امروز؛

یادگاری‌های سیامند رحمان در موزه ورزش، المپیک و پارالمپیک قرار گرفت / رونمایی از فراخوان جایزه علمی سیامند رحمان

۱۳۹۹/۱۲/۱۲ - ۱۶:۰۲:۴۶
کد خبر: ۱۱۴۵۹۸۳
یادگاری‌های سیامند رحمان در موزه ورزش، المپیک و پارالمپیک قرار گرفت / رونمایی از فراخوان جایزه علمی سیامند رحمان
بخش پهلوان زنده‌یاد "سیامند رحمان" با حضور دکتر صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، دکتر علی نژاد معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان، عزام الزعبی نماینده کمیته بین المللی پارالمپیک در موزه ورزش افتتاح شد.

به گزارش برنا، این مراسم مصادف با نخستین سالگرد درگذشت سیامند رحمان، قوی‌ترین ورزشکار پارالمپیکی جهان با حضور رییس کمیته ملی المپیک، معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، نماینده کمیته بین المللی پارالمپیک، دبیر اجرایی، مدیران و اعضای هیات رییسه کمیته ملی پارالمپیک، روسای فدراسیون‌های جانبازان‌و‌معلولین و نابینایان‌و‌کم‌بینایان، رییس انجمن پاراوزنه برداری ایران، مدیر موزه ورزش، المپیک و پارالمپیک برگزار گردید.

در این موزه، مدال طلا، ویلچر، سردیس، عکس، تجهیزات وزنه برداری، پیراهن ورزشی، گرمکن مدال آوری و تندیس زنده‌یاد سیامند رحمان به نمایش درآمد و در ادامه از فراخوان جایزه علمی سیامند رحمان رونمایی شد.

سیدرضا صالحی امیری گفت: جامعه بزرگ جانبازان و معلولان نمادی از مقاومت غرور و غیرت ایران هستند. ما سرمایه‌های نمادینی داریم که برای همیشه در ذهن مردم ماندگار می‌شود که یکی از آن سیامند رحمان است. سیامند سفر کرده اما روحش زنده است. این دسته افراد با حیاتشان تمام نمی‌شوند و کسی نمی‌تواند چنین اسطوره‌هایی را همانند پهلوان تختی فراموش کند.

رییس کمیته المپیک افزود: سیامند نمی‌میرد بلکه سفر کرده و یادش همیشه در خاطره‌ها ماندگار است. امروز مهم است سرمایه‌های نمادین داشته باشیم تا برای آیندگان الگو باشند. باید قدردان محمود خسروی وفا باشیم که نماد مقاومت است و تا امروز توانسته این جامعه بزرگ معلولان و جانبازان را حفظ کند. پارالمپیک به مثابه ستاره‌ای است که در آسمان ایران می‌درخشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز