حسن پروانه در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

برگزاری مسابقات به صورت متمرکز برای همه تیم‌ها سخت بود/ رقابت‌های لیگ به خوبی مدیریت شد

۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۲۳:۴۵:۲۴
کد خبر: ۱۱۳۸۴۷۳
برگزاری مسابقات به صورت متمرکز برای همه تیم‌ها سخت بود/ رقابت‌های لیگ به خوبی مدیریت شد
کارشناس هندبال کشور گفت: برگزاری مسابقات به صورت متمرکز برای همه تیم‌ها سخت و دشوار بود.

حسن پروانه، کارشناس هندبال، درباره سطح کیفی رقابت‌های لیگ برتر هندبال در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: متاسفانه با ویروس منحوس کرونا ورزش ایران در سال 99 درگیر و آسیب‌های زیادی هم بر ورزش و هم قهرمانان وارد شد اما ریاست فدراسیون هندبال دکتر پاکدل از شروع سال پیگیر موضوع مجوزهای بهداشتی از وزارت ورزش شد که خوشبختانه یک نمونه فرمت پروتکل از فدراسیون جهانی هندبال دریافت و با شاخصه‌های وزارت بهداشت در واقع از یک پروتکل بومی‌سازی شده توانست مجوز شروع لیگ برتر را بگیرد که اولین فدراسیون باشد در اخذ مجوز و به هرحال استارت لیگ برتر زده شد و خوشبختانه تعداد 12 تیم شرکت کردند که در گروه 6 تیمی به صورت متمرکز در تهران با میزبانی هیات هندبال استان تهران آغاز شد و پس از برگزاری 4 مرحله در تهران و یک مرحله در شیراز تیم‌های نیروی زمینی شهید شاملی کازرون با 12 بازی و 22 امتیاز و صنعت مس کرمان با همین تعداد بازی با 20 امتیاز به صورت سر گروه و کاندیدای قهرمانی بودند، باید بگویم که تاکنون سابقه نداشته است 12 تیم لیگ برتری در یک زمان به صورت متمرکز بازی کنند و همدیگر را آنالیز کنند.

او افزود: به‌خاطر وضعیت کرونایی در استان‌های مختلف تیم‌ها دوره بدنسازی را از دست دادند ولی در کوران مسابقات کمی به هماهنگی رسیدند. بازی کردن به سبک یک روز در میان برای تیم‌های هندبال ما سنگین بود ولی باید می‌پذیرفتیم در غیر این صورت معیشت بازیکنان و عوامل اجرایی به مخاطره می‌افتاد و از این بابت از ریاست فدراسیون دکتر پاکدل و دبیرکل جناب عزتی که شبانه‌روز با حضورش نظارت کامل داشتند، کمیته مسابقات و کمیته داوران جناب کرمی که این کار پر دردسر بازی‌های متمرکز را مدیریت کردند.

پروانه در پایان خاطرنشان کرد: برای اولین بار است که هر روز پخش مستقیم هندبال در شبکه ورزش و رادیو ورزش صورت می‌گیرد. در کل با این شرایط اقتصادی و کرونایی کار فدراسیون جای تقدیر دارد. 3/5

نظر شما