عبدالمهدی نصیرزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

امیدوارم از ظرفیت‌های موجود در فدراسیون بین‌المللی بدنسازی استفاده کنیم/ خط قرمز ما مبارزه با افراد سودجو است

۱۳۹۹/۱۲/۲۹ - ۲۳:۳۰:۴۰
کد خبر: ۱۱۴۹۳۵۶
امیدوارم از ظرفیت‌های موجود در فدراسیون بین‌المللی بدنسازی استفاده کنیم/ خط قرمز ما مبارزه با افراد سودجو است
رئیس فدراسیون بدنسازی می‌گوید تمام تلاششان این است ورزشی پاک را در دستور کار قرار دهند.

عبدالمهدی نصیرزاده که چند ماهی است به عنوان رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام انتخاب شده در مورد این که چه تغییر و تحولاتی در این فدراسیون صورت گرفته به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: در این مدت که به اینجا آمده ایم کارهای عقب افتاده فدراسیون قبلی، بدهی هایی که وجود داشت، کارتهای مربیگری که صادر نشده بود و فدراسیون را از لحاظ کارهای موجود ارزیابی کردیم. خدا را شکر فدراسیون بدنسازی یکی از پرمخاطب ترین فدراسیون ورزش کشور است و علاقمندان بسیار زیادی دارد و بیشتر باشگاه های ورزشی کشور، باشگاه بدنسازی کشور هستند و این تعداد زیاد مخاطب کار ما را سخت می کند.

او درمورد مهمترین برنامه‌هایش ادامه داد: با توجه به توصیه های دکتر سلطانی فر و صالحی امیری که از من خواسته بودند ورزش پاک را سرلوحه کار خود قرار دهم به شدت دنبال پیاده سازی ورزش عاری از سوء مصرف مواد نیروزا هستیم. چندین جلسه در خصوص ساماندهی سبک ها گذاشته بودیم و در واقع فدراسیون های بین المللی سبک هایی را در اختیار اشخاص گذاشته بودند و این اشخاص بدون کنترل دوپینگ نمایندگانی را به مسابقات اعزام می کردند و بعضا در آن مسابقات برون مرزی هم کنترل دوپینگی انجام نمی شده و همین موضوع هم به شیوع سوء مصرف مواد نیروزا لطمه می زده است و به نوعی به ترویج فرهنگ دوپینگ در کشور دامن می زد که سعی کردیم این مسائل را ساماندهی کنیم. اگر قرار است با افرادی همکاری کنیم تفاهم نامه ها و تعهدنامه هایی امضا می شود و حتما از آنها تست دوپینگ گرفته می شود زیرا قرار است با نام جمهوری اسلامی ایران شرکت کنند و تمام سعی و تلاش بنده بر این است با صحبتهایی که با قهرمانان و نام آوران و کسانی که الگوهای خوبی برای جامعه بودند با کمک آنها بتوانم شعار وزارت که ترویج ورزش پاک است را انجام بدهم. دوره های آموزشی را بصورت رایگان در دستور کار قرار دادیم دوره های مبارزه با دوپینگ و سه چهار جلسه با فدراسیون پزشکی ورزشی داشتیم با بازرسی و حراست ورزش این کار انجام گرفت و قصدمان این بود که با افراد سوجویی که دارند با جان و مال افراد بازی می کنند برخورد شود. خط قرمز فدراسیون مبارزه با سودجویان و افرادی که سلامت مردم را به خطر می اندازند خواهد بود.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درمورد برنامه مردان آهنین که در ایام نوروز پخش می‌شد و این‌که آیا تصمیمی بر پخش دوباره این برنامه دارند یا خیر گفت: قصد داریم برنامه مردان آهنین که طرفداران خاص و خیلی زیادی داشت و بسیار مورد توجه مردم بود را دوباره به خانه های مردم برگردانیم. چندین جلسه با مسئولان رسانه ملی داشتیم و داریم مقداری سبک و سیاق آن مسابقات را تغییر می دهیم و ان شاء ا... بتوانیم آن برنامه جذاب و دیدنی که بسیار هم مورد استقبال قرار گرفته بود دوباره به خانه های مردم برگردانیم و رفته رفته باید به سمت رشته های نو برویم رشته هایی که دنیا به سمت آنها حرکت کرده است، رشته هایی که به دنبال ایجاد سبک زندگی سالم در بین مردم هستند. اخیرا با جلساتی که با رئیس فدراسیون بین المللی داشتیم ایشان عنوان کرد ما به دنبال این هستیم که این ورزش را تبدیل به سبک زندگی سالم کنیم یعنی هر فردی که وارد باشگاه بدنسازی می شود ضرورتا به این دنبال این نباشد که قهرمان این رشته شود و ما بتوانیم برای همه ژنتیکها برنامه داشته باشیم. بر همین اساس رشته های جدیدی را ایجاد کردند مثل فیتنس، فیزیک، چلنج فیتنس که در واقع این رشته ها مثل رشته پرورش اندام حجم عضلانی آن چنانی نمی خواهد و ورزشکاران سایر رشته های ورزشی هم می توانند در این رشته ها رقابت کنند و مسابقه بدهند و در حال حاضر فدراسیون جهانی 203 کشور عضو هستند و با توجه به گستردگی و مخاطبان زیادی که دارد در آینده نه چندان دور این رشته های ورزشی می توانند وارد بازیهای المپیک هم بشوند و یا حتی وارد بازیهای آسیایی بشوند که قبلا هم بود و ما هم در این رابطه رایزنی های خیلی خوبی کردیم و از آقای دکتر سلطانی فر و صالحی امیری خیلی تشکر می کنم. بنده در همین مدت کم با لطف و حمایت این دو عزیز رایزنی های بسیار زیادی که دستگاه دیپلماسی ما داشت توانستم جزو هیئت اجرایی آی اف بی بی فدراسیون جهانی بشوم و امیدوارم بتوانیم از این کرسی بین المللی که برای کشورمان بوجود آمده استفاده کنیم و همچنین موفق شدم نایب رئیس اول فدراسیون آسیایی شوم. امیدوارم از این ظرفیتهای ایجاد شده در کرسی های بین المللی بتوانیم برای ترویج ورزش پاک و عاری از دوپینگ برای کشور عزیزمان استفاده کنیم.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به این که در فدراسیون کشتی هم پست دارد و این باعث تداخل کارش در فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام می شود یا خیر گفت: آقای دبیر خیلی به من لطف و محبت دارد. من کنار ایشان خیلی کار یاد گرفتم بهرحال آن زمانی که ما با یکدیگر رقیب بودیم او پهلوانی کرد و نشان داد که پهلوانی زیبنده نام کشتی است آقای دبیر از من دعوت به همکاری کرد و من هم به کنارش آمدم و برای ورزشی که عاشقانه دوستش داشتم خدمت کردم وقتی که می خواستم برای فدراسیون بدنسازی کاندیدا شوم دبیر برای من یک شرط گذاشت و آن شرط هم این بود که اگر برای فدراسیون بدنسازی رفتی و خداوند توفیق داد و رای آوردی من را تنها نگذاری و کنار من باشی و من هم به او قول دادم بعد از اینکه رئیس فدراسیون بدنسازی شدم چندین مرحله از آقای دکتر خواهش کردم و گفتم اجازه بده من با فراغ بال بهتری کار کنم ولی ایشان راضی نشد و گفت که من دوست دارم کنار ما باشی امسال که لیگ نیست و سال آینده هم المپیک است. ما دو رویداد مهم در کشتی داریم که یکی از آنها برج 7 و مسابقات قهرمانی جهان است و یکی دیگر هم المپیک که طبیعتا همان موقع هم ما نمی توانیم مسابقات لیگ را داشته باشیم و فکر می کنم آبانماه به بعد لیگ کشتی آغاز شود و در نهایت آقای دبیر راضی به رفتن من نشد و من هم زمانی که حس کردم ایشان از رفتن من ناراحت می شود از خواب و خوراک خودم بیشتر زدم و سعی کردم که کارهای فدراسیون کشتی را نیز به خوبی انجام دهم. 

نصیرزاده درمورد بهترین و بدترین اتفاق سال 99 عنوان کرد: بهترین اتفاق سال 99 برگزاری لیگ کشتی در آن روزهای اوج کرونا بود و این بهترین خاطره من از سال 99 است. بدترین و تلخ ترین خاطره من هم بخاطر دوستانی است که بر اثر کرونا جانشان را از دست دادند از جمله مهرداد میناوند و علی انصاریان و این موضوع برای ما شوک بود و باورش هم هنوز برای ما سخت است زیرا ما از آنها خاطرات خیلی زیادی داریم از دست دادن جوانهای با معرفت تلخی سختی برایم بود.

او درمورد تعطیلی اکثر باشگاه‌های بدنسازی در ایام کرونا و این که الان باشگاه‌ها تقریبا باز شده و فدراسیون روی این قضیه نظارت دارد یا خیر گفت: در ایام کرونا بیشترین آسیب به جامعه ورزش و در جامعه ورزش هم بیشترین آسیب به کسانی که باشگاه دار بودند زد این هم از آن دسته خاطرات تلخی است که هیچ موقع فراموش نمی کنم زیرا باشگاه داران اکثرا متعلق به بخش خصوصی هستند و باید اجاره پرداخت کنند و این که مردم ترجیح می دادند که در این مدت بروند و در فضاهای باز ورزش کنند.

نصیرزاده در پایان با یک توصیه به مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام کرونا و در عید افزود: من اصالتا اهل سیرجان هستم و سال گذشته به دیدن پدر و مادرم که در سیرجان زندگی می کنند نرفتم و نوروز را در کنار همسرم و فرزندم در خانه بودم. توصیه من برای این است که واقعا کرونا را جدی بگیرند چون شوخی بردار نیست و می توان این دورهمی ها را بعدا انجام داد و همچنین از مردم می خواهم که بدنبال سبک زندگی سالم باشند و ورزش کنند. 4/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز