بهمن عسگری در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

سال ۹۹ سال ریکاوری برای تیم ملی بود/ به حضور موفق در المپیک فکر می‌کنیم

۱۴۰۰/۰۱/۰۲ - ۰۴:۲۴:۳۳
کد خبر: ۱۱۵۱۷۲۵
سال ۹۹ سال ریکاوری برای تیم ملی بود/ به حضور موفق در المپیک فکر می‌کنیم
المپین تیم ملی کاراته گفت: به اعتقاد من سالی که گذشت بیشتر سال ریکاوری برای تیم کاراته ایران بود.

بهمن عسگری، المپین تیم ملی کاراته کشورمان درباره وضعیت کاراته‌کاهای ایران در سالی که گذشت به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: به اعتقاد من سالی که گذشت بیشتر سال ریکاوری برای تیم کاراته ایران بود. همانطور که در جریان هستید کاراته برای گرفتن سهمیه المپیک یک ماراتن سنگین را پشت سر گذاشت. هر دو هفته یک بار در یک رویداد خارجی شرکت می کردیم که به نظرم بسیار خسته کننده بود. حالا کاری به نتیجه ندارم اما روزهای پرفشاری را سپری کردیم اما کرونا با وجود تمام بدی هایی که داشت حداقل باعث شد کمی استراحت و ریکاوری کنیم تا با انرژی و انگیزه بیشتری دوباره به میدان برگردیم.

او ادامه داد: این موارد که عرض کردم بیشتر برای نیمه اول سال بود. استراحت کمی طولانی شد ولی خوشبختانه کم کم مجوز برگزاری اردوهای تیم ملی صادر شد و مجددا پس از دوری چند ماهه تیم کنار هم جمع شد و چندین مرحله اردوی آماده سازی داشتیم. در کنار آن استارت مسابقات لیگ زده شد که به نظرم خیلی خوب بود. در یک مسابقه شرکت کردیم تا آمادگی خودمان را محک بزنیم.

دارنده مدال طلای جهان افرود: مسابقات کاراته وان ترکیه را پشت سر گذاشتیم. برای این مسابقات تمرینات ویژه تری داشتم. مدتی زیر نظر کادر فنی برای المپیک تکنیک های جدیدی را تمرین می کنم. دلم می خواست در ترکیه از این تکنیک ها استفاده کنم تا بیشتر روی نقاط ضعف و قدرتم تمرکز داشته باشم. در مجموع فارغ از نتیجه از جهت ریکاوری و محک خودمان سال بدی را سپری نکردم.

عسگری درمورد سطح کیفی رقابت‌های لیگ توضیح داد: سطح کیفی مسابقات بد نبود چون متمرکز بود خیلی زود جمع و جور شد. اما باید در نظر بگیریم که چه مسابقات ترکیه و چه رقابت های لیگ تقریبا بعد از یک سال وقفه تمام برگزار می شد. طبیعتا هیچ ورزشکاری آن آمادگی همیشگی را نداشت.

عضو تیم ملی خاطرنشان کرد: سال 99 از نظر اقتصادی خیلی سال خوبی نبود و شاهد اتفاقات تلخ زیادی بودیم اما یکی از کارهای خوبی که انجام دادم حضور در پویش کمک های مومنانه ای بود که با گروهی از ورزشکاران در مناطق محروم به این مناطق سر می‌زدیم. 4 

نظر شما