سمیه خانی بختیاری:

مسابقات آلیش در آرامش بالایی برگزار شد/ مشکلات داوری‌ها بسیار کم بود

۱۳۹۹/۱۲/۰۶ - ۰۷:۴۷:۱۹
کد خبر: ۱۱۴۲۴۶۷
مسابقات آلیش در آرامش بالایی برگزار شد/ مشکلات داوری‌ها بسیار کم بود
سمیه خانی بختیاری گفت: ششمین دوره رقابت‌های آلیش بانوان قهرمانی کشور در فضای آرامی برگزار شد.

به گزارش برنا، سمیه خانی بختیاری، داور درجه سه بین المللی کشتی و سرپرست فنی رقابت های آلیش بانوان قهرمانی کشور در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون با بیان این مطلب عنوان کرد: مهمترین چیزی که امسال در رقابت های آلیش بانوان وجود داشت جو و فضای بسیار آرام بود و کشتی گیران بدون دغدغه و با آرامش بالایی به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه بیش از یک سال از حضور ورزشکاران در مسابقات کشوری می گذشت و کشتی گیران به دلیل شیوع ویروس کرونا از تمرینات دور بودند، اما آمادگی خوبی داشتند و از رشته های دیگر نیز نفرات ملی پوش بودند اما کشتی گیران آلیش کار توانستند موفق عمل کنند و صاحب مدال شوند.

بختیاری در مورد مربیان گفت: امسال مربیان خیلی با درایت تر عمل کردند و رفتارهای خارج از روال سال های گذشته نبود و همه بر مدار قانون عمل کردند و همه این ها به دلیل جو آرام مسابقات و محل مطلوب برگزاری آن بود.

وی در مورد داوری مسابقات گفت: چند داور بعنوان ارزیاب سطح داوری در این مسابقات داشتیم و برای مسابقات نیمه نهایی و نهایی، داوران بهتر گزینش شدند.

این داور آلیش در مورد کلینیک های برگزار شده این مسابقات گفت: در کلینیک داوران ما نکاتی که در سال 2021 تغییر یافته را به صورت اسلاید و فیلم به نمایش گذاشتیم و سعی کردیم یک بازآموزی مجدد داشته باشیم. در کلینیک مربیان نیز بیشتر روی تغییر قوانین صحبت شد و به آن نکاتی که در مسابقات قبلی می دیدیم که عدم اطلاعات مربیان باعث تنش می شد، پرداختیم.

وی در مورد سطح برگزاری این مسابقات گفت: پنج دوره در رقابت های آلیش شرکت داشته ام اما صد در صد سطح دوره این مسابقات بالاتر بود و کشتی گیران از نظر کیفی بالاتر بودند و محل برگزاری نیز بسیار عالی بود.

بختیاری ادامه داد: بعنوان مثال سال های گذشته مسابقات در سالن هایی برگزار می شد که مشکل تهویه داشت و از نظر اسکان خوب نبود اما امسال در بهترین مکان مسابقات برگزار شد.

وی در مورد نگاه فدراسیون به کشتی بانوان گفت: باید بگویم هیچ فدراسیونی اجازه برگزاری مسابقات در این سطح را نمی دهد شاید لیگ را برگزار کنند اما تعداد شرکت کننده در این سطح نبوده، حدود 200 نفر شامل کشتی گیر، مربی، سرپرست، داور و عوامل اجرایی در این رقابت ها حضور داشتند و فدراسیون برای برگزاری این مسابقات هزینه کرد و برگزاری مسابقات در شرایط قرنطینه بسیار مشکل است و اینکه رقابت های آلیش بانوان قهرمانی کشور به شکل مطلوبی برگزار شد، نشان می دهد که کشتی بانوان نیز برای فدراسیون در اولویت قرار دارد.

نظر شما