میلاد تقوی:

برگزاری لیگ برتر نخستین گام برای ایجاد انگیزه در جوانان ساحلی است

۱۳۹۹/۱۲/۱۰ - ۱۴:۵۹:۴۵
کد خبر: ۱۱۴۴۶۶۱
برگزاری لیگ برتر نخستین گام برای ایجاد انگیزه در جوانان ساحلی است
دبیر فدراسیون والیبال گفت: راه‌اندازی لیگ برتر ساحلی، نخستین گام برای ایجاد انگیزه در نسلی است که به سختی به والیبال ساحلی گرایش پیدا می‌کند.

به گزارش برنا، میلاد تقوی در مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر ساحلی افزود: اگر نگوییم والیبال ساحلی در سایه والیبال سالنی است، اما باید بپذیریم که در بسیاری از نقاط، این رشته در مقایسه با والیبال سالنی مغفول مانده است و جایگاهی همانند والیبال سالنی کسب نکرده است.

وی تصریح کرد: این اتفاق دلایل متعددی دارد که مهم‌ترین آن، تامین نشدن مسائل مالی است. به همین دلیل خانواده‌ها تمایلی به فعالیت فرزندانشان در والیبال ساحلی ندارند.

دبیر فدراسیون والیبال تاکید کرد: در شرایط کنونی، بسیاری از ساحلی‌بازان رشادت می‌کنند و به‌رغم نبود منابع مالی دندان‌گیر، در والیبال ساحلی فعالیت دارند. سیاست فدراسیون این است که عرصه مالی را در والیبال ساحلی باز کند.

تقوی به آغاز لیگ برتر ساحلی از سال 1400 اشاره کرد و گفت: برگزاری این مسابقات نخستین گام برای ایجاد انگیزه در نسلی است که به سختی به والیبال ساحلی گرایش پیدا می‌کند و یک قدم مهم از راه پر پیچ و خم در مسیر بزرگی است که می تواند دو مدال المپیک را برای ایران به ارمغان آورد.

رئیس کمیته ساحلی فدراسیون والیبال نیز در این مراسم گفت: حضور باشگاه‌های قدرتمند در لیگ برتر  باعث دلگرمی است و امیدوارم در دوره‌های بعد، شاهد حضور تیم‌های بیشتری در مسابقات باشیم.

توفیق کابلی با تاکید بر اینکه لیگ برتر ساحلی بر اساس آیین‌نامه این مسابقات برگزار خواهد شد، گفت: آئین‌نامه جدیدی برای لیگ والیبال ساحلی تدوین شده که اقتباسی از لیگ سالنی است و برای گردآوری آن زمان زیادی صرف شده است.

وی با اشاره به تدوین تقویم ورزشی کمیته ساحلی افزود: باشگاه‌هایی که در استان‌های خود می‌توانند میزبان باشند، در تقویم ورزشی مسابقات ثبت شده و در موعد مقرر می‌توانند میزبان برگزاری مسابقات ساحلی باشند.

دبیر کمیته برگزاری رویدادها و داور بین‌المللی والیبال ساحلی نیز در این مراسم گفت: در این مدت شاهد تلاش‌های بی‌دریغ کمیته ساحلی در فراهم سازی بستر مناسب براری برگزاری لیگ والیبال ساحلی بودم.

نادر انصاری با بیان اینکه فسلفه لیگ در نیا اهداف مختلفی را دنبال می کند، گفت: لیگ به حرفه‌ای شدن یک رشته ورزشی در تمام دنیا کمک می‌کند. چراکه همواره از دل لیگ است که بازیکنان شاخص انتخاب می‌شوند و به تیم‌های ملی کشورها کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: امیدوارم با راه‌اندازی لیگ برتر ساحلی و شناسایی بازیکنان شاخص، شرایط حضور و کمک آن‌ها به تیم‌های ملی والیبال ساحلی ایران را فراهم شود تا والیبال ساحلی ایران که در آسیا جایگاه خوبی دارد، به مدال‌های جهانی هم دست یابد و المپیکی شود.

مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر والیبال ساحلی امروز (یکشنبه) در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.

11 تیم شهرداری کلاچای، منطقه آزاد چابهار، گلساپوش یزد، باشگاه سروقامتان، توپکا، پیکان بندر دیر، دریادلان گناوه، رعد پدافند تهران، موج سواران ساحل نوشهر، ساوانا و وارنا شهر باران در لیگ برتر ساحلی شرکت خواهند کرد که مسابقات آنها از 20 فروردین شروع می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز