منصور رشیدی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

بازگشت مجیدی بهترین اتفاق برای استقلال است/ حلقه گمشده تیم فکری نظم و انضباط بود

۱۳۹۹/۱۲/۱۶ - ۰۷:۳۶:۲۰
کد خبر: ۱۱۴۷۴۶۱
بازگشت مجیدی بهترین اتفاق برای استقلال است/ حلقه گمشده تیم فکری نظم و انضباط بود
پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: در شرایط فعلی بازگشت فرهاد به اسقلال اتفاق بسیار خوبی بود و شخصا از او حمایت می‌کنم و از همه پیشکسوتان استقلال هم همین درخواست را دارم.

منصور رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره شرایط استقلال اظهار داشت: قبلا گفته بودم شرایط استقلال خوب نیست و در مصاحبه ای که با خبرگزاری برنا داشتم گفتم صدرنشینی این تیم شکننده است و نمی توان به این رتبه دلخوش بود. دقیقا همین اتفاق هم رخ داد و روند استقلال امیدوار کننده نبود. سال ها در فوتبال بودم و برای اینکه درباره وضعیت یک تیم اظهارنظر کنم لازم نیست کنار آن باشم. از پای تلویزیون هم مشخص بود که استقلال شرایط خوبی ندارد و وضعیتش ناپایدار است.

او ادامه داد: قبلا هم تاکید کرده بودم خط دفاعی استقلال شکننده است و تیمی که می خواهد قهرمان شود باید خط دفاعی مستحکم داشته باشد که استقلال از داشتن این خط دفاع محروم بود. خط دفاعی استقلال زیر فشار هر تیمی کم می آورد و اگر واقعا رشید مظاهری نبود الان تعداد گل های خورده این تیم 2برابر می شد. مظاهری در برخی از بازی های توپ های زیادی گرفت و بارها با بازیکنان رقیب در موقعیت های خطرناک و تک به تک قرار می گرفت. علاوه بر این خط هافبک هم عملکرد دور از انتظاری داشت و نمی توانست برای مهاجمان موقعیت سازی کند در شرایطی که استقلال بهترین مهاجمان فوتبال ایران را دارد اما آنها در نیم فصل اول هرگز از طرف خط هافبک تغذیه نشد.

رشیدی درباره جدایی محمود فکری از استقلال گفت: فکری هر کاری می توانست برای موفقیت استقلال انجام داد اما نشد که موفق شود. او در مسائل فنی اشتباهاتی داشت اما در کنترل حاشیه های استقلال موفق نبود. یکی از اشتباهات بزرگ فکری درگیری با رسانه ها و حتی بازیکنان استقلال بود. او نتوانست به استقلال آرامش دهد و بی تجربگی های زیادی داشت. حلقه گمشده تیم فکری نظم و انضباط بود که از ابتدای سال در استقلال دیده نشد. فکری با بازیکنان حاشیه ساز برخورد نکرد و از خطاها و اشتباهات آنها به سادگی گذاشت. همین باعث شد اقتدار او در تیم کاهش پیدا کند و بازیکنان هم حرف شنوی لازم را نداشته باشند.

پیشکسوت استقلال درباره بازگشت فرهاد مجیدی به استقلال گفت: فرهاد سال گذشته با استقلال نتایج خوبی گرفت و با اینکه بی تجربه بود 2 نایب قهرمانی به دست آورد. در شرایط فعلی بازگشت فرهاد به اسقلال اتفاق بسیار خوبی بود و شخصا از او حمایت می کنم و از همه پیشکسوتان استقلال هم همین درخواست را دارم. در اینکه مجیدی کار سختی پیش رو دارد شکی نیست چون او یک تیم کاملا به هم ریخته را گرفته ولی برایش آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم نتایج خوبی بگیرد. یکی از حسن های بزرگ فرهاد این است که تیم فعلی استقلال را به خوبی می شناسد و فقط نیاز دارد با چند بازیکن که امسال به استقلال پیوسته اند آشنا شود. مجیدی اول از همه باید روی خط دفاعی استقلال کار کند و بعد از آن فکری به حال خط هافبک تیم کند تا بتوانند مهاجمان را تغذیه کنند. عملکرد مهاجمان استقلال در زمان مجیدی خوب بود و امیدوارم دوباره شاهد همان عملکرد باشیم

گلر اسبق استقلال بیان کرد: یکی دیگر از کارهای مهمی که مجیدی باید انجام دهد این است که استقلال را از حاشیه ها دور کند و با بازیکنان حاشیه ساز هم برخورد کند. فرهاد اگر موفقیت می خواهد نظم و انضباط را باید در استقلال پیاده کند چون تیم اگر نظم نداشته باشد از هم می پاشد. از هواداران استقلال هم می خواهم تحمل بیشتری داشته باشند و از تیمشان و سرمربی حمایت کنند. استقلال به زمان نیاز دارد و باید به فردی مثل مجیدی که فرزند استقلال است زمان بیشتری داده شود.

رشیدی درباره دیدار استقلال و فولاد گفت: فولاد تیم دونده و باهوشی است. استقلال کار سختی دارد اما مجیدی از تفکرات نکونام شناخت دارد و می تواند از پس فولاد بربیاید. 4

نظر شما
پرونده ویژه