حشمت مهاجرانی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

عزیزی خادم راه و مسیر سختی را در پیش دارد/ هیچ چیز از غم ما برای میناوند و انصاریان کم نمی‌کند

۱۳۹۹/۱۲/۲۹ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۱۵۳۱۴۶
عزیزی خادم راه و مسیر سختی را در پیش دارد/ هیچ چیز از غم ما برای میناوند و انصاریان کم نمی‌کند
سرمربی اسبق تیم ملی ابراز امیدواری کرد مدیران جدید فدراسیون به دنبال برطرف کردن ریشه‌ای و اساسی مشکلات فوتبال ایران باشند.

حشمت مهاجرانی در گفت‌وگوی نوروزی با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درخصوص مسائل و اتفاقات فوتبالی و غیرفوتبالی سال 1399 صحبت کرد.

ماحصل گپ ویژه ما با سرمربی سپیدموی سال‌های گذشته تیم ملی ایران را می‌توانید در زیر بخوانید:

- سال 99 را می‌توان یک سال خاص برای ایران دانست. نظر شما در این مورد چیست؟

متاسفانه این سال، اصلا سال خوبی نبود و کرونا این ویروس خانمان برانداز روی تمام مسائل اجتماعی و اقتصادی و سایر موارد زندگی مردم اثر گذاشته و مردم را تحت فشار قرار داد. ما باید تلاش کنیم با شیوه درست زندگی بتوانیم این موضوع را بفهمیم که چطور و با چه طریقی باید با کرونا مبارزه کنیم. با توجه شرایط موجود باید به تمام نکاتی که سازمان بهداشت اعلام می کند اهمیت بدهیم، ضمن اینکه باید ممنون دکترها و پرستارها باشیم که با از خود گذشتگی به مردم کمک می کنند.

- تاثیر این بیماری و این ویروس را در ورزش چگونه ارزیابی می‌کنید؟

همان طور که اشاره کردم کرونا روی همه مسائل ما از جمله مسائل  اجتماعی، اقتصادی و...  اثر گذاشته و حتی ورزش و المپیک. اگر بخواهم به طور اخص در مورد تاثیر کرونا در فوتبال صحبت کنم باید بگویم با توجه به کرونا و عدم وجود امکانات کافی، لیگ ایران برگزار می شود که موضوع خوبی است. متاسفانه ضعف برنامه ریزی و ضعف تشکیلاتی داریم. تغییرات پی در پی در فدراسیون و مشکلاتی که از گذشته بوجود آمده و مشکلات مالی و... ضربه بزرگی به فوتبال زده و کرونا هم این مشکلات را بیشتر کرد اما با این وجود ما باز هم به حرکت خود ادامه دادیم که این موضوع اتفاق خوبی بود. 

- اتفاقات تلخ  فوتبالی ایران در سال 99 با فوت علی انصاریان و مهرداد میناوند تکمیل شد. در این مورد صحبتی ندارید؟ 

فوت میناوند و انصاریان آن قدر تلخ بود که همه ما را غمگین کرد. این دو بازیکن، دو اسطوره بزرگ فوتبال ما بودند که با اتفاقی تلخ از بین ما رفتند و این موضوع خیلی دردناک بود و همه ما را متاثر کرد. خود من هم تقریبا همزمان با این دو عزیز با بیماری کرونا درگیر بودم و در قرنطینه بودم و شرایط آنها را کاملا درک می کردم. این اتفاق برای جامعه فوتبال ما خیلی دردناک بود. می دانم که تسلیت واژه بسیار کوچکی در برابر این غم بزرگ برای بازماندگان این دو جوان رعنای فوتبال ما بود ولی باز هم از صمیم قلب به خانواده های این عزیزان این اتفاق تلخ را تسلیت می گویم.

- فدراسیون فوتبال به تازگی رئیس جدید و مدیرانش را شناسایی کرد. در مورد این موضوع چه نظری دارید؟

عزیزی خادم در حال حاضر وارث یک فوتبال ورشکسته است و باید مشکلات از ریشه حل شود. این موضوعی است که در دنیا کمتر اتفاق می افتد. در همین راستا من اعتقاد دارم آقای عزیزی خادم کار سختی را در سمت جدیدشان پیش روی دارند. البته اعتقاد دارم ایشان توانایی و تجربه کافی هم دارد و به اقتصاد و مدیریت آشنا هستند و از فاکتورهای بسیار خوبی برای مدیریت فوتبال ما برخوردار هستند. در حال حاضر یکی از بزرگترین برنامه ما حضور در جام جهانی است، بازی هایی که باید در کشور بحرین انجام شود. در هر صورت ما تیم بسیار خوبی داریم و لژیونرهای خوبی داریم و باید از همین امروز خودمان را آماده کنیم و تیم های بسیار قوی تر از بحرین را در گذشته شکست دادیم. من امیدوار هستم با برنامه ریزی صحیح به جام جهانی برویم و عیدی خوبی را در این زمینه برای مردم ایران داشته باشیم.

- شما سال‌هاست در امارات زندگی می‌کنید. دوست داریم کمی از حال و هوای عید ایرانی‌ها در امارات بگویید!

امارات شاید تنها کشوری در منطقه باشد که ایرانیان زیادی سالیان سال در آن زندگی می کنند. جالب است بدانید تمام مراحل عید نوروز را به طور کامل مثل ایران اجرا می کنند. درست مثل ایران که از یکی دو هفته مانده به نوروز همه در تدارک مراسم عید هستند در امارات هم این حال و هوا را بین ایرانی های مقیم امارات شاهد هستیم. برگزاری این آئین و رسم کهن سنتی است سینه به سینه از نسل های قبل به ما رسیده و در امارات هم مثل ایران شرایط در آستانه نوروز و عید کاملا ویژه است. 

- صحبت پایانی‌تان را می‌شنویم؟

برای همه مردم ایران سال پررونق و پر از اتفاقات خوب آرزو می کنم و از آنها می خواهم در ایام تعطیلی مراقب سلامتی شان باشند و با رعایت پروتکل هایی که اعلام شده به کادر درمان کمک کنند تا مبارزه خوبی را برای ریشه کنی این بیماری کشنده داشته باشیم. 6

نظر شما