بررسی چالش‌های پیش روی مجیدی در استقلال؛

حاشیه‌های همیشگی و مدیرفنی پرسپولیسی/ فرهاد نمره قبولی می‌گیرد؟

۱۳۹۹/۱۲/۱۸ - ۲۳:۴۵:۲۸
کد خبر: ۱۱۴۹۳۱۰
حاشیه‌های همیشگی و مدیرفنی پرسپولیسی/ فرهاد نمره قبولی می‌گیرد؟
به نظر می‌رسد در صورتی که مجیدی بتواند با برخی از چالش‌ها کنار بیاید و آنها را مدیریت کند و شرایط مناسبی برای او در استقلال ایجاد شود، روزهای خوبی در انتظار استقلال با محبوب‌ترین بازیکن تاریخ این باشگاه باشد.

به گزارش برنا؛ فرهاد مجیدی در شرایطی برای سومین بار روی نیمکت تیم فوتبال استقلال نشست که باز هم از میانه‌های راه هدایت آبی پوشان را برعهده گرفت. مجیدی پیش از این در استقلال جانشین شفر و استراماچونی شده بود و در هر 2 حضور سابقش روی نیمکت آبی‌ها عملکرد خوبی داشت. مجیدی سال گذشته امیدوار بود بتواند لیگ بیستم را از ابتدا با استقلال شروع کند اما این اتفاق رخ نداد و فرهاد باز هم در میانه لیگ سکان هدایت استقلال را از یک مربی دیگر گرفت.

امسال شاید کار فرهاد به اندازه سال گذشته دشوار نباشد چون هم خودش به اندازه کافی باتجربه شده هم اینکه جانشین فکری شده نه استراماچونی و نیازی به زمان برای به دست آوردن شناخت کافی از تیم ندارد چون طبق گفته‌های خودش با 80 درصد این تیم در سال گذشته کار کرده و بازیکنان را به خوبی می‌شناسد.

با این حال مجیدی چالش‌های زیادی پیش روی دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم. حضور فراز کمالوند به عنوان مدیر فنی است. از روزی که سرمربی استقلال کمالوند را به عنوان دستیار اول خود انتخاب کرد و به او سمت مدیر فنی داد برخی از کانال‌های هواداری از انتخاب فراز با توجه به سبقه پرسپولیسی بودنش انتقاد کردند. البته کمالوند نه به عنوان بازیکن و نه مربی در پرسپولیس فعالیتی نداشته ولی انتشار فیلمی قدیمی از او در برنامه 90 که از علاقه‌اش به پرسپولیس در دوران جوانی گفته باعث شد برخی استقلالی‌ها علیه او جبهه بگیرند. شاید همین مساله باعث شود مجیدی در این مساله با چالش مواجه شود اما باید بتواند این موضوع را مدیریت کند.

حاشیه‌های ویرانگر

درباره حاشیه‌های استقلال از محمود فکری بپرسید. او با وجود سبقه استقلالی اش نتوانست از پس حاشیه های این تیم بزرگ بربیاید. فکری در طول یک نیم فصل نتوانست حاشیه ها را مدیریت کند به گونه ای که حتی ارتباطش با بازیکنان استقلال هم تحت تاثیر همین حاشیه ها قرار گرفت و نتوانست روی کار فنی تمرکز داشته باشد.

در واقع اگر از بین دلایل عدم موفقیت لازم فکری روی نیمکت استقلال فقط بخواهیم به یک گزینه اشاره کنیم بروز حواشی و عدم کنترل صحیح آن است. سرمربی استقلال مقابل حوادث و اتفاقات طی‌ نیم فصل اول نتوانست برخورد قابل توجهی داشته باشد تا دست‌کم هر هفته یک موضوع یا حاشیه از این تیم مورد توجه باشد و همین رفته رفته به آرامش تیمش خدشه وارد کرده و اثرات آن به وضوح در مسابقات مشخص بود. مجیدی که در مدت زمان حضورش روی نیمکت نشان داده که ضمن رابطه صمیمانه با بازیکنان روی نظم و انضباط هم تاکید ویژه‌ای دارد، در این بخش تجربه بیشتری دارد و قابل پیش‌بینی است که زیر نظر او آبی‌پوشان به شکل قابل توجهی از کانون توجه حواشی به دور باشند. البته اگر خود مجیدی رفتارهای هیجانی گذشته را بروز ندهد و کنترل بیشتری روی خودش داشته باشد. یکی از حاشیه هایی که ممکن است برای استقلال و مجیدی دردسرساز باشد.

بسته بودن پنجره نقل و انتقالات

تا اینجای کار مشکلات فکری و مجیدی درست شبیه یکدیگر است. همانطور که بسته بودن پنجره نقل و انتقالات در ابتدای فصل فکری را با چالش رو به رو کرد، الان هم فرهاد با همین مشکل مواجه است. استقلال اگرچه هفت بازیکن در تابستان به خدمت گرفته بود اما به دلیل محرومیت از سوی فیفا نتوانست در موعد مقرر قرارداد این بازیکنان را ثبت کند و در 2 بازی اول بازیکنان جدید را در اختیار نداشت و فکری هم نتوانست نفرات مورد نظر خودش را جذب کند. اکنون مجیدی هم چنین چالشی پیش‌رو دارد. استقلال به دلیل شکایت بودوروف به فیفا اکنون از فعالیت در نقل و انتقالات زمستانی هم محروم است. حالا کمتر از دو هفته فرصت باقی مانده که پنجره نقل و انتقالات بسته شود و در همین مدت خواسته اصلی مجیدی پایان محرومیت و ثبت قرارداد بازیکنان جدید است.

میلیچ برمی‌گردد؟

یکی از خواسته‌های اصلی فرهاد در بازگشت دوباره به استقلال بازگرداندن مدافع کروات آبی‌هاست که بالاخره مشخص نشد به دلیل مشکلات مالی ایران را ترک کرده یا اختلاف نظر با فکری یا شاهد هم هر دو. درهر صورت مجیدی روی بازگشت میلیچ اصرار دارد و حساب ویژه‌ای روی او باز کرده است. میلیچ سال قبل هم در تیم مجیدی فیکس بود و در صورتی که به استقلال برنگردد شاید فرهاد در پیاده کردن برنامه‌های تاکتیکی‌اش به مشکل بخورد.

مشکلات مالی

یکی از مشکلات همیشگی باشگاه استقلال و البته همه باشگاه‌های ایرانی مشکلات مالی است. مشکلاتی که تمرکز را از بازیکنان می‌گیرد و روی عملکردشان تاثیر می‌گذارد یا اینکه باشگاه‌ها را مجبور به فروش ستاره‌هایشان می‌کند یا اینکه خود ستاره‌ها به دلیل پرداخت نشدن مطالبات‌شان قراردادشان را یک طرفه فسخ می‌کنند. استقلال در نیم فصل اول هم با مشکلات مالی زیادی مواجه بود که باعث شد بازیکنان دست به اعتراض بزنند و حاشیه‌های زیادی پیرامون تیم شکل بگیرد.

به نظر می‌رسد در صورتی که مجیدی بتواند این چند مورد را مدیریت کند و شرایط مناسبی برای او در استقلال ایجاد شود، روزهای خوبی در انتظار استقلال با محبوب‌ترین بازیکن تاریخ این باشگاه باشد. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز