در مراسم اختتامیه نخستین دوره لیگ تندرستی؛

هشدار رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی نسبت به چاقی مفرط کودکان در آینده‌ای نزدیک

۱۳۹۹/۱۲/۲۴ - ۱۴:۲۰:۵۴
کد خبر: ۱۱۵۲۲۴۲
هشدار رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی نسبت به چاقی مفرط کودکان در آینده‌ای نزدیک
رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی نسبت به چاقی مفرط کودکان در یک دهه آینده هشدار داد و گفت: وظیفه همه ماست در جهت جلوگیری از این اتفاق ناخوشایند تلاش کنیم.

به گزارش برنا، افشین ملایی در مراسم اختتامیه نخستین دوره لیگ تندرستی که امروز یکشنبه در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد گفت: سال سختی را پشت سر گذاشتیم و در عین حال سالی بود که اگر تفکر ایرانی با همت ایرانی به دست ایرانی به وجود آید نوید بخش طرحی جدید در توسعه ورزش همگانی باشیم. آغاز گر راه جدی برای مشارکت ورزش همگانی مردم در کشور بودیم. به دلیل احساس مسئولیت در دوران کروتا اجازه ندادیم یاس و نا امیدی بر زندگی مردم سایه افکند.

رئیس فدراسیون‌های همگانی افزود: پروزه های خوبی را در کشور اجرایی کردم. کمپین آماده باش را در ابتدای کار راه انداختیم و صدای آوای همگانی ورزش در مجتمع‌های مسکنی انجام شد که البته با قرنطینه و اعمال محدودیت‌ها لغو شد. سپس پروژه نشاط را که همچنان در حال اجرای است. زنگ لیگ تندرستی را در ادامه به صدا در آوردیم. همانطور که عهد بسته‌ایم که از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم واژه لیگ را برداشتیم و با استفاده از فضای مجازی حرکتی را با عنوان لیگ تندرستی آغاز کردیم.

وی تاکید کرد: در دولت آینده بحث ورزش همگانی ضرورت انکار ناپذیر خواهد بود. مردم را به جذب و مشارکت در ورزش همگانی فراخواهیم خواهند و ایرانی نخواهد ماند که در لیگ‌های همگانی درگیر نشود. پشت کارهای بزرگ انسان‌های بزرگ برای منافع ملی از منافع خود گذشته‌اند. در فدراسیون‌های همگانی افراد بزرگی د حال همکاری است که در نخستین پروژه بیش از ۷۰ هزار ایرانی را درگیر فعالیت‌های سلامت محور کرده‌ایم. روزی که بیش از پنج میلیون ورزشکار رسمی در فعالیت‌های تندرستی محور داشته باشیم آغاز راه ما خواهد بود. از هیأت‌ها تشکر می‌کنم. از رضا شجیع که عاشقانه در این زمینه همکاری دارد تشکر می‌کنم. از آذین ساکی که با بصیرت در فدراسیون حاضر و از صیانت بانوان حمایت می‌کند سپاسگزارم.

ملایی اظهار داشت: کم‌تر از سه ماه تا انتخابات رئیس جمهوری فرصت داریم و اگر همت و پویش هوشمندانه ایجاد کنیم می‌توانیم با نامزدها تعامل کنیم و مطالبه اصلی مردم از رئیس جمهور را ورزش همگانی بدانیم تا با کیفیت بیش‌تری زندگی را ادامه دهیم. اضافه وزن تأثیر زیادی بر هزینه‌های بهداشتی کشور دارد. ۴۵ هزار میلیارد تومان صرف عدم کم تحرکی مردم می‌شود. مردم کالری زیادی مصرف و به دلیل سبک زندگی به اضافه وزن تبدیل می‌شود.

رئیس فدراسیون همگانی ادامه داد: افراد چاق دو برابر بیشتر به پزشک مراجعه می‌کنند. هزینه درمانی خانواده‌های چاق ۳۷ درصد از سایر خانواده‌های ایرانی بیشتر است. امید به زندگی در افراد چاق ۴ سال کم‌تر است. تا سال ۲۰۳۰ به اندازه ۳۰ استادیوم آزادی کودک چاق در ایران خواهیم داشت. امروز اگر بتوانیم با همدلی و رویکرد علمی این روند را کاهش دهیم اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

وی در پایان گفت: از حمایت‌های وزارت ورزش به ویژه دفتر معاونت فرهنگی تشکر می‌کنم. امیدوارم روزی فرا برسد که توجه به ورزش همگانی مثل شورای ورزش عالی که فاقد اعصی همگانی هست توجه شود تا حال ورزش همگانی خوب شود. در لیگ تندرستی مشارکت بانوان بیش‌تر بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز