به دلیل پیشنهاد سنگین تیم پرتغالی؛

گل‌محمدی از خرید مغانلو منصرف شد

۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ۱۰:۳۱:۳۰
کد خبر: ۱۱۴۱۹۸۱
گل‌محمدی از خرید مغانلو منصرف شد
سرمربی پرسپولیس گفت: از روحیه جنگندگی و ذهن برنده بازیکنان تشکر می‌کنم.

به گزارش برنا، یحیی گل‌محمدی درباره قهرمانی نیم فصل اول سرخ‌پوشان اظهار داشت: شروع بازی‌ها برای ما خیلی سخت شد ولی با این وجود شروع خوبی داشتیم. در ادامه وقتی قرار بود برای فینال لیگ قهرمانان برویم، دو بازی ما مقابل نساجی و ذوب‌‌آهن لغو شد. متاسفانه، این اتفاق، کار ما را حتی برای فینال آسیا سخت کرد و یکی از مسایلی بود که باعث شد نتوانیم، در فینال برابر اولسان، نتیجه بگیریم. بعد از اینکه از آسیا برگشتیم اثرات شکست در فینال بر روی تیم، کاملا مشهود بود. ما با مشکلات زیادی به فینال آسیا رسیده بودیم و می‌خواستیم قهرمان شویم، ولی این اتفاق رخ نداد. بعد از آن فینال، لیگ برای ما سخت شد. تحت اثرات آن، اکثر بازی‌های‌مان مساوی شد، ولی رفته رفته تیم‌مان شکل گرفت.

او ادامه داد: البته ما یک بازی نسبتاً بد هم مقابل آلومینیوم داشتیم. به لحاظ مالی، روحی و روانی نیز در شرایط سختی بودیم. بعد از آن مسابقه به بازیکنان گفتم که باید این بازی را زود فراموش کنیم و از آن درس بگیریم. خدا را شکر این اتفاق هم افتاد و بازیکنان با تمرینات بیشتر و دوری از حاشیه کارشان را انجام دادند. خیلی‌ها می‌خواستند ما را وارد حاشیه کنند، ولی بازیکنان می‌خواستند و مصمم بودند نتایج را جبران کنند. این میل در تیم ما بسیار قوی بود. اتفاقات خوبی هم در هیات مدیره و باشگاه افتاد. آمدن آقایان سمیعی و صدری کمک کرد تا آرامش خوبی بر تیم حاکم شود. آنها کمک زیادی به ما کردند و توانستیم تمرکزمان را نگه داریم. بازی‌ها را یک به یک پیروز و در نهایت هم به‌عنوان قهرمان نیم‌فصل معرفی شدیم. با توجه به حواشی زیادی که داشتیم نتایج‌مان خوب بود و به خواسته‌ای که داشتیم نیز رسیدیم، ولی به بازیکنانم هم گفتم که این فقط یک شروع خوب است و باید این روند را ادامه دهیم. در نیم‌فصل دوم امتیاز گرفتن سخت‌تر می‌شود، ولی با جو خوبی که بر تیم حاکم است و با امید به برطرف شدن مشکلات مالی امیدواریم بتوانیم این روند را ادامه دهیم. ان‌شاءالله بتوانیم نتایج خوبی بگیریم و در نهایت به قهرمانی لیگ برسیم.

سرمربی پرسپولیس درباره برنامه خود و باشگاه برای نقل و انتقالات زمستانی، تصریح کرد: الان نمی‌شود در مورد اسامی صحبت کرد و جذب بازیکن هم سخت است. تمام بازیکنان باکیفیت قرارداد دارند. ما باید بازیکنی مثل ترابی را که قرارداد ندارد و برای تیم ما کارایی دارایی دارد را جذب کنیم. پیدا کردن این نوع بازیکنان سخت است. خدا را شکر مهدی ترابی را گرفتیم که فکر می‌کنم خیلی به تیم‌ کمک کند. البته بازیکنان حاضر هم نشان دادند لیاقت زیادی دارند. ما با همین تیم جلو می‌رویم تا ببینیم چه بازیکنانی را می‌توانیم جذب کنیم. جمع‌بندی من این است که نیاز به بازیکنان زیادی هم نداریم. شاید فقط یک یا دو بازیکن را جذب کنیم.

گل‌محمدی در مورد جذب شهریار مغانلو خاطر نشان کرد: ما در ابتدای فصل به دنبال شهریار بودیم و نشد او را جذب کنیم. الان هم شرایط جذب این بازیکن از نظر مالی سخت است. به نظرم با پیشنهاد سنگینی که شده است، جذب او به باشگاه فشار زیادی می‌آورد. گرفتن بازیکن این‌چنینی در شرایطی که ما داریم، خیلی سخت است.

او در پاسخ به سوالی که درباره ایمان سلیمی مطرح شد و همچنین شایعه جذب چند بازیکن تیم شهر خودرو، گفت: همانطور که گفتم همه بازیکنان قرارداد و باشگاه‌ها نیز به آن‌ها نیاز دارند. فکر می‌کنم این انتقال‌ها هزینه‌های زیادی دارد و خیلی سخت است. ما باید ببینیم چه اتفاقاتی خواهد افتاد و براساس نیازمان اگر بتوانیم بازیکن جدید جذب می‌کنیم.

گل‌محمدی در مورد عدم بخشش عیسی آل‌کثیر از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا و اینکه این بازیکن حق حضور در تمرینات را هم ندارد، اظهار کرد: متأسفانه هنوز امکانی برای تمرین آل‌کثیر نیست و او می‌تواند از 13 فروردین وارد تیم شود.

او درباره برنامه جدید مسابقات لیگ برتر و اعتراض برخی از مربیان یادآور شد: وقتی بحث نیم‌فصل می‌شود خیلی از تیم‌ها بازیکن جا‌ به جا می‌کنند و باید زمانی باشد تا هماهنگی بین بازیکنان ایجاد شود. به نظرم باید از قبل برنامه‌ریزی می‌شد، ولی فشردگی مسابقات، کمبود زمان و بحث تیم ملی کار را برای برنامه‌ریزی سخت کرده است. البته لغو بازی‌های تیم ملی کمک کرد تا پنج شش روز به تیم‌ها زمان داده شود و فکر می‌کنم این اتفاق برای همه تیم‌ها لازم است و جای شکایت و گلایه‌ای وجود ندارد. ما نیاز به این زمان داریم تا به بازیکنان استراحت دهیم. کلاً در طول فصل چند روز به بازیکنان استراحت دادیم و 9 ماه است بدون وقفه کار کردیم. ما فشار سنگینی را پشت سر گذاشتیم، ولی خوشبختانه جا دارد از همه بازیکنان تشکر کنم بابت روحیه جنگندگی و ذهن برنده‌ای که داشتند. به نظرم هر تیمی جای تیم ما بود به مشکلات بزرگتری برمی‌خورد، ولی بازیکنان نشان دادند که لیاقت بازی در پرسپولیس را دارند.

سرمربی پرسپولیس در پایان گفت‌وگوی خود، در پاسخ به این پرسش که به نظرش بهترین‌ تیم‌های لیگ در کنار پرسپولیس، کدام بوده‌اند، پاسخ داد: سپاهان تیم پُرمهره‌ای است که فوتبال خوبی بازی می‌کند و امکانات خوبی دارد. البته سپاهان تیم سازمان‌ یافته‌ای هم به شمار می‌آید. البته همه تیم‌های بالای جدول کیفیت خوبی داشتند. گل‌گهر هم شروع خیلی خوبی داشت و فوتبال رو به جلوی را به نمایش می‌گذاشت. در کل هم فکر می‌کنم تیم‌های بالای جدول کیفیت خوبی دارند که اینجای جدول هستند.

نظر شما