گزارش ورزشی هفته؛

فدراسیون رئیس‌دار شد/ آرامش به فوتبال برمی‌گردد؟

۱۳۹۹/۱۲/۱۴ - ۰۶:۳۰:۲۲
کد خبر: ۱۱۴۶۶۵۷
فدراسیون رئیس‌دار شد/ آرامش به فوتبال برمی‌گردد؟
فدراسیون فوتبال بعد از 1 سال و 3 ماه رئیس‌دار شد.

به گزارش برنا؛ سرانجام انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار شد و بعد از حدود 1 سال و 3 ماه که این فدراسیون با سرپرست اداره می‌شد، نفر اول خود را شناخت. در انتخابات فدراسیون فوتبال علی کریمی، کیومرث هاشمی، شهاب‌الدین عزیزی خادم و مصطفی آجورلو وارد صحنه رای گیری شدند که در پایان دور اول عزیزی خادم 35 رای، هاشمی 24 رای، آجورلو 18 رای و علی کریمی 9 رای کسب کردند تا خادم و هاشمی راهی مرحله دوم شوند و آجورلو و کریمی از دور رقابت خارج شوند. در پایان شمارش آرای دور دوم شهاب‌الدین عزیزی خادم در رقابتی نزدیک و نفسگیر توانست با کسب 49 رای عنوان بیست و ششمین رئیس فدراسیون فوتبال را به خود اختصاص دهد. کیومرث هاشمی هم در این مرحله 38 رای کسب کرد.

عزیزی خادم در حالی با انتخاب اعضای مجمع به عنوان رئیس انتخاب شد که در این مجمع برخلاف سال‌های پیش فوتبالی‌ها نقش پررنگی داشتند و در واقع عزیزی خادم از طرف مجمعی کاملا فوتبالی انتخاب شد. رقابت نزدیک بین عزیزی خادم و سایر نامزدها در انتخابات فدراسیون ایجاد شد اما در نهایت او ریاست فدراسیون را برعهده گرفت تا برای نخستین بار شاهد حضور یک مدیر جوان در مهم‌ترین نهاد فوتبالی باشیم.  

این مدیر جوان و 43 ساله که در سوابق ورزشی‌اش عضویت در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و ریاست هیات مدیره دو باشگاه پیکان و سایپا دیده می‌شود، بیشتر به مدیری اقتصادی شهرت دارد. رشته تحصیلی رئیس جدید فدراسیون فوتبال حقوق بین‌الملل است که او در این رشته مدرک کارشناسی ارشد را دریافت کرده است.

عزیزی خادم که بیشتر فعالیتش در بنگاه‌های اقتصادی کشور بوده در دوران حضورش در فدراسیون فوتبال به‌ عنوان عضو هیات رییسه توانسته بود بارها در سفرهای تیم ملی پرواز اختصاصی را فراهم کند. هرچند او پس از یک دوره فعالیت در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال قصد کاندیداتوری برای ریاست فدراسیون فوتبال را داشت که این امکان برایش فراهم نشد.

یکی از نکات مثبت فدراسیون فعلی اصلاح اساسنامه‌ای است که پیش از این به دردسری بزرگ تبدیل شده بود و حتی بحث تعلیق فوتبال ایران هم به دلیل این اساسنامه مطرح بود اما بالاخره این اساسنامه بعد از 14 سال اصلاح شد و در حال حاضر مورد تائید فیفاست تا یکی از چالش‌های بزرگ فدراسیون حل و فصل شود.  

البته فدراسیون دغدغه‌های زیادی دارد که یکی از مهم‌ترین آنها پرداخت مطالبات ویلموتس است که عزیزی خادم گفته این ماجرا را حل و فصل خواهد کرد و با توجه به سابقه فعالیت‌های اقتصادی‌اش انتظار می‌رود او با ایجاد درآمد برای فدراسیون فوتبال بتواند مشکلات مالی فدراسیون را حل کند.

یکی دیگر از دغدغه‌های مهم فدراسیون جدید حضور تیم ملی در مسابقات مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌های آسیاست. تیم ملی در جدول رده‌بندی این مسابقات شرایط خوبی ندارد اما عزیزی خادم قاطعانه از دراگان اسکوچیچ حمایت کرده و گفته شرایط خوبی برای تیم ملی فراهم خواهد کرد. این درحالی است که تیم ملی در سال‌های اخیر تدارکات خوبی نداشته و با حریفان اسم و رسم‌داری هم برای بازی‌های تدارکاتی دیدار نکرده است. عزیزی خادم در صحبت‌هایش به این موضوع اشاره کرده و گفته بهترین تدارکات را برای تیم ملی در نظر خواهد گرفت و رقبایی برای تیم ملی انتخاب خواهد کرد که به رشد تیم کمک شود. عزیزی خادم یک روز بعد از انتخابش به عنوان رئیس فدراسیون به دیدار مسعود سلطانی‌فر رفت و با حمایت وزیر مواجه شد.

به نظر می‌رسد بهتر است الان که عزیزی خادم انتخاب شده همه فوتبالی‌ها کمک کنند و اختلافات را کنار بگذارند تا فوتبال کشور روزهای خوبی را پشت‌سر بگذارد.

اولیایی: همه باید از عزیزی خادم حمایت کنند

کاظم اولیایی، مدیرعامل اسبق باشگاه‌های استقلال و پاس همدان، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درخصوص انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: به کادر فدراسیون و برگزارکنندگان مجمع خسته نباشید می‌گویم. مجمع آبرومندی برگزار شد و امیدوارم هیات رئیسه جدید فدراسیون زودتر تکمیل بشود و فدراسیون به کار خود مشغول شود و سریعا نسبت به حل مشکلات قبل اقدام کند. نخستین اقدامی که باید انجام شود ایجاد کمیته اختصاصی برای تیم ملی است که مسائل مربوط به این تیم را پیگیری کند چون در شرایطی که قرار داریم تیم ملی در اولویت است و امیدوارم عزیزی خادم با مشورت با پیشکسوتان و تشکل‌های ورزشی که وجود دارند و با استفاده از نیروهای جوان و زبده و تحصیل کرده بتواند به بهترین شکل ممکن فدراسیون را اداره کند.

اولیایی درخصوص انتخاب عزیزی خادم به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال گفت: حتما مجمع فدراسیون فوتبال برنامه‌های عزیزی خادم را پسندیده که به ایشان رای داده است. به اعتقاد من انتخابات به بهترین شکل ممکن برگزار شد و الان وظیفه همه کمک و حمایت کردن است. از همه مقام‌های مسئول، نمایندگان محترم مجلس و ذینفعان فوتبال درخواست می‌کنم برای بهتر شدن شرایط فوتبال و فدراسیون از رئیس جدید حمایت کنند و اجازه دهند ایشان هم برنامه‌های خود را پیاده کند. 4/5

نظر شما
پرونده ویژه