علیرضا نیکبخت واحدی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

مجیدی با امضای هواداران برگشت/ هنوز داغ انصاریان را باور نکرده‌ام

۱۴۰۰/۰۱/۰۷ - ۲۳:۳۰:۴۰
کد خبر: ۱۱۵۰۴۲۰
مجیدی با امضای هواداران برگشت/ هنوز داغ انصاریان را باور نکرده‌ام
پیشکسوت باشگاه استقلال تهران گفت: هواداران استقلال مجیدی را برگرداندند و امضای آنها زیر قرارداد فرهاد است.

علیرضا نیکبخت واحدی همیشه حرف های جذابی برای گفتن دارد. یکی از جنجالی ترین یاغی های فوتبال ایران که به دلیل اختلافاتی که با مدیریت وقت باشگاه استقلال داشت به طور ناگهانی پرسپولیسی شد در سال های اخیر بارها از این کار خود ابراز پشیمانی کرده و از هواداران استقلال خواسته او را ببخشند. همین ابراز ندامت باعث شده نیکبخت بین استقلالی ها محبوب باشد.

نیکبخت همواره از همبازیان استقلالی خود که به صندلی سرمربیگری این تیم رسیده اند حمایت کرده و الان هم معتقد است اگر به فرهاد مجیدی امکانات و آرامش داده شود می تواند طلسم قهرمان نشدن استقلال را بشکند.

گفت و گوی نیکبخت با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا را در ادامه می خوانید.

- از استقلال شروع کنیم. سالی که آبی‌ها پشت‌سر گذاشتند را چطور دیدی؟

سال سختی بود. استقلال بعد از رفتن استراماچونی با حاشیه های زیادی رو به رو شد به طوری که هواداران حتی فرهاد مجیدی را که محبوب ترین استقلالی است نپذیرفتند. با این حال فرهاد با وجود مشکلات زیاد نتایج خوبی گرفت و در آستانه قهرمانی بود که متاسفانه آن اتفاقات رخ داد و حاشیه هایی که مدیرعامل ایجاد کرد باعث شد قهرمانی جام حذفی از دست برود.

*یعنی در آن اتفاقات خود فرهاد را مقصر نمی‌دانی؟

ببینید فرهاد بعد از مرحوم ناصرخان حجازی محبوب ترین بازیکن تاریخ استقلال است اما خیلی ها از این محبوبیت می ترسند و دوست نداشتند فرهاد در تیمش بماند. کاملا مشخص بود که می خواستند فرهاد را از استقلال فراری دهند متاسفانه او هم سادگی کرد. آقایان با شناختی که از روحیات فرهاد داشتند او را عصبانی کردند و او هم که خیلی زود از کوره درمی‌رود، تصمیمش را گرفت و جای این که بیرونش کنند، خودش رفت وگرنه هنوز سرمربی مانده بود و با نتایج خوبی که در دور برگشت گرفت، همه می‌دانستند بهتر از استراماچونی نتیجه گرفته است. باز هم می گویم که فرهاد اشتباه کرد چون استقلال خانه اش است و نباید از خانه اش می رفت. آخر هم دیدیم که عمر حضور آن آقایان در استقلال کوتاه بود و بعد از مجیدی آنها هم در استقلال دوام نیاوردند و رفتند.

- وقتی فکری سرمربی شد هم تو از او حمایت کردی.

در آن مقطع وقتی استقلال نمی توانست سرمربی خارجی بیاورد باید به سراغ داخلی ها می رفت. در آن شرایط باز هم به نظر من فرهاد مجیدی بهترین گزینه بود و ای کاش او در تیم مانده بود اما چون فرهاد نماند، فکری انتخاب شد. فکری هم با سابقه ای که در استقلال داشت گزینه خوبی بود. 80 درصد تیم هم حفظ شده بود و امیدوار بودیم سال خوبی پیش روی استقلال باشد اما نمی دانم چه اتفاقاتی رخ داد که فکری استعفا داد. استقلال شرایط خوبی در جدول داشت و فاصله اش جوری نبود که باشگاه تصمیم به تغییر مدیریت بگیرد اما دیدیم که یک شبه فکری مجبور به استعفا شد.

- برخی می‌گویند فکری در کنترل کردن حاشیه‌ها موفق نبود.

فکر می کنم تاحدودی اینطور بود اما مساله این است که فکری نباید خودش را درگیر حاشیه ها می کرد. به نظر من او داشت در استقلال خوب کار می کرد اما انگار زلزله آمد و همه چیز تغییر کرد. من از مدل جدایی فکری خیلی ناراحت شدم چون او از بزرگان استقلال است اما متاسفانه هواداران صبر و تحمل شان کم شده است. نگاه کنید ببینید فرهاد مجیدی چطور برگشت. واقعا هواداران استقلال او را برگرداندند و امضای آنها زیر قرارداد فرهاد است. امیدوارم این بار حداقل به سرمربی که خودشان او را خواستند فرصت دهند و با یکی دو بازی نتیجه نگرفتن از فرهاد انتقاد نکنند. اگر به فرهاد امکانات داده شود و حاشیه ها توسط مدیریت کنترل شود او می تواند طلسم قهرمان نشده های استقلال را بشکند.

- چرا همیشه از مربیان استقلال حمایت می‌کنی؟ این ذهنیت پیش می‌آید که دنبال پست گرفتن هستی.

(می خندد) اگر حرفی درباره استقلال می‌زنم یا غصه این تیم را می‌خورم، از تهِ دلم است و برای کسی فیلم بازی نمی‌کنم. خیلی‌ها را داریم که با عواطف و احساسات مردم بازی می‌کنند. نمی‌خواهم از کسی اسم ببرم اما برخی به خاطر منافع شخصی، طرفداری می‌کنند. همه من را می‌شناسند که به استقلال عِرق دارم. از حضور در تمرینات استقلال ذی‌نفع نیستم. جوانی‌ام را برای این باشگاه گذاشتم و مهم نیست چهار نفر که فوتبالی نیستند قضاوتم کنند. کسانی که نیکبخت را می‌شناسند، می‌دانند او کیست. به هر صورت بلد نیستم از مدیرعامل یا مربی خاصی طرفداری کنم، هر کسی برای استقلال زحمت بکشد، از او طرفداری می‌کنم. زمان فرهاد مجیدی، استراماچونی و حتی وینفرد شفر از تیم حمایت می‌کردم. آن زمان هم نفعی به من رسید؟ دوست نداشتم این را بگویم اما متأسفانه می‌بینم برخی به خاطر منافع شخصی‌ یک‌سری حرف‌ها می‌زنند. مردم هم راحت می‌پذیرند در حالی که نباید با عواطف آنها بازی کرد. این کار ظلم است، به خصوص اینکه مردم سخت زندگی می‌کنند. بهتر است الکی شعار ندهیم.

- سال نو است و عیدهای زیادی را دور از خانواده به خاطر فوتبال سپری کردی.

بله همینطور است. سال های زیادی به دلیل مسابقات تیم ملی یا استقلال دور از خانواده بودم اما آن عیدها هم خوش می گذشت. همیشه در اردوها سفره هفت سین می چیدیم و بهمان خوش می گذشت.

- عید امسال هم که درگیر کرونا هستیم.

بله متاسفانه همینطور است. ما در زمستان سال 99 دو عزیز را به خاطر کرونا از دست دادیم و داغدار هستیم. شخصا هنوز نتوانسته ام مرگ علی انصاریان و مهرداد میناوند را باور کنم خصوصا علی که سال های زیادی با هم رقیب و رفیق بودیم. از مردم عزیز می خواهم امسال عید را به خاطر کرونای لعنتی در خانه هایشان بمانند و به دید و بازدید نروند. خود من مدتهاست عزیزانم را ندیده ام و می دانم همه از این شرایط خسته شده اند اما واقعا الان جز قرنطینه و رعایت بهداشت کاری از دست مان بر نمی آید. امیدوارم امسال دیگر هیچ عزیزی را به خاطر کرونا از دست ندهیم و از شر این ویروس راحت شویم. 7

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز