مدیر کل دفتر توسعه ورزش روستایی وزارت ورزش و جوانان :

فدراسیون ها رشته خود را همراه با آموزش، مسابقه و امکانات در روستاها گسترش دهند

۱۳۹۹/۱۲/۲۵ - ۱۲:۱۳:۰۷
کد خبر: ۱۱۵۲۷۴۸
فدراسیون ها رشته خود را همراه با آموزش، مسابقه و امکانات در روستاها گسترش دهند
رضا حجتی به نکاتی از جمله وارد شدن ورزش در سبک زندگی مردم، معرفی رشته های ورزشی همراه با تخصیص امکانات و آموزش های لازم تاکید کرد.

به گزارش برنا؛ رضا حجتی مدیر کل دفتر توسعه ورزش روستایی در نشست هم اندیشی و هماهنگی دفتر توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایری با مسئولین کمیته روستایی فدراسیون های ورزشی که صبح امروز در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد، با اشاره به جمعیت 80 میلیونی ایران اظهار داشت : یک سوم جمعیت کشور در روستاها زندگی می کنند که با نورم جهانی مطابقت دارد و جمعیت روستایی در 40 هزار روستا و 20 هزار آبادی ساکن هستند که از 40 هزار روستا ، حدود 37 هزار روستا با توجه به برگزاری انتخابات از شورای روستایی و دهدار برخوردار هستند .

 
حجتی در ادامه اهمیت ورزش را به عنوان یک امر مدرن و جدید دانست توضیح داد : اکنون ورزش در قرن بیستم در ابعاد قهرمانی با تجارت گره خورده و به مثابه یک صنعت در دنیا مطرح است و در بعد همگانی هم با مفاهیمی چون بهداشت ، آموزش و سلامت به هم تنیده شده است و به عنوان سبک زندگی فعال محسوب می شود و آنگاه مصداق می یابد که فرد تحرک بدنی صحیح و مستمر داشته باشد .
 
مدیرکل دفتر توسعه ورزش روستایی با تاکید بر این مهم که ورزش همگانی زمانی ارزش دارد که اگر فردی به ورزش روزانه نپردازد ، احساس خلا کند ، اظهار داشت : الان بیش از 80 درصد مردم از اینکه ورزش نمی کنند،احساس خلا ندارند. ورزش امر تفننی است و حداکثر در لحظات اوقات فراغت به آن پرداخته می شود. این در شرایطی است که وقتی می توانیم صحبت از ورزش همگانی داشته باشیم که این مقوله را وارد سبک زندگی کنیم اما وقتی آمار بیماری های قلبی عروقی، انواع سکته ها ، فشار خون ، دیابت و بیماری‌های سرطان در حال رشد هستند ، معنی آن این است که متغیر تحرک جسمی خوب عمل نکرده است به همین دلیل باید ورزش را به سبک زندگی مردم تسری دهیم. همچون کشورهای اسکاندیناوی که90 درصد جمعیت آنها روزانه ورزش می کنند و بیماری‌های زمینه ای کاهش یافته است .
 
رضا حجتی در بخش دیگری از سخنانش اهمیت فعالیت ساختاری در ورزش روستا و عشایر را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: انتظاری که از فدراسیون ها داریم این است که وجه همگانی ورزش خود را در روستا ها بر اساس طرح آمایش و پتانسیل هر منطقه توسعه دهند و با معرفی رشته متبوع خود در مناطق روستایی آموزش را مد نظر قرار داده و در برگزاری مسابقه اهتمام ویژه ای داشته باشند و امکانات مناسب رشته خود را در اختیار جامعه روستایی بگذارند تا موجبات رونق ورزش در مناطق روستایی و عشایری را فراهم کنند .
 
مدیرکل دفتر توسعه ورزش روستایی با اشاره به برخورداری از یک هزار مربی آموزش دیده و تخصصی در روستاها اظهار داشت : با توجه به جمعیت روستایی ، باید مربیان ورزشی افزایش قابل توجهی داشته باشند و در برگزاری دوره های مختلف مربیگری سهم یک سومی هم برای مربیان ساکن روستا اختصاص دهند .
رضا حجتی با اشاره به برگزاری جام خوشه چین ویژه روستاییان و عشایر کشور گفت : این رویداد ماهیت همگانی دارد و آنچه اهمیت بیش‌تری پیدا می کند تعداد بیشتر شرکت کننده است که این مهم باید مورد توجه قرار گیرد
 
در نشست هم اندیشی و هماهنگی دفتر توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایری با مسئولین کمیته روستایی فدراسیون های ورزشی، علیرضا پسندیده معاون دفتر توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایری و محمدرضا رجبی مسئول کمیته روستایی فدراسیون های ورزشی به ارائه گزارش فعالیت ها مرتبط پرداختند و برخی از مسئولان کمیته روستایی فدراسیون ها نیز نقطه نظرات خود را در خصوص توسعه ورزش در جامعه روستایی و عشایری ارائه دادند .
 
این نشست با سخنرانی رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی همچنین معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان ادامه خواهد داشت .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز