در نیم فصل اول بر آبی‌های پایتخت چه گذشت؟

استقلال سوار بر سرُسُره حاشیه‌ها/ دیوار کوتاه آقای سرمربی!

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۸۴۹۳
استقلال سوار بر سرُسُره حاشیه‌ها/ دیوار کوتاه آقای سرمربی!
استقلال با تقویت فنی و برطرف کردن نقاط ضعفش می‌تواند دوباره شرایط خوبی پیدا کند به شرطی که تیم در آرامش باشد و به خاطر یک شکست یا مساوی تحت فشار قرار نگیرد.

به گزارش برنا؛ نیم فصل اول فوتبال ایران در حالی به پایان رسید که سرانجام خوشی برای آبی‌پوشان پایتخت نداشت. البته استقلال همین الان هم جایگاه بدی در جدول لیگ ندارد و با 2 امتیاز اختلاف نسبت به صدر در رده سوم قرار گرفته اما چند هفته صدرنشینی باعث شد آبی انتظارات از تیم محمود فکری بالا برود.

استقلال در شرایطی لیگ بیستم را آغاز کرد که دیرتر از بقیه تیم‌ها تمریناتش را استارت زد. محمود فکری در فاصله 3 هفته تا شروع لیگ استقلال را تحویل گرفت در حالی که خودش نقشی در بستن این تیم نداشت و بازیکنان تازه وارد با نظر مدیریت سابق به تیم اضافه شدند. با این حال محمود فکری کارش را در استقلال شروع کرد و توانست تیم را به سروسامان برساند. هرچند که کاپیتان اسبق استقلالی‌ها فرصت زیادی برای ساختن تیمش نداشت اما با جدیت بالای سر شاگردانش ایستاد و لیگ را با برد استارت زد. استقلال در هفته دوم مقابل فولاد جواد نکونام شکست خورد و در کمال تعجب انتقادها از فکری و تیمش شروع شد. منتقدان بدون اینکه در نظر بگیرند فکری برای ساختن تیمش فرصت نداشته و بازیکنان جدید هم نیاز به هماهنگی با تیم دارند انتقادات را استارت زدند. قطعا دیرکرد در شروع فصل و نداشتن فرصت برای ارائه تمرینات تاکتیکی و فنی لطمه بزرگی به استقلال زد اما این تیم تا میانه‌های نیم فصل اول نتایج خوبی گرفت.

تیم فکری صدرنشین شد اما باز هم انتقادات ادامه داشت. انتقاد از اینکه چرا تیم زیبا بازی نمی‌کند و کم گل می‌زند و تغییرات زیادی در ترکیب اتفاق می‌افتد؟ البته مصدومیت‌های پی در پی بازیکنان استقلال هم در اینکه فکری نمی‌توانست یک ترکیب و سیستم مشخص برای تیمش انتخاب کند تاثیرگذار بود اما استقلال توانسته بود بردهای قاطعانه‌ای در میانه نیم فصل اول به دست بیاورد و بر صدر جدول تکیه برند.

رسیدیم به دربی و همه از برد استقلال حرف می‌زدند. اهالی فوتبال پرسپولیسی که 3 ستاره فصل قبلش را از دست داده بود و بازنده از لیگ قهرمانان برگشته بود را ضعیف‌ترین پرسپولیس 4 سال اخیر می‌دانستند و معتقد بودند استقلال باید در دربی 94 قاطعانه پیروز شود. استقلال در دربی دور از انتظار بازی کرد و در نهایت هم با گل ثانیه‌های پایانی مهدی قایدی توانست از شکست فرار کند.

بعد از تساوی آبی‌پوشان در دربی این تیم با انتقادات تند و تیزی مواجه شد که چرا نتوانست در دربی برنده شود. استقلال بعد از دربی تراکتور را شکست داد اما حتی برد در تبریز هم نتوانست از هجمه انتقادات علیه تیم فکری کم کند. تیم فکری به رغم صدرنشینی به خاطر شکل بازی دفاعی‌اش همواره مورد انتقاد بود اما بعد از دربی انگار که روند نزولی آبی‌ها آغاز شد. استقلال بعد از تساوی در دربی در 7 هفته، 2 برد، 2 باخت و 3 تساوی به دست آورد. تیم فکری در بخش دوم نیم‌فصل اول با حاشیه‌های زیادی دست به گریبان بود تا اینکه بعد از برد مقابل نساجی بمب حاشیه‌ها منفجر شد.

519

اعتراض وریا غفوری، کاپیتان استقلال، بعد از تعویضش در دیدار با نساجی جرقه حاشیه‌ها را زد و در پایان بازی هم بازیکنان در میکسدزون به همه چیز از غذای هتل گرفته تا پرداخت نشدن مطالبات‌شان و تفکرات فنی سرمربی اعتراض کردند. اگرچه پیش‌بینی می‌شد فکری برخورد تندی با شاگردانش داشته باشد اما چون دیدار حساس با سپاهان در پیش بود فکری ترجیح داد چشم به روی حاشیه‌سازی‌ها ببندد و تیمش را با آرامش به اصفهان ببرد اما شکست در نقش جهان تمام حاشیه‌های بالقوه اطراف استقلال را بالفعل کرد.

این باخت استقلال را از صدر به زیر کشاند و باعث شد آبی‌ها صدرنشینی‌ای که محمود فکری هر هفته در مواجهه با منتقدان از آن به عنوان اهرم برنده استفاده می‌کرد را از دست بدهند. استقلال اگرچه لیگ را خوب شروع کرد اما نیم‌فصل اول را به تلخی به پایان رساند و همین باعث شد صحبت‌هایی درباره تغییر سرمربی هم مطرح شود. منتقدان فکری درحالی از لزوم تغییر در استقلال حرف می‌زنند که یک نیم‌فصل باقی مانده و استقلال هم تا صدر جدول فقط 2 امتیاز فاصله دارد.

استقلال با تقویت فنی و برطرف کردن نقاط ضعفش می‌تواند دوباره شرایط خوبی پیدا کند به شرطی که تیم در آرامش باشد و به خاطر یک شکست یا مساوی تحت فشار قرار نگیرد. در واقع استقلال بیشتر از هر چیزی این روزها به آرامش و ثبات نیاز دارد تا بتواند از مدعیان اصلی قهرمانی باشد. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز