جا دارد از کمیته پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولین تشکر کنم. امیدوارم مدال‌های خوبی در پارالمپیک کسب کنیم. پیش بینی کسب سه تا 4 مدال داریم ولی رنگ آن قابل پیش‌بینی نیست.

رضازاده در پایان یادآوری کرد: سیامند وزنه بردار بزرگی بود، جایگزین وی میرزایی در دسته فوق سنگین است و تمرینات و رکوردهای خوبی دارد. در شهر سیامند، مسابقاتی به نام سیامند رحمان و همزمان با سالگرد درگذشت وی برگزار می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز