عملکرد ستاره‌های پرسپولیس با بازوبند کاپیتانی؛

از آقای سوپرمن تا درخشش کمال در پستی غیرتخصصی

۱۴۰۰/۰۱/۰۵ - ۲۳:۲۰:۳۰
کد خبر: ۱۱۵۰۲۳۶
از آقای سوپرمن تا درخشش کمال در پستی غیرتخصصی
کاپیتان‌های تیم فوتبال پرسپولیس تهران در سالی که گذشت نشان دادند مهره‌های قابل اتکایی هستند و بی‌جهت نیست از سوی کادر فنی سرخ‌ها بازوبند ارزشمندی را به امانت گرفته‌اند، امانتی که در سال‌های نه چندان دور بر بازوی ستاره‌هایی چون حمید جاسمیان، علی پروین، همایون بهزادی از نسل دهه 40 و پس از آن ستاره هایی چون محمد پنجعلی، ناصر محمدخانی، احمدرضا عابدزاده، افشین پیروانی و..... بود و حالا چهره‌هایی چون سیدجلال حسینی، امید عالیشاه و... وارث این میراث ارزشمند شده‌اند.

به گزارش برنا؛ در سالی که پرسپولیس با مشکلات عدیده ای مواجه بود، حضور چهره های با تجربه در موفقیت های اخیر پرسپولیس بی تاثیر نبوده است. سیدجلال حسینی، امید عالیشاه، احمد نورالهی و کمال کامیابی‌نیا ستاره‌های باتجربه پرسپولیس محسوب می شوند که در بازی‌های سرخ‌ها در سال 1399 توانستند از جمله بهترین های پرسپولیس لقب بگیرند.

سیدجلال؛ آقای سوپرمن یا قالی کرمان؟!

سیدجلال حسینی که یکی از مسن‌ترین بازیکنان لیگ بیستم محسوب می‌شود در سالی که گذشت یکی از چهره های سرشناس پرسپولیس بود که حضورش در جمع سرخ ها غنیمت بزرگی محسوب می شد. سیدجلال در آستانه پایان بازی‌های سرخ‌ها در نیم فصل در حالی ستاره بی چون و چرای پرسپولیس بود که برابر تراکتور و مس گل های 3 امتیازی را برای سرخ ها به ثمر رساند. او در حالی در این فصل علاوه بر موفقیت در کارهای دفاعی در گلزنی برای پرسپولیس هم خوش درخشید که پیش از شروع فصل دید مثبتی روی حضور کامل او در ترکیب پرسپولیس نبود و با توجه به درخشش کنعانی و حضور شجاع در دفاع میانی خیلی ها بر این باور بودند که شاید سیدجلال در حضور این دو مدافع جوان و آماده شانس زیادی برای حضور در ترکیب نداشته باشد و کادر فنی از او به عنوان یک ذخیره مطمئن بهره ببرد اما با جدایی غیرقابل پیش بینی شجاع، توفیقی نصیب سیدجلال و پرسپولیس شد تا در قلب دفاع پرسپولیس خوش بدرخشد. سیدجلال که برای او لقب سوپرمن و قالی کرمان بزازنده است می تواند باور سن یک عدد است را به طور کامل در دنیای حرفه ای فوتبال به اثبات برساند. مخلص کلام این که پرسپولیس از داشتن ستاره 40 ساله ای با این قابلیت ها به خود می بالد!

احیای امید در ترکیب اصلی!

امید عالیشاه کاپیتان شماره 2 پرسپولیس در حالی در بازی های نیم فصل عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشت که با توجه به ترافیک خط میانی، او فصل بیستم  و سال 99 را  با نیمکت نشینی و حضور کوتاه مدت در زمین به عنوان یار جانشین آغاز کرد اما در اواخر سال و نیم فصل اول بود که قرعه دوباره به نام امید افتاد تا در پستی جدید و مسئولیتی ویژه دوباره به ترکیب اصلی بازگردد. امید برابر ذوب آهن اولین گل فصل خود را برای پرسپولیس به ثمر رساند. اگر چه این گل با توجه به گل تساوی ذوب آهن در دقایق پایانی 3 امتیازی نشد اما برای شروع کار عالیشاه اتفاق خوبی بود.  امید در دیدار پرسپولیس در مقابل مس و پیکان 2 پاس گل تماشایی را برای حسینی و نورالهی 2 کاپیتان دیگر پرسپولیس ساخت تا بدین ترتیب  او با 2 پاس گل 3 امتیازی نقش موثری در موفقیت های  اخیر پرسپولیس در سال 99 ایفا کند. تجربه بالا در سن 29 سالگی می تواند فاکتور مهمی برای عالیشاه باشد تا حالاحالاها توان درخشش در پرسپولیس را داشته باشد.

درخشش برای جبران مافات!

هرچند اشتباه بزرگ احمد نورالهی در فینال لیگ قهرمانان آسیا و پس از آن فرصت سوزی های شماره 8 پرسپولیس در دربی دور رفت، اتفاقات تلخی برای این کاپیتان سرخ ها محسوب می شد اما در ادامه فصل و در یکی دو ماه اخیر بدون شک احمد نور یکی از ستاره های پرسپولیس بود که توانست خاطره تلخ اشتباهات گذشته اش را از ذهن خیلی ها از جمله خودش پاک کند. احمد با به ثمر رساندن 6 گل در سال 99 با پیراهن پرسپولیس در برابر شهرخودرو، فولاد، ماشین سازی، پیکان، نساجی و گل گهر و 3 پاس گل را نیز به دیگر همبازیانش داد تا مشخص شود مهره ای قابل اتکا و کاپیتانی با مسئولیت برای پرسپولیس محسوب می شود.

کمال، عصای دست یحیی شد!

گل محمدی در بازی هایی که محمدحسین کنعانی زادگان را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت دست به ریسک و انتخاب مهمی زد و از هافبک باتجربه که کاپیتان چهارم سرخ‌ها محسوب می‌شود به عنوان بازیکنی در پستی حساس و غیرتخصصی بهره برد و در 5 بازی کمال کامیابی نیا را به عنوان مدافع میانی در کنار سیدجلال به زمین فرستاد، اتفاقی که برای پرسپولیس و کمال یک اتفاق خوب و ویژه شد. پرسپولیس در حضور کمال در خط دفاعی، 4 پیروزی شیرین را به دست آورد و نشان داد می تواند در روزهای سخت و مشکل و در بحران ها عصای دست کادر فنی پرسپولیس باشد. با پاسخ خوبی که کمال در این دیدارها به اعتماد یحیی داد نشان داد کادر فنی می تواند در شرایط های مختلف روی کمک و حضور او به عنوان بازیکن باتجربه و کاپیتانی چند پسته حساب ویژه ای باز کند. کمال در حالی در این فصل در جمع سرخ پوشان حضور دارد که با 32 سال سن، تجربه حضور در 5 فصل در جمع سرخ پوشان را در کارنامه خود به ثبت رسانده و به عنوان یکی از کاپیتان های پرسپولیس در یکی دو فصل اخیر محسوب می شود. 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز