بررسی عملکرد لژیونرهای ایرانی؛

از درخشش طارمی در آسمان پرتغال تا آقایی سردار در روسیه

۱۴۰۰/۰۱/۰۳ - ۲۳:۲۰:۳۰
کد خبر: ۱۱۵۲۸۹۵
از درخشش طارمی در آسمان پرتغال تا آقایی سردار در روسیه
لژیونرهای ایرانی که جزو چهره‌های سرشناس فوتبال ایران محسوب می‌شوند با شرایط کاملا متفاوتی آخرین روزهای سال 1399 را سپری کردند.

به گزارش برنا؛ فوتبال ایران پس از افول نسبی ستاره هایش این روزها رونق ویژه ای گرفته است و لژیونرهای ایرانی در اقصی نقاط دنیا شرایط متفاوتی را دنبال می کنند.

در این گزارش نگاهی اجمالی به شرایط این ستاره ها داریم که مرور آن خالی از لطف نیست:

ستاره‌ درخشان در آسمان پرتغال!

505

مهدی طارمی را باید موفق ترین لژیونر حال حاضر فوتبال ایران دانست. او همچنان در پورتو خوش می درخشد. شماره 9 این تیم پرتغالی با گلزنی در لیگ قهرمانان برابر یوونتوس در بازی رفت و گرفتن پنالتی و اخراج در بازی برگشت دوباره نامش بر سر زبان ها افتاده است. ستاره ایرانی پورتو که یکی از مهره های تاثیرگذار تیمش محسوب می شود تا قبل از حضور تیمش در برابر پاسوس ده فریرا، 10 گل در لیگ برتر، 5 گل در جام حذفی و 1 گل در لیگ قهرمانان به ثمر رسانده تا درخشان ترین ستاره ایران خارج از مرزهای جغرافیایی فوتبال ایران لقب بگیرد.

آقایی سردار ایرانی در روسیه

156508825

با گلی که سردار ایرانی برابر تیم احمدگروژنی به ثمر رساند، مهاجم ملی پوش ایران در روسیه تعداد گل های خود در این فصل با لباس زنیت را به عدد 13 رساند تا در موفقیت های تیمش در این فصل نقش غیرقابل انکاری را داشته باشد. آینده او در اروپا می تواند روشن تر از این باشد و می توان امیدوار بود او با تداوم درخشش در زنیت، پله های بعدی نردبان ترقی را همچنان طی کند.

علیپور، همچنان منتظر یک اتفاق خوب

65

برخلاف شرایط خوب طارمی در لیگ پرتغال علیپور دیگر لژیونر ایرانی شاغل در اروپا فعلا توفیق خاصی را حاصل نکرده و همچنان در انتظار یک اتفاق خوب است! این بازیکن در نخستین حضورش در فوتبال خارج از ایران، فعلا روزهای خوبی را در تیم ماریتیمو سپری نمی کند. علی علیپور در مجموع 800 دقیقه برای تیمش در 17 بازی به میدان رفته اما طلسم گلزنی او همچنان به قوت خود باقی است! باید منتظر ماند و دید در نهایت نوار ناکامی های او در اروپا چه زمانی پاره خواهد شد؟

امیر ، مزد زحماتش را می‌گیرد

29

پسر عقاب آسیا که در عضویت ماریتیمو پرتغال است تقریبا جای پای خود را در این تیم باز کرده است. او در 19 بازی حدود 1800 دقیقه حراست از قفس توری این تیم پرتغالی را برعهده داشته تا در سومین فصل حضور خود در کشور پرتغال کم کم به ثبات نسبی در تیمش برسد.

میلاد محمدی، مدافعی با 2 پاس گل!

Mohammadi.Milad5

میلاد محمدی مدافع ایرانی خنت بلژیک دیگر لژیونر ایرانی است که یکی از مهره های ثابت تیمش محسوب می شود. این مدافع ایرانی در 25 بازی در این فصل یک گل به ثمر رسانده و 2 پاس گل را برای همبازیانش ساخته تا با وجود دوری از دروازه حریفان با توجه به پستی که در آن بازی می کند، آمار جالبی را برای خود به ثبت رسانده باشد.

جهانبخش، گرفتار کج سلیقگی‌ها

علیرضا جهانبخش

ستاره ملی پوش همچنان شرایط خاصی را در تیم فوتبال برایتون سپری می کند. علیرضا جهانبخش که گرفتار کج سلیقگی ها است در 13 بازی حضور کمرنگی را در ترکیب تیمش داشته و در این مدت که اکثر در دقایق پایانی و به عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفته، یک پاس گل داده و هنوز در امر گلزنی توفیقی را حاصل نکرده است.

مجید حسینی، کم نقص و کم اشتباه

690

مدافع ایرانی ترابوزان اسپور که تیمش در رتبه نهم لیگ ترکیه حضور دارد، در این فصل تا به امروز در 11 بازی فرصت همراهی تیمش را به دست آورده که در فاز دفاعی و پست تخصصی خود شرایط خوب و کم نقصی را دنبال می کند.

بیرانوند 2 رقمی شد!

810

علیرضا بیرانوند در حال حاضر وضعیت ویژه ای در آنتورپ دارد. او که در هفته‌های نخست حضورش بلژیک فرصتی برای نمایش توانایی های خود به دست نیاورد، در لیگ اروپا برابر تاتنهام برای اولین بار درون دروازه تیمش ایستاد. او با وجود باخت تیمش 2 بر صفر برابر تاتنهام نمایش خوبی را از خود نشان داد تا با تمجید آقای خاص فوتبال دنیا مواجه شود. در حال حضر بیرو توانسته است در 10 بازی حراست دروازه تیمش را برعهده بگیرد.

دوقلوهای شالروایی چه عملکردی داشتند؟

14

علی قلی زاده و کاوه رضایی دو ایرانی شاغل در شالروا در این تیم بلژیکی عملکرد ویژه ای را در این تیم پشت سر گذاشته اند. قلی زاده در 31 بازی تیمش، 7 گل و 3 پاس گل را در آمار دارد. این در شرایطی است که کاوه رضایی مهاجم ایرانی حاضر در شالروای بلژیک نیز با 7 گل در 24 بازی لیگ و جام حذفی، عملکرد ویژه ای را با پیراهن این تیم از خود به ثبت رسانده است.

محرمی، فیکس در دینامو!

105

مدافع راست سال های نه چندان دور سرخ های تهرانی که در تیم فوتبال دیناموزاگرب کرواسی توپ می زد در فصل فوتبالی اخیر حضور تقریبا مستمری را در ترکیب تیمش دارد. صادق محرمی با 11 بازی در لیگ، یک بازی در جام حذفی و 5 بازی در لیگ اروپا حضور تقریبا مستمری در ترکیب تیمش داشته است.

تجربه ویژه عزت‌الهی در دانمارک

Ezatollahi10

سعید عزت الهی که امسال برای وایله بولد کلاب توپ می زند، مدتی است در فوتبال دانمارک فعالیت دارد. عزت الهی ملی پوش بولد کلاب 2 بازی در جام حذفی و 19 بازی در لیگ دانمارک برای تیمش بازی کرده و در این مدت 2 گل را برای این تیم به ثمر رسانده است.

قدوس، شرایط متفاوت در برنتفورد

43

قدوس که پس از سقوط آمیان به صورت قرضی از این تیم جدا شد به تیم برنتفورد پیوست که با 2 بازی در جام اتحادیه، 29 بازی و جام حذفی حضور ویژه ای در ترکیب تیمش داشته و در این مدت 4 گل را برای تیمش به ثمر رسانده است.

 لژیونرهای آسیایی

nbhggbbgbbgggb

لژیونرهای ایرانی حاضر در تیم های آسیایی در سال اخیر شرایط ویژه ای را پشت سر گذاشتند. شجاع خلیل زاده در الریان در لیگ و جام ستارگان قطر 12 بازی و 2 گل را در کارنامه داشته است. این در حالی است که رامین رضائیان دیگر مدافع ایرانی شاغل در لیگ قطر، با 17 بازی و 2 گل به کارش در لیگ قطر ادامه می دهد. امید ابراهیمی که در تیم الاهلی توپ می زند با 22 بازی و به ثمر رساندن یک گل فوتبالش را در آن سوی خلیج فارس پیگیری می کند و مهرداد محمدی نیز با العربی در لیگ و جام ستارگان 19 بازی داشته و موفق شده 9 گل به ثمر برساند و بالاخره پورعلی گنجی با تیم فوتبال شنژن چین در 6 بازی یک گل برای چینی ها به ثمر رسانده است. 6

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز