محمدرضا زادمهر در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

پرسپولیس راه و قواعد قهرمانی را یاد گرفته است/ یاد میناوند و انصاریان فراموش شدنی نیست

۱۴۰۰/۰۱/۰۴ - ۱۰:۳۳:۲۴
کد خبر: ۱۱۵۱۸۴۰
پرسپولیس راه و قواعد قهرمانی را یاد گرفته است/ یاد میناوند و انصاریان فراموش شدنی نیست
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس بر این باور است در سال 1399 پرسپولیس در نتیجه‌گیری موفق عمل کرده و با توجه به توان و پتانسیل موجود، شاگردان یحیی این توان را دارند که در سال 1400 هم در 3 جام پیش روی شان موفق به کسب قهرمانی شوند.

به گزارش برنا؛ محمدرضا زادمهر که در حال حاضر در خارج از کشور به سر می برد در گفت و گوی نوروزی با خبرگزاری برنا به سوالات ما پاسخ داد که شرح آن را می توانید در زیر بخوانید:

- از فراز و نشیب‌های سال 99 برای ما صحبت می‌کنید؟

سال 99 نه برای ما بلکه برای کل دنیا خاطرات خوبی را به همراه نداشت. در این سال تلخ خیلی از هموطنان ما بر اثر کرونا از بین رفتند و متاسفانه این  مشکل باقی است. تمام دنیا در تلاش هستند که هرچه زودتر مردم واکسینه شوند و با توجه به شرایط در حال حاضر بهترین راه برای کنترل و کاهش تلفات رعایت پروتکل های بهداشتی است. در هر صورت آنچه که مسلم است باید پروتکل ها از سوی همه رعایت شود. امیدوارم ماجرای این بیماری کشنده در همه جای دنیا ختم به خیر شود.

- تلخی این سال با فوت تلخ 2 چهره پرسپولیس تلخ‌تر شد. در این مورد چه صحبتی دارید؟

متاسفانه ما علی انصاریان و مهرداد میناوند که 2 تن از فوتبالیست های خوب کشورمان بودند را در سال 99 از دست دادیم که خیلی سخت است. این اتفاق برای هواداران پرسپولیس تلخ تر بود که دو جوانی را از دست دادند  که در سال های نه چندان دور هم با بازی های خوب شان هم با کردارشان همه را خوشحال می کردند و برای هواداران شادی آفرین بودند که این خصلت فوق العاده این دو عزیز تا سال های سال در ذهن هواداران شان باقی خواهند ماند و خاطرات شان با آنها همیشه با ما همراه خواهد بود. روحشان شاد باشد.

- فضای کلی ورزش و فوتبال ایران را در سال 99 چطور ارزیابی می‌کنید؟

در مورد این سوال تان باید بگویم در سال 1399 بالطبع فوتبال هم مثل کارهای دیگر عاری از خطر نبود و فوتبال هم بر اثر این بیماری در مقطعی در تمام دنیا تعطیل شد اما بعد از چند مدتی با یک سری قواعد و تست های ویژه در اروپا فوتبال از سر گرفته شد و متعاقب آن این اتفاق در ایران هم رخ داد که این موضوع اتفاق خوبی بود تا در دوران سخت کرونا فوتبال بتواند خلا خیلی از شرایط را برای مردم پر کند.

-روند کاری پرسپولیس در سال 99 را چگونه دیدید؟

در سالی که گذشت پرسپولیس شرایط خوبی داشت و به اعتقاد من خیلی خوب عمل کرد و توانست با وجود مشکلات و کاستی های موجود تا فینال آسیا با قدرت پیش برود. با توجه به این شرایط سخت موجود در جامعه پرسپولیس از حیثیت فوتبال کشورمان دفاع کرد و نشان داد که بچه های ایرانی بسیار با استعداد هستند. در این سال قرمزها در ادامه آن روند پیشرفت شان بسیار کوشش کردند  و نتیجه خوبی هم گرفتند. می دانید که کسب  قهرمانی سخت است اما حفظ قهرمانی خیلی سخت تر است اما خوشبختانه بچه ها به خوبی ثابت کردند از توان فنی و پتاسیل بالایی برخوردار هستند. 4 قهرمانی متوالی در لیگ برتر و حضور در 2 فینال در 3 فصل اخیر لیگ قهرمانان آسیا نشان می دهد پرسپولیس راه و قواعد بازی را یاد گرفته است. امیدوارم که امسال هم بتواند به این مهم دست پیدا کند.

- خیلی از مهمترین چالش‌های اخیر فوتبال ایران تغییرات مدیریتی در فدراسیون فوتبال است. در این خصوص برای ما توضیحاتی دارید؟

با توجه به طرح قبلی که در فدراسیون انجام شده تمام اهالی فوتبال توقع دارند که فوتبال با نظم و انضباط بیشتری پیگیری شود و از کسانی که تخصص لازم و خوبی در این زمینه دارند بیشتر استفاده شود. از تشکیلاتی مثل کانون مربیان و خبرنگاران ورزشی و خلاصه هر چیز که در رابطه با فوتبال است باید در اداره امور فوتبالی بهره گرفته شود و از تجربه آنها استفاده شود چون اینها کتابخانه و گنج هایی هستند که خالصانه تجربیاتشان را در اختیار فوتبال و فدراسیون فوتبال قرار می دهند. به جز این موضوع، برای این که بتوانیم موقعیت و پیشرفت فوتبال مان را تداوم ببخشیم، فعال کردن مباحث فوتبال در سطح نوجوانان و جوانان اهمیت زیادی دارد. ارتباطات با کشورهای صاحب فوتبال در قالب دیدارهای رفت و برگشت، برای فوتبال ما خیلی مهم است. مسائل آموزنده و آموزشی استفاده کردن از پتانسیل موجود می تواند به فوتبال مان کمک کند تا پیشرفت بهتری داشته باشیم.

- در سال 1400 چه آرزویی دارید؟

امیدوارم در سال جدید بیماری کرونا برطرف شود و مردم با خیال راحت به روال عادی زندگی گذشته شان برگردند. در حال حاضر تنها آرزویم سلامتی و تندرستی برای ملت ایران است. 5/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز