مسعود خلیلی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

وزارت ورزش و جوانان به خوبی از ما حمایت می‌کند/ مسابقات سوارکاری را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کردیم

۱۴۰۰/۰۱/۱۱ - ۰۴:۲۴:۳۳
کد خبر: ۱۱۵۰۵۷۶
وزارت ورزش و جوانان به خوبی از ما حمایت می‌کند/ مسابقات سوارکاری را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کردیم
رئیس فدراسیون سوارکاری از اتفاقات مثبتی که در سال 99 افتاد حرف زد.

مسعود خلیلی درمورد شرایط فدراسیون سوارکاری در سالی که گذشت به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: همانطور که در بعضی اخبار مشاهده کردید تمامی رشته های ورزشی در کل ایران و جهان آسیب های جدی دیدند ولی بالاخره بعد از مدت کوتاهی همه دست اندرکاران ورزش از جمله در فدراسیونها به این فکر رسیدیم که باید با این شرایط سخت به نوعی مقابله کرد و بنابراین ورزش را تعطیل نکردیم ولی با رعایت پروتکل ها و دستورالعمل ها سعی کنیم تا حدی مسابقات مان را سرپا نگاه داریم و مسابقات قهرمانی کشور را برگزار کنیم. خوشبختانه این اتفاق افتاد و در سال 1399 ما علیرغم تمام مشکلاتی که وجود داشت مسابقات قهرمانی کشور در رشته پرش با اسب و مسابقات جشنواره زیبایی اسب عرب و ترکمن را برگزار کردیم خوشبختانه در مسابقات اسب دوانی در استانهای گلستان و یزد و خوزستان با رعایت تمام جوانب و پروتکل ها توانستیم این مسابقات ر ا برگزار کنیم و علتش این است که بالاخره بخش عمده ای از هموطنان ما همه به نوعی از لحاظ اقتصادی درگیر این مسئله ورزش ما هستند. عده ای مالک هستند، عده ای مربی این اسب ها هستند و کارگرانی که از اسب ها مراقبت می کنند و آنهایی که تغذیه اسب ها را فراهم می کنند و اگر این مسابقات تعطیل شود جمع کثیری متاسفانه از لحاظ اقتصادی آسیب می دیدند لذا سعی کردیم با همه ضوابط و رعایت پروتکل ها که از طرف ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام شده بود تا به امروز توانستیم عمده مسابقات مان را انجام دهیم. امیدوار هستم همین مسیر را به خوبی ادامه دهیم.

او درمورد برنامه فدراسیون برای برگزاری لیگ در سال 1400 ادامه داد: در تقویم ورزشی سال 1400 مثل همیشه مسابقات را پیش بینی کردیم این که شرایط چه می شود را باید به اتفاقاتی که در سال 1400 می افتد واگذار کنیم اینکه واکسن کرونا باعث شود اوضاع رو به بهبودی برود و ان شاء ا... دیگر مشکلی نباشد یا حداقل این که مشکلات کمتر شود. ما هیچ تغییری در نوشتن برنامه ورزشی مان ایجاد نکردیم به عنوان مثال عرض می کنم اگر دیدیم که در اردیبهشت شرایط طوری نبود که بتوان مسابقات را برگزار کنیم که امیدوارم این گونه نباشد آن مسابقات را کنسل می کنیم و قبلش نیز اطلاعیه می دهیم. از الان تعطیل کردن به نظر من صحیح نیست و خود این باعث می شود مدام تعطیلی پیش آید و افراد حس کنند که در سال جدید هیچ اتفاقی نمی افتد. ما طبق تقویم برنامه اسب دوانی مان را کامل دیدیم و امیدوار هستیم در اکثر استانها مسابقات اسب دوانی را بدون تماشاچی برگزار کنیم و یک مسابقه بین المللی هم در این بین پیش بینی کردیم که تا الان 4 کشور برایش درخواست داده اند. یک رشته تحت عنوان هنرهای رزمی روی اسب داریم که عضو فدراسیون جهانی و در دنیا نایب قهرمان هستیم. امیدوارم بتوانیم سال آینده میزبان مسابقات بین المللی را در یکی از استانها که چندین استان داوطلب هستند به دست بگیریم. ما نمی خواهیم در تهران میزبانی کنیم و بیشتر سعی داریم مسابقات را در استانهای دیگر برگزار کنیم.

خلیلی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت ورزش و جوانان از فدراسیون سوارکاری حمایت کرده است یا خیر عنوان کرد: حمایت وزارت ورزش  در دو قالب اتفاق می افتد که یکی کمک های بودجه ای است که در قالب تفاهم نامه اتفاق می افتد و تا این لحظه که خدمت شما هستیم با تلاش دوستان که در وزارت ورزش هستند چیزی بالای 70 درصد از بودجه فدراسیون های ورزشی پرداخت شده و اگر درک صحیحی از شرایط اقتصادی کشور داشته باشیم متوجه می شویم بالاخره این کار بزرگی بوده که اتفاق افتاده است. کمک های دیگر کمک های معنوی است که همواره وزارت ورزش به نظر من داشته و همچنین ما با وزارت جهاد کشاورزی دیداری داشتیم که در دیوان عدالت اداری و بعضی از محاکم آراء به نفع فدراسیون صادر شد و خوشبختانه آقای دکتر سلطانی فر و آقای دکتر علی نژاد و همه همکاران وزارت ورزش حمایت کردند و خوشبختانه این اتفاق خوب افتاد که مجددا هویت گذاری اسب ورزشی به فدراسیون واگذار گردید و این هم خبر بسیار خوبی بود که امسال با حمایت وزارت ورزش برای ورزش سوارکاری رقم خورد.

رئیس فدراسیون سوارکاری درمورد بهترین و بدترین اتفاق سال 99 گفت: بدترینش متاسفانه از دست دادن چند نفر از پهلوانان و پیشکسوتان کشورمان بر اثر بیماری کرونا بوده که تعداد زیادی از دوستان عزیزمان را از دست دادیم و خبر خوب هم این بود که جمع کثیری در سلامتی و تندرستی به سر می برند و توانستیم مسابقاتمان را با هر شکلی که بوده برگزار کنیم و عرض کردم که شاید یک خبر خوب برای سوارکاری این بود که ما به حق خودمان با شناسایی اسب های ورزشی از نظر قانونی با آراء صادره از قوه محترم قضائیه و حمایت وزارت ورزش بعد از چندین سال رسیدیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا از اسب‌ها نیز تست کرونا گرفته می‌شود یا خیر خاطرنشان کرد: خیر از اسب ها تست کرونا گرفته نمی شود. هنوز مدارکی در دست نیست کووید 19 در خیلی از دامها و طیور دیده نشده بوده و هنوز هم دیده نشده است. آثاری از انتقال بیماری کووید 19 از اسب به انسان در دنیا گزارش نشده و فدراسیون جهانی سوارکاری هم مسابقات را با رعایت پروتکل ها در کل دنیا تعقیب می کند. با صحبت های که صورت می پذیرد هیچ مدرکی را سازمان جهانی بهداشت مبنی بر بیماری مشترک بین اسب و انسان ارائه نکرده است. 4/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز