حمید عزیزی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

امیدواریم حق از دست رفته گلف را برگردانیم/ بهترین اتفاق در سال ۹۹ پخش مستقیم این رشته بود

۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۱:۰۷:۰۸
کد خبر: ۱۱۵۲۰۳۸
امیدواریم حق از دست رفته گلف را برگردانیم/ بهترین اتفاق در سال ۹۹ پخش مستقیم این رشته بود
رئیس فدراسیون گلف امیدوار است بستر برای توسعه بیشتر این رشته در آینده فراهم شود.

به گزارش برنا؛ حمید عزیزی که از روسای جوان فدراسیون ها محسوب می شود از  برنامه ریزی هایش برای سال 1400 صحبت می کند.

- عملکرد فدراسیون گلف در سال 99 را چطور دیدید؟

ابتدا تبریک می گویم سال 1400 را و انشاء ا... شر ویروس کرونا از دنیا کم شود. در خصوص فعالیت فدراسیون های ورزشی از جمله فدراسیون گلف در سال 99 مستحضرید که پیک های متعدد کرونا از یک سو و از سوی دیگر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی که توسط ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت و درمان اعلام می شد و ترس و واهمه ای که در بین خانواده ها و ورزشکاران مخصوصا در نیمه اول سال 1399 حاکم شد که بسیاری از برنامه های مطابق تقویم اجرایی سال 99 برای فدراسیون گلف پیش بینی کرده بودیم الزاما لغو یا به زمان دیگری موکول شود. با این حال باز هم تلاش کردیم بخشی از برنامه های که قابل اجرا بود یا برنامه هایی که در تقویم دیده نشده بود ولی با استفاده از فرصتی که کرونا از نظر وقت ایجاد کرده بود می شد اجرایی کرد پیاده کنیم و در این راستا اتفاقات جدیدی هم رخ داد از جمله برای نخستین بار پخش تلویزیونی مسابقات گلف قهرمانی کشور آقایان صورت پذیرفت و اولین بار پخش زنده هم بود و دیگر این که نخستین نشریه تخصصی گلف کشور با این مشخصه که اولا تمام هوشمند دارای کیوآر کد در همه صفحات ثانیا به دو زبان فارسی و انگلیسی و ثالثا انحصارا و تخصصی برای گلف در رشته های تابع در ساعت 9 صبح 9/9/99 رونمایی کردیم. دیگر این که کلیه آئین نامه های فدراسیون را بازنگری کردیم. حدود 10-12 آئین نامه از گذشته وجود داشت و بروزرسانی شد و 10-12 آئین نامه که وجود نداشت تدوین شد مجموعا 24 آئین نامه تدوین و در دسترس قرار گرفت. تلاش کردیم در بحث های سرمایه گذاری برای گلف و پیرامون گلف جلسات متعددی برگزار کنیم. با جذب سرمایه گذار و معرفی شرکت نگهداری اماکن ورزشی ده ها جلسه در این زمینه برگزار شده و امیدواریم که به مراحل اجرایی نزدیک شود. همچنین تلاش شد که دوره های مربی گری و داوری رشته های تابعه به طرق مختلف برگزار شود و دیگر از مواردی که قابل اشاره است برگزاری نخستین مسابقات گلف 4 روزه تاریخ گلف کشور به مناسبت دهه فجر و مسجد سلیمان با شرکت 40 گلف باز بود از جمله موارد دیگر بحث موارد قانونی فدراسیون نظیر پیگیری تسویه حساب های مالیاتی از سال 87 تاکنون و پیگیری مباحث بودجه فدراسیون در نزد کمیته ملی المپیک و تقویت و بهبودش و نکات دیگر درراستای انجام وظایف کادر مدیریتی فدراسیون برای بهبود فرآیندهای مرتبط با رشته گلف و انجمن های تابعه در طول سال 99 انجام پذیرفته اما بهرحال بخش مهمی از انرژی فدراسیون و جامعه گلف به علت کرونا به صورت پتانسیل بالقوه باقی مانده که انشاء ا... در سال 1400 با بهبود از نظر کرونا این ظرفیتها برای برگزاری اردوها و اعزام و مسابقات سطح بالابه کمک فدراسیون خواهد آمد. 

- وزارت ورزش و جوانان از فدراسیون شما حمایت کرده یا خیر؟

بستگی دارد این حمایت را چه در نظر بگیریم و چگونه تعریف کنیم؟ به هرحال ممکن است که والدین به یک فرزند 1000 تومان بدهند و او قانع باشد و به یک فرزند 100 هزار تومان بدهند و او شاکی باشد. ما فرزند اولی هستیم و به هرحال در طول دهه ها گلف مظلوم واقع شده و همواره از گلف سوء استفاده شده. بهرحال تنها زمین استاندارد چمن گلف محل ساخت و ساز ساختمان های اداری و ستادی سازمان تربیت بدنی وقف شده و در رسانه ها رشته ما مظلوم واقع شده ایم و در کادر خبری رسانه ها حضور پررنگ نداشته ایم. از لحاظ حمایت های مالی همواره جزء آخرین فدراسیونها بوده ایم، بنابراین گذر از این شرایط و برداشتن گام های رو به جلو مثبت ارزیابی می شود و امیدواریم حق از دست رفته گلف را بازگردانیم. بهرحال ما در کشور حتی یک زمین استاندارد بین المللی گلف نداریم و این برای کشوری مثل ما با 85 میلیون نفر جمعیت با منابع کافی و بودجه کافی و با ادعای ورزشی بالا خیلی ناچیز است در حالی که کشوری مثل پاکستان 40 زمین گلف استاندارد بین المللی دارد. کشوری مثل ترکیه پذیرای توریست های مختلف از دنیا برای گلف است. حتی کشور امارات با آن اقلیم خاصش دارای بهترین زمینهای استاندارد بین المللی است. برای کشور ما زیبنده نیست و علاوه بر اینکه ما یک زمین استاندارد بین المللی نداریم. همین زمین استاندارد باید 18 میدان داشته باشد و زمین هم چمن باشد همین زمین 13 میدان باشگاه انقلاب هم در اختیار ما نیست و امیدواریم ان شاء ا... تدبیری در سطح مدیریت عالی ورزش و یا هیئت وزیران در آینده اتفاق بیفتد که هر رشته ورزشی در کشور حداقل و دست کم دارای یک زمین اختصاصی استاندارد بین المللی باشد که دیگر موضوع دشواری نیست و فهمیدن آن سخت نیست. بالاخره اگر ما رشته راگبی تاسیس می کنیم و اجازه می دهیم به فعالیت بپردازد کمترین زیرساخت که می توانیم برایش تهیه کنیم یک زمین استاندارد بین المللی است که بتواند بازیکن تربیت کند و مربی پرورش بدهد مدرس آموزش دهد و اعزام به شهرستانها و استانها مختلف توسعه سرمایه انسانی رشته های تابعه اش را انجام دهد. علیرغم این که در رشته مینی گلف در طی این دو سال از 220 میدان به 700 میدان رساندیم زیرساختهایمان را درگلف توانستیم که زمین هایی که متروکه بودند احیاء کنیم یا زمین های تمرینی احداث کنیم یا زمین های کوچک در حد 5-6 هکتار تامین کنیم. در بعضی استانها مثل گلستان برای بازیکنان اتاقک های توری درست کنیم. در آینده به عنوان استراتژی مدیریتی در ورزش کشور این موضوع مورد توجه قرار بگیرد که هر رشته ورزشی حداقل یک زمین بین المللی استاندارد اختصاصی در اختیار فدراسیونش داشته باشد که سخت نیست و فقط یک تصمیم گیری درست می خواهد. نگاه مان و خواسته مان برای داشتن فقط یک زمین استاندارد در کشوری با مساحت یک میلیون و سیصد هزار کیلومتر مربع وسعت و با منابع گسترده و جمعیت بالا خیلی موضوع دشوار و سخت و عجیبی نیست.

- بهترین و بدترین اتفاق سال 99 برای شما چه بود؟

بهترین اتفاق نخستین پخش زنده مسابقات گلف از تلویزیون جمهوری اسلامی ایران بود و انتشار مجله تخصصی گلف و بدترین هم اتفاق شیوع بیماری کرونا که بسیاری از هموطنانمان از بین ما رفتند و برای همه هموطنمان که زنده هستند صحت و سلامت و برای رفتگان علو درجات از درگاه خداوند متعال مسئلت می کنم.

- به مردم چه توصیه‌ای برای رعایت کرونا در نوروز دارید؟

من به عنوان عضوی از نظام پزشکی کشور زحمات همکارانم را در کادر بهداشت و درمان می بینیم و رنج و فداکاری و ایثار و مشقتشان را با چشم دیدم و تعداد زیادی شهید از کادر بهداشت و درمان که باعث آن بیماری کرونا بود داشتیم را دیدم و ضرورت و جدیت رعایت پروتکل های بهداشتی را از سوی ستاد ملی کرونا یادآور می شوم. برای رعایت حال کادر درمان که خودشان را در معرض مستقیم بیماری قرار دادند و مدتها از خانواده هایشان دور هستند و هم سلامت خود مردم چون کرونا شوخی بردار نیست می خواهم که مسائل بهداشتی را رعایت کنند. کرونا نه جوان می شناسد، نه ورزشکار نه بدن آماده و قربانی را از هر گروهی ممکن است انتخاب کند. بنابراین برای اینکه هر یک از هم میهنان عزیزمان قربانی نباشند مثل سال 99 در خانه بمانند و همه باید رعایت کنند و به خودشان تکلیف کنند و با عدم سفر و دید و بازدید زمینه را برای ریشه کن کردن کرونا فراهم و به کمک کادر درمان بیایند. 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز