بررسی عملکرد ناکام‌ها و خوشبخت‌های نیم فصل اول لیگ بیستم؛

بازگشت ستاره‌های قرمز و ناکامی شیخ آبی‌ها/ اخراج بزرگان و پایان تاریخ مصرف ستاره‌ها

۱۳۹۹/۱۲/۰۹ - ۱۱:۴۰:۲۱
کد خبر: ۱۱۴۳۴۲۸
بازگشت ستاره‌های قرمز و ناکامی شیخ آبی‌ها/ اخراج بزرگان و پایان تاریخ مصرف ستاره‌ها
نیم فصل اول لیگ بیستم با اتفاقات زیادی همراه بود. ناکامی اسم‌های بزرگ و موفقیت کسانی که شاید کسی امیدی به موفقیت آنها نداشت.

به گزارش برنا؛ نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال درحالی به پایان رسید که فراز و نشیب زیادی داشت. اتفاقات زیادی در نیم فصل اول لیگ بیستم رخ داد. برخی از تیم‌ها و بازیکنان فراتر از انتظار ظاهر شدند و برخی هم فصل بدی را سپری کردند.

در ادامه به بررسی شرایط بازیکنان و تیم‌های ناکام لیگ بیستم در نیم فصل اول می‌پردازیم.

پرسپولیس؛ بازگشت ستاره‌ها

شاگردان یحیی گل‌محمدی لیگ را خوب شروع نکردند و بعد از بازگشت از فینال آسیا هم شرایط خوبی نداشتند اما دربی نقطه عطف قرمزها شد و آنها توانستند به روزهای ایده‌آل خود برگردند. در پرسپولیس امسال بازیکنانی مثل احمد نورالهی، حامد لک، امید عالیشاه و سیدجلال حسینی در نیم فصل اول فوق‌العاده بودند اما مهاجمان این تیم مثل وحید امیری و مهدی عبدی ناکام‌های بزرگ لقب گرفتند چون روی هم از 21 گل پرسپولیس 4 تای آن را این 2 مهاجم به ثمر رساندند. نفراتی مثل آرمان رمضانی و محمدمهدی مهدی‌خانی هم از ناکامان پرسپولیس در نیم فصل اول بودند.

استقلال؛ دیاباته و رفقا

استقلال تا هفته پایانی نیم فصل اول صدرنشین بود اما شکست دور از انتظار مقابل سپاهان باعث شد انتقادات از محمود فکری افزایش پیدا کند. البته نتایج استقلال به گونه‌ای نبود که این تیم و محمود فکری شایسته این حجم از انتقادات و هجمه باشند. یکی از ناکام‌های بزرگ استقلال در نیم فصل اول بی شک شیخ دیاباته آقای گل فصل پیش آبی‌هاست. این بازیکن بعد از درخشش در فصل قبل با امیدهای زیادی در خط حمله استقلال نگه داشته شد اما مصدومیت‌های مداوم و ناآمادگی‌اش باعث شد تا تنها برابر تراکتور یک شیخ دیاباته‌ قابل قبول باشد.یکی دیگر از ناکام‌های بزرگ استقلال در نیم فصل اول سیدحسین حسینی است. حسینی در لیگ بیستم خیلی زود جایش را به محمدرشید مظاهری داد و تنها یک بار دیگر به میدان رفت که آن هم با یک اشتباه مهلک همراه شد. حسینی تا بازوبند کاپیتانی استقلال پیش رفت و به تیم ملی هم دعوت شد اما خواشی پیرامونش از کیفیت فنی‌اش کاست و او دوباره در لیگ بیستم شماره یک استقلال را از دست داد. برخلاف حسینی، مظاهری نیم فصل فوق‌العاده‌ای را در استقلال سپری کرد و تنها عملکرد دور از انتظار او در دیدار مقابل سپاهان بود. در استقلال بازیکنانی مثل داریوش شجاعیان و فرشید باقری هم نتوانستند انتظارات را برآورده کنند.

سپاهان؛ آقای نویدکیا

برنده بزرگ نیم فصل اول لیگ سپاهان و محرم نویدکیا هستند. نویدکیا در اولین تجربه مربیگری‌اش توانست سپاهان را به رده دوم جدول لیگ برساند. تیم او با پیروزی مقابل استقلال در هفته پایانی یک پله بالاتر از آبی‌ها قرار گرفت تا خود را مدعی جدی قهرمانی نشان دهد. در سپاهان امسال سجاد شهباززاده کاملا احیا شد و الان با 12 گل در صدر جدول گلزنان قرار دارد. در تیم موفق نویدکیا می‌توانیم مهدی کیانی را ناکام بزرگ بدانیم. بازیکن محبوب امیر قلعه‌نویی در تیم محرم نویدکیا جایی ندارد و در سپاهانِ لیگ بیستم یک نیمکت‌نشین بود و باید گفت به پایان ماجرایش با این تیم رسیده است.

آلومینیوم اراک؛ درخشش خطیبی روی نیمکت

یکی از مردان موفق نیم فصل اول لیگ بیستم رسول خطیبی بود. خطیبی که تیم اراکی را از لیگ دسته اول به لیگ برتر آورد روزهای خوبی با این تیم داشت و همین باعث شد مالک تراکتورسازی او را به عنوان سرمربی جدید این باشگاه انتخاب کند.

تراکتورسازی؛ ناکامی منصوریان

ناکام بزرگ تیم تبریزی در نیم فصل اول لیگ بیستم علیرضا منصوریان بود. منصوریان با امیدهای فراوان به تبریز رفت اما خیلی زود و پس از پنج هفته، از کار برکنار شد تا رویای او در تبریز خیلی زود نقش بر آب شود. منصوریان بعد از استقلال و ذوب‌آهن این بار در تبریز شکست خورد و مشخص نیست دوباره چه زمانی فرصت نصیبش شود تا خودش را اثبات کند. بعد از منصوریان، تراکتور روزهای نسبتا خوبی با مسعود شجاعی داشت اما کاپیتان تی‌تی‌ها تصمیم گرفت دیگر مربی- بازیکن نباشد و رسول خطیبی در جایگاه او قرار گرفت. دیگر ناکام بزرگ تراکتور در نیم فصل اول اشکان دژاگه بود. دژاگه در اغلب بازی‌ها مصدوم بود و نتوانست درخششی در تراکتور داشته باشد اما برخلاف او محمد عباس‌زاده درخشید و 7 گل هم برای تی‌تی‌ها به ثمر رساند.

گل‌گهر؛ پایان تاریخ مصرف یک ستاره

امیر قلعه نویی برای اینکه نشان دهد هنوز در مربیگری تمام نشده به سیرجان رفت تا سرمربی گل‌گهر شود. او با تیم جدیدش نتایج خوبی گرفت و چند هفته هم صدرنشین ماند اما افت تیم امیر شروع شد. بازنده بزرگ گل‌گهر در نیم فصل اول بی شک علیرضا حقیقی بود که با انگیزه زیادی به گل‌گهر پیوست ولی با عملکردش نشان داد هر ستاره ای تاریخ مصرفی دارد. حقیقی در هفته‌های اول هم عملکرد قابل قبولی داشت اما به یک باره اشتباهات سریالی‌ این دروازه‌بان شروع شد و بعد از چند هفته قلعه‌نویی او را به نیمکت تبعید کرد. در ادامه این گلر باتجربه از تیم سیرجانی کنار گذاشته شد تا لیگ بیستم کابوس‌وار ادامه پیدا کند.

شهرخودرو؛ روزهای کابوس‌وار شماره یک سابق

سیدمهدی رحمتی در نخستین تجربه سرمربیگری اش بدشانسی آورد. او در روزهایی سرمربی شهرخودرو شد که این باشگاه با مشکلات مالی و مدیریتی زیادی مواجه شد و رحمتی مجبور شد علاوه بر هدایت تیمش دنبال جور کردن زمین تمرین و بلیت هواپیما و هتل هم برای شهرخودرو باشد. علاوه بر این شهرخودرو بازیکنان موثرش را در ابتدای لیگ از دست داد و همین باعث شد کار برای رحمتی سخت شود. می‌توان گفت رحمتی در نخستین تجربیه سرمربیگری‌اش به نوعی ناکام بود هرچند که نمی‌توان انتظار زیادی هم از این سرمربی کم تجربه و تیم جوانش داشت.

ذوب آهن؛ یک نیم فصل ناکامی با رحمان رضایی

رحمان رضایی در ابتدای فصل به عنوان سرمربی ذوب‌آهن انتخاب شد اما هرگز نتایج خوبی به دست نیاورد. او در 14 هفته‌ای که سرمربی ذوب‌آهن بود فقط یک برد به دست آورد و ناکام بزرگ لیگ بود. از همان هفته‌های نخست کشمکش بین رحمان رضایی و باشگاه ذوب‌آهن شدید شد و در کنار آن اشتباهات داوری هم مزید بر علت شد تا این تیم تا هفته چهاردهم به بردی دست پیدا نکند. سرانجام رحمان رضایی از کار برکنار شد و اولین تجربه‌اش در لیگ برتر از روی نیمکت به موفقیتی منجر نشد.

نساجی مازندران؛ ناکامی مطلق آقای معلم

نساجی مازندران در نیم فصل اول لیگ بیستم روزهای کابوس واری را پشت سر گذاشت. این تیم بعد از اینکه با وحید فاضلی نتایج ناامید کننده‌ای گرفت به سراغ مجید جلالی رفت اما کارنامه آقای معلم هم دست کمی از سرمربی قبلی نداشت. جلالی در 4 دیداری که روی نیمکت نساجی نشست 4 شکست متحمل شد تا نساجی به همراه ماشین سازی در قعر جدول بماند. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز