به بهانه تقابل همیشه جذاب سرخ‌پوشان برابر قلعه‌نویی در تاریخ؛

از شکست در گام اول برای پرسپولیس تا تلاش برای دو رقمی شدن در پیروزی

۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۰۴:۴۰:۳۰
کد خبر: ۱۱۳۹۰۳۹
از شکست در گام اول برای پرسپولیس تا تلاش برای دو رقمی شدن در پیروزی
در آخرین بازی تیم پرسپولیس در نیم فصل اول لیگ بیستم، شاگردان گل‌محمدی دیدار مهم و حساسی را در برابر گل‌گهر پیش‌روی خود می‌بینند، دیداری که نتیجه‌اش می‌تواند قهرمان نیم فصل را مشخص کند.

به گزارش برنا؛ این دیدار در شرایطی از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است که می تواند برای پرسپولیسی ها فینال مهمی محسوب شود. تقابل ویژه ای را در این دیدار شاهد هستیم، تقابلی که در سال های اخیر معمولا با اتفاقات ویژه ای همراه بوده و دیدار پرسپولیس با تیمی که سکان هدایت آن برعهده امیر قلعه نویی است.

به بهانه این دیدار و این تقابل، مروری بر رویارویی های سابق پرسپولیس با این سرمربی سرشناس داریم.

آمار کلی

امیر قلعه نویی در حالی با گل گهر برای دیدار برابر پرسپولیس آماده می شود که تا قبل از این بازی، این سرمربی سرشناس 32 بار روبروی پرسپولیس قرار گرفته است، این تقابل ها با تیم های مختلف از جمله استقلال اهواز، برق تهران، استقلال، مس کرمان، سپاهان، تراکتورسازی و ذوب آهن صورت گرفته است.

شکست در گام اول

امیر قلعه نویی از اولین رویارویی اش برابر پرسپولیس خاطره خوبی ندارد. این مربی باسابقه این روزهای فوتبال ایران، در لباس سرمربیگری برای اولین بار در جام حذفی فصل 80 با برق تهران مقابل پرسپولیس قرار گرفت که آن بازی را با نتیجه 3-2 شکست خورد تا در اولین حضورش در قامت سرمربی در فوتبال، خاطره تلخی برای او به ثبت برسد.

قلعه‌نویی برنده کورس با پرسپولیس!

در آمار ثبت شده برای دیدار پرسپولیس در برابر تیم های امیر قلعه نویی نتایج جالبی رقم خورده است که حکایت از  پیروزی های بیشتر این سرمربی کهنه کار در تقابل با قرمزهای پایتخت دارد. در این دیدارها 6 پیروزی برای پرسپولیس به دست آمده و امیر قلعه نویی 9 پیروزی را کسب کرده تا بدین ترتیب 17 تقابل بین قلعه نویی و پرسپولیس با نتیجه تساوی به پایان برسد.

 قلعه‌نویی و دربی سرخابی‌ها

حضور قلعه نویی در قامت سرمربی استقلال در دربی سرخابی ها روبروی پرسپولیس داستان ویژه ای دارد. این مربی در 6 تساوی یک- یک دربی های پایتخت، که از سال‌ 1386 تا 1389 برگزار شد 2 بار سکان هدایت آبی ها را برعهده داشت. این در حالی بود که قلعه نویی در 4 تساوی بدون گل سرخابی ها که در دوره های دوازدهم و سیزدهم رقم خورد نیز سرمربی استقلال بود تا با 6 تساوی در دربی در این دیدار مهم رکورد جالبی را برای خود به ثبت برساند. این در حالی بود که اولین باخت قلعه نویی به پرسپولیس در لیگ برتر در لیگ چهاردهم بود که او در هر دو بازی رفت و برگشت دربی را به پرسپولیسی‌ها واگذار کرد. در آن فصل  و بازی رفت شاگردان حمید درخشان در نیمه دوم برابر تیم قلعه نویی کامبک زدند و موفق شدند با برتری 2 بر یک برنده‌ به پیروزی برسند. این در حالی بود که در بازی برگشت آن فصل هم برانکو در اولین دربی خود در فوتبال ایران موفق شد با تک گل علی علیپور شاگردان امیر قلعه‌نویی در تیم استقلال را شکست دهد.

هت‌تریک پرسپولیس با تساوی برابر قلعه‌نویی!

در لیگ هجدهم و در شرایطی که 4 هفته به پایان فصل باقی مانده بود، پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه آزادی باید به مصاف ‌هم می رفتند. این در حالی بود که پرسپولیس برانکو در آستانه آن بازی به دنبال هت تریک در قهرمانی بود و سپاهان یکی از اصلی ترین تعقیب کننده های این تیم محسوب می شد. در آن دیدار در صورتی که تیم قلعه نویی می‌توانست پرسپولیس را شکست دهد می توانست ترمز پرسپولیس برای ثبت هت تریک را بکشد اما این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید تا پرسپولیسی ها یک گام دیگر به هدف مهم خود نزدیک تر شوند و در نهایت پرسپولیس در پایان فصل با برانکو موفق به هت تریک در قهرمانی شد.

شکست تلخ دیگر در کارنامه امیر!

یکی از تلخ ترین شکست های قلعه نویی برابر پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی جام حذفی در سال 98 رخ داد. دیدار جنجالی که به میزبانی سپاهان در اصفهان برگزار شد و پس از اخراج 3 بازیکن و به هدر رفتن پنالتی طلایی در دقیقه 112 توسط مهدی کیانی، گل به خودی سیاوش یزدانی در ثانیه های پایانی آن دیدار حکم صعود پرسپولیس به فینال و رقم خوردن شکست تلخی را برای قلعه نویی برابر پرسپولیس امضا کرد.

ناکام مطلق در جام حذفی!

قلعه نویی در دیدارهایی که در چارچوب جام حذفی برابر پرسپولیس داشته آمار صددرصد شکست را در کارنامه اش داشته است. دیدار در سال 1389 که پرسپولیس علی دایی در ضربات پنالتی برابر سپاهان به پیروزی رسید، دیدار برابر برق تهران در سال 1380 که پیروزی 3 بر 2 برای شاگردان علی پروین رقم خورد و بازی نیمه نهایی جام حذفی در سال 1398 در حضور برانکو که در 120 دقیقه به سود پرسپولیس به پایان رسید دیدارهایی بود که با شکست های صددرصدی قلعه نویی در برابر قرمزهای پایتخت همراه شد. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز