هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال؛

روز انتقام محرم از ژنرال/ رونمایی از تراکتور خطیبی

۱۳۹۹/۱۲/۱۰ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۱۴۴۶۸۵
روز انتقام محرم از ژنرال/ رونمایی از تراکتور خطیبی
نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال امروز آغاز می‌شود.

به گزارش برنا؛ نیم فصل دوم لیگ برتر امروز با برگزاری 8 دیدار آغاز می شود. در مهم ترین دیدارهای این هفته تراکتور میهمان نفت مسجد سلیمان و سپاهان تیم دوم جدول در اصفهان میزبان گل گهر سیرجان است.

نفت مسجد سلیمان- تراکتور تبریز

تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان توانست در نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال با 18 امتیاز در جایگاه دهم قرار بگیرد. نفت مسجد سلیمان بعد از پایان بازی‌های نیم فصل اول، دچار تغییر و تحولاتی در کادر فنی اش شد و داریوش یزدی به جای  سید مجتبی حسینی هدایت این تیم را بر عهده گرفت. شاگردان یزدی قصد دارند از میزبانی خود استفاده کند و با پیروزی برابر تراکتور جایگاه خود را در جدول ارتقا بدهند اما با حریف سر سختی مواجه هستند.

در آن طرف، تیم تراکتور نیم فصل اول را با کسب 22 امتیاز و قرار گرفتن در جایگاه هفتم به پایان رساند و اکنون قصد دارد با خرید بازیکنان جدید نقاط ضعف خود را برطرف کند و قدرتمندانه وارد مسابقات لیگ برتر شود.

بعد از برکناری منصوریان در هفته پنجم نیم فصل اول، مسعود شجاعی به عنوان مربی- بازیکن هدایت تیم تبریزی را برعهده گرفت اما با کناره گیری شجاعی از مربیگری، رسول خطیبی در تعطیلات نیم فصل اول بعد از جدایی از تیم آلومینیوم اراک، هدایت تراکتور را برعهده گرفت. تراکتوری ها در نیم فصل اول نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و امیدوارند با حضور رسول خطیبی روزهای خوبی را تجربه کنند.

برای سرخ پوشان تبریزی کسب امتیاز کامل در مسجد سلیمان اهمیت زیادی دارد تا بتوانند به جمع مدعیان برگردند. مهم ترین خرید تراکتور در تعطیلات نیم فصل اول پیمان بابایی مهاجم ماشین سازی است که مورد توجه باشگاه استقلال بود اما مدیران ماشین سازی ترجیح دادند بابایی را به تیم همشهری خود بفروشند. البته مهاجم جدید تیم تراکتور یک جلسه محروم است و قادر به همراهی تیمش در این بازی نیست.

ماشین‌ سازی تبریز- شهر خودرو مشهد

ماشین سازی با نتایجی که در نیم فصل اول گرفت، در وضعیت بحرانی به سر می‌برد و با کسب 8 امتیاز در انتهای جدول رده بندی قرار دارد. در تعطیلات نیم فصل سعید اخباری، سرمربی ماشین سازی از این تیم تبریزی جدا شد و مهدی پاشازاده به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد. ماشین سازی با حضور پاشازاده، سرمربی جدید خود قصد دارد وضعیت خود را در جدول رده بندی سر و سامان بدهد.

در آن سوی میدان شهر خودرو در حالی نیم فصل اول را با کسب 18 امتیاز و قرار گرفتن در جایگاه دوازدهم به پایان رساند که با بازداشت تعدادی از مدیران خود با مشکلات مالکیتی مواجه شده است. ظاهرا قرار است حمیداوی مالکیت شهر خودرو را واگذار کند تا مسئولان استان خراسان رضوی امتیاز این باشگاه را به تیم دیگری بدهند. شرایط مدیریتی این باشگاه باعث شده تعدادی از بازیکنان شهر خودرو با پیشنهاداتی که از تیم‌های دیگر دارند به فکر جدایی بیفتند اما سید مهدی رحمتی و مسئولان استانی در تلاش هستند تا مانع جدایی بازیکنان این تیم مشهدی شوند.

تیم مشهدی شرایط خوبی ندارد اما رحمتی فعلا پای تیم ایستاده و امیدوار است با بهبود شرایط مدیریتی بتواند روزهای بهتری در نخستین تجربه سرمربیگری اش داشته باشد.

نساجی مازندران- آلومینیوم اراک

نساجی مازندران، نیم فصل اول را با 9 امتیاز و قرار گرفتن در جایگاه پانزدهم جدول رده بندی به پایان رساند. حتی مجید جلالی هم نتوانست کمکی به این تیم کند و در 4 دیداری که روی نیمکت نساجی نشست فقط 4 باخت کسب کرد. مسئولان این تیم فعالیت گسترده‌ای در نقل و انتقالات داشتند و تاکنون چند بازیکن را به خدمت گرفته‌اند تا نقاط ضعف خود را پوشش بدهند.

شاگردان جلالی امیدوارند با برتری برابر آلومینیوم اراک گام اول را در نیم فصل دوم محکم بردارند اما با حریف سرسختی مواجه هستند. در آن طرف، تیم آلومینیوم اراک در اولین حضورش در لیگ برتر فوتبال نتایج خوبی گرفته است و با کسب 22 امتیاز در جایگاه نهم قرار دارد.

رسول خطیبی، سرمربی آلومینیوم اراک از این تیم جدا شد و هدایت تراکتور را برعهده گرفت اما مسئولان آلومینیوم به پیوستن خطیبی به تراکتور معترض هستند و رفتار تراکتوری‌ها را غیر اخلاقی و غیر حرفه‌ای می‌دانند. به هر حال خرمزی به صورت موقت هدایت آلومینیوم اراک را برعهده گرفته است تا این تیم با حضور این مربی به مصاف حریف شمالی خود برود.

پیکان تهران- صنعت نفت آبادان

پیکان با مهدی تارتار نیم فصل اول را با کسب 18 امتیاز و رتبه یازدهم به پایان رساند. خودروسازان امیدوارند روند رو به رشد خود را در نیم فصل دوم ادامه بدهند. در آن سوی میدان، تیم صنعت نفت آبادان نیم فصل اول را با کسب 23 امتیاز و قرار گرفتن در جایگاه پنجم به پایان رساند. نفتی ها که در نیم فصل اول چند هفته ای در صدر جدول بودند از میانه های فصل افت کردند و نتوانستند در جمع مدعیان بمانند اما هنوز این شانس را دارند که با برتری برابر پیکان به کورس رقابت با مدعیان قهرمانی برگردند.

سپاهان اصفهان- گل گهر سیرجان

کمتر کسی فکرش را می کرد سپاهان با محرم نویدکیا بتواند در نیم فصل اول لیگ برتر در جمع مدعیان قرار بگیرد. سپاهان با نویدکیا شروع خوبی نداشت و فراز و نشیب زیادی را تجربه کرد اما در ادامه شرایطش بهتر شد و با پیروزی به موقع مقابل استقلال توانست در رده دوم قرار بگیرد و یکی از مدعیان اصلی قهرمانی باشد.

سپاهانی ها امروز در اصفهان از سرمربی سابق خود پذیرایی می کنند. این تیم در دور رفت مقابل سپاهان شکست خورد و حالا به دنبال جبران آن شکست و تثبیت جایگاه خود در جدول است.

تیم گل گهر سیرجان نیم فصل اول را با کسب ۲22 امتیاز و قرار گرفتن در جایگاه نهم به پایان رساند. گل گهر با امیر قلعه نویی شروع خوبی داشت و چند هفته هم صدرنشین ماند اما در ادامه افت کرد و نتوانست در بین تیم های بالای جدول قرار بگیرد. قلعه نویی و شاگردانش امروز کار سختی مقابل تیم قدرتمند نویدکیا دارند و امیدوارند با پیروزی در مقابل این تیم مدعی به روزهای خوب شان برگردند.

قلعه نویی شناخت خوبی از بازیکنان سپاهان دارد و همین موضوع کار را برای طلایی پوشان سخت می‌کند.

ذوب آهن اصفهان- فولاد خوزستان

ذوب آهن تیم بحران زده دور رفت بود که با رحمان رضایی نتوانست نتایج خوبی به دست بیاورد و با کسب 11 امتیاز در جایگاه چهاردهم قرار گرفت. رضایی که از ابتدای فصل با مدیریت باشگاه ذوب آهن اختلاف داشت در فاصله یک هفته مانده تا پایان نیم فصل از سمت خود اخراج شد و مجتبی حسینی جانشین او شد و باید دید حسینی می‌تواند تیم ذوب آهن را از بحران خارج کند یا نه. ذوب آهن امروز کار سختی هم مقابل فولاد دارد.

فولاد نیم فصل اول را با کسب 23 امتیاز و قرار گرفتن در جایگاه چهارم به پایان رساند. شاگردان نکونام عملکرد نسبتا خوبی داشتند اما به نظر نمی رسید مدعی جدی قهرمانی باشند. شاگردان نکونام قصد دارند با برتری برابر تیم ذوب آهن همچنان در کورس رقابت با مدعیان قهرمانی بمانند. 4

نظر شما