توصیه به بازیکنان استقلال؛

این مجیدی اعصاب ندارد!

۱۳۹۹/۱۲/۲۵ - ۰۵:۴۵:۲۸
کد خبر: ۱۱۵۲۲۶۹
این مجیدی اعصاب ندارد!
فرهاد مجیدی با کنار گذاشتن محمد دانشگر به همه بازیکنان استقلال اولتیماتوم داد که از خط قرمزهای آقای سرمربی عبور نکنند.

به گزارش برنا؛ فرهاد مجیدی دوباره به استقلال برگشته و این بار قصد دارد به هر طریقی که شده کار ناتمامش با استقلال را تمام کند و یک جام برای هوادارانی که این بار آنها او را برای سرمربیگری تیم محبوب‌شان انتخاب کرده‌اند به ارمغان بیاورد.

مجیدی در طول یک هفته ای که هدایت استقلال را برعهده گرفت توانست 2 برد حساس مقابل فولاد و پیکان به دست بیاورد. تیم او در دیدار دوم مقابل پیکان به مراتب بهتر از بازی با فولاد بود اما قطعا سرمربی استقلال به زمانی بیشتر از یک هفته نیاز دارد تا تحولات فنی در تیمش ایجاد کند اما فارغ از مسائل فنی، مجیدی در سومین تجربه سرمربیگری‌اش در استقلال باتجربه تر شده و بیشتر از قبل به نظم و انضباط تاکید دارد. او این روزها با وجود داشتن دستیاران توانایی مثل فراز کمالوند و صالح مصطفوی، حرف اول و آخر را خودش می‌زند چه در مسائل تمرینی چه در بحث نظم و انضباط. نظمی که پیش از این حلقه گمشده استقلالی ها بود و حالا با حضور مجیدی و تاکید او بر نظم و مقابله با بازیکن سالاری لازم است بازیکنان استقلال بیشتر از قبل مراقب رفتارهای خود باشند.

مجیدی بعد از بازی با پیکان در حالی محمد دانشگر را به دلیل جروبحث با فرشید اسماعیلی در جریان بازی و یکی از دستیارانش در رختکن در اختیار باشگاه قرار داد و از حضور در تمرینات محروم کرد که دانشگر گل برتری آبی‌ها را به ثمر رسانده بود و یکی از بهترین بازیکنان استقلال بود.

در واقع سرمربی استقلال در کمتر از یک هفته که از حضورش روی نیمکت آبی‌ها گذشته اینطور برای بازیکنان تیمش خط و نشان کشید و به آنها اعلام کرد هرگز با حاشیه سازها مماشات نخواهد کرد و بازیکنی که آرامش تیم را به هم بریزد و فراتر از قوانین سرمربی رفتار کند از تیمش کنار خواهد گذاشت حتی اگر آن بازیکن یکی از بهترین‌های تیمش باشد.

مجیدی در دوره‌های قبلی حضورش در استقلال هم همین‌طور قاطع و منضبط بود و این بار او در سریع‌ترین زمان ممکن بعد از حضورش در استقلال بازیکن حاشیه ساز را اخراج کرد.

دانشگر و باقری در لیست سیاه

مجیدی زمانی که جانشین استراماچونی در استقلال شد به دلیل ملتهب بودن جو استقلال کارش را با آرامش دنبال کرد اما اواخر لیگ و قبل از دیدار با نساجی، پس از اخراج موقت دانشگر، بلبلی و مرادی نیز موقتا از استقلال اخراج شدند. هرچند این مسئله به صورت رسمی اعلام نشد اما گفته می شد اعتراض هر 2 بازیکن بابت بازی نکردن در مسابقات باعث شده بود تا فرهاد مجیدی نام مرادی و بلبلی را همچون دانشگر از لیست دیدار با نساجی خط بزند. البته این دو بعد از مدتی همچون دانشگر به تمرینات تیم بازگشتند.

تنبیه خارجی‌ها

پس از اخراج شفر از استقلال و انتخاب فرهاد مجیدی به عنوان جایگزین او، سرمربی جوان آبی پوشان در نخستین روز سرمربیگری‌اش در استقلال، گادوین منشا را از حضور در تمرین این تیم منع کرد. بی‌انضباطی گادوین منشا در رختکن استقلال پیش از بازی با شهر خودرو که در آن زمان پدیده نام داشت، دلیل اتخاذ این تصمیم از سوی فرهاد مجیدی اعلام شده بود. پس از مدتی، منشا به تمرینات استقلال بازگشت اما این پایان کار نبود و 7 روز پس از اخراج منشا، این بار نوبت به طارق همام رسید. صحبت‌های مجیدی در کنفرانس خبری پس از دیدار برابر الدحیل تمام شده بود که سرمربی آبی‌ها صحبت های مدیر رسانه‌ای تیم را قطع کرد و از خبرنگاران حاضر در نشست فرصت خواست تا نکته‌ای را به آنها انتقال دهد. مجیدی حرف‌هایش را برای بیان این نکته اینگونه آغاز کرد: «فقط می‌خواستم به یک نکته اشاره کنم. ابتدا از هواداران استقلال معذرت خواهی می‌کنم و ممنونم که به استادیوم آمدند. من چهار، پنج سال در باشگاه استقلال نیستم و واقعا نمی‌دانم چه اتفاقی در باشگاه رخ داده که یک بازیکن پس از اعلام اسامی به خودش اجازه می‌دهد که بگوید من نمی خواهم بازی کنم. اصلا برای من قابل هضم نیست و من حتی یک بار هم در طول دوران حضورم در استقلال چنین چیزی ندیده‌ام. خیلی بازیکنان بزرگ‌تر در استقلال بوده‌اند.»

مجیدی که ناراحتی زیاد از رفتار طارق داشت، حرف‌هایش را ادامه داد و گفت: «همین‌جا اعلام می‌کنم تا زمانی که من در استقلال باشم، آقای طارق همام جایی در استقلال ندارد. چگونه این بازیکن به خودش جرات می‌دهد در جلسه فنی وقتی ترکیب اعلام می‌شود و در ترکیب اصلی نیست، بگوید به خانه می‌روم؟ چنین چیزی را تا به حال ندیده بودم. در طول دوران حضورم در استقلال یک بار به خودم اجازه ندادم به مربی‌ام چنین چیزی بگویم.»

مجیدی این بار هم در بازگشت دوباره به استقلال چوب تنبیهش را برداشته و بهتر است بازیکنان استقلال حسابی مراقب رفتارهای خود باشند چون سرمربی جوان با هیچکس شوخی ندارد و حتی ستاره های تیمش هم در صورت بی انضباطی و ایجاد حاشیه با برخورد تند سرمربی روبه رو خواهند شد.

نیکبخت: مجیدی صلاح تیم را می‌خواهد

علیرضا نیکبخت واحدی، پیشکسوت استقلال، درباره رفتارهای فرهاد مجیدی به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: من مجیدی را به خوبی می‌شناسم و با او همبازی بوده‌ام. فرهاد بیشتر از هر کسی استقلال را دوست دارد و دلش می‌خواهد این تیم موفق باشد به همین دلیل از هیچ تلاشی برای رسیدن استقلال به موفقیت فروگذاری نخواهد کرد. موافق تصمیمات فرهاد برای استقلال هستم چون او صلاح تیم را می‌خواهد و به چیزی جز تیم فکر نمی‌کند. فرهاد از حق خودش می‌گذرد اما از حق استقلال نمی‌گذرد.

او افزود: فرهاد بهتر از هر کسی شرایط تیم و بازیکنان را می‌داند. حتما دلیلی داشته که دانشگر را کنار گذاشته است. دانشگر هم بازیکن خوبی است اما حاشیه‌های زیادی دارد و باید مطیع سرمربی باشد. اینکه مجیدی به نظم و انضباط اهمیت زیادی می‌دهد خیلی خوب است و من اطمینان دارم استقلال با او موفق می‌شود. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز