حیدر سلیمانی:

سایپا بیشترین ضرر را از ناحیه کمک‌داوران دید/ پرسپولیس به صورت کلی ۲ امتیاز ضرر کرد

۱۳۹۹/۱۲/۲۳ - ۱۳:۳۸:۲۸
کد خبر: ۱۱۵۱۵۷۱
سایپا بیشترین ضرر را از ناحیه کمک‌داوران دید/ پرسپولیس به صورت کلی ۲ امتیاز ضرر کرد
کارشناس داوری در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما گفت: هیچ دپارتمان داوری در دنیا به اندازه دپارتمان داوری در ایران داور نداشت و در طول یک فصل لیگ انگلیس و آلمان بین 20 تا 24 داور داشتند اما در لیگ برتر ایران از 40 داور وسط استفاده شده است.

به گزارش برنا؛  حیدر سلیمانی در برنامه یه روز تازه گفت: درخصوص داوری باید به گل به ثمر رسیده در نتیجه اشتباه داوری، گل صحیح که در نتیجه تصمیم اشتباه داوران مردود شده است و سلب موقعیت خوب از سوی کمک‌داور پرداخته‌ایم. استقلال و پرسپولیس پیرامون سلب موقعیت در طول نیم‌فصل یک مورد داشتند و ممکن بود این موقعیت تبدیل به گل شود. سایپا سه مورد داشت که بیشترین ضرر را از ناحیه کمک‌داوران دید و گل‌گهر یک مورد، ماشین‌سازی، تراکتور، نساجی و سپاهان هم یک مورد سلب موقعیت داشتند. گل‌های صحیحی که در نتیجه اشتباه داوران مردود شد، برای گل‌گهر دو گل و سایپا، پیکان، صنعت نفت، فولاد، نفت مسجدسلیمان و نساجی یک گل تأثیر داشت. 

سلیمانی ضمن اشاره به رفتار قلعه‌نویی اظهار داشت: قلعه‌نویی انتقاد خود را به شکل نامرسوم در رسانه‌ها مطرح کرد. دپارتمان داوری هم به شکل نامرسومی برخورد کرد و سپاهان درخصوص دو گل سود کرد. تیم‌های تراکتور، آلومینیوم، گل‌گهر و صنعت نفت در کنار سپاهان یک مورد سود کردند. 

وی افزود: بیشترین ضرر درخصوص امتیاز سود برده از داوری، برای تیم نفت آبادان بود و نفت آبادان 6 امتیاز ضرر در مقابل آلومینیوم، تراکتورسازی، استقلال و صنعت نفت داشت و نساجی مازندران در برابر ماشین‌سازی، پیکان و ذوب‌آهن و تیم استقلال در برابر فولاد، نفت مسجدسلیمان متضرر شد. البته ذوب‌آهن در بازی با گل‌گهر سود برده است و در آلومینیوم اراک اتفاق عجیبی را شاهد بودیم و این تیم در برابر پیکان و استقلال ضرر کرد اما در برابر صنعت نفت، گل‌گهر و نفت مسجدسلیمان سود برده است. 

این کارشناس داوری تأکید کرد: پرسپولیس در برابر سپاهان و استقلال به صورت کلی 2 امتیاز ضرر کرد و استقلال براساس جدول 4 امتیاز در برابر ذوب‌آهن و آلومینیوم سود داشت. استقلال ضرر هم داشت اما میانگین ضرر و سود به معنای سود 4 امتیازی است و تراکتورسازی 4 امتیاز و سپاهان، ماشین‌سازی، آلومینیوم و مس هر کدام 2 امتیاز سود کردند و بعضی از تیم‌ها مثل گل‌گهر اعتراض شدید داشتند اما در نهایت سود و ضرر آنها صفر بود و بیشترین ضرر را صنعت نفت آبادان داشت که با 6 امتیاز می‌توانست در جدول شرایط بهتری داشته باشد. 

سلیمانی خاطرنشان کرد: استقلال، ماشین‌سازی و پیکان پنالتی‌های صحیحی داشتند. سپاهان و گل‌گهر در رده سوم پنالتی‌های صحیح قرار دارند و ذوب‌آهن یک پنالتی به ضرر داشت که بر روی امتیازش تأثیر گذاشت. فولاد هم پنالتی سود داشت و ذوب‌آهن و نفت مسجدسلیمان پنالتی ضرر داشتند و پرسپولیس هم‌ در این خصوص سود برده است و نگرانی ما درخصوص پنالتی‌های ندیده است و آلومینیوم اراک، ذوب‌آهن، نساجی و گل‌گهر 3 پنالتی دیده نشده دارند. 

این کارشناس داوری در پایان گفت: هیچ دپارتمان داوری در دنیا به اندازه دپارتمان داوری در ایران داور نداشت و در طول یک فصل لیگ انگلیس و آلمان بین 20 تا 24 داور داشتند اما در لیگ برتر ایران از 40 داور وسط استفاده شده است. داوران بین‌المللی ایران در این دوره از رقابت‌ها تنها 5 بازی را قضاوت کردند و نکته جالب این است که داوران در نیم‌فصل اول لیگ بیستم 43 کارت قرمز داده‌اند که 20 کارت سهم نیمکت‌ها و 23 کارت برای بازیکنان بود و در نیم‌فصل اول لیگ بیستم 514 کارت زرد سهم بازیکنان بوده و 115 کارت سهم نیمکت‌ها شد.

گفتنی است برنامه "یه روز تازه" مجله خبری صبحگاهی تهیه شده در گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای وحید رونقی، فریبا باقری، حافظ کاظم‌زاده، صدیقه مرادی و علی مرادخانی روی آنتن می‌رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز