وقتی کرونا برنامه‌ها را تغییر داد؛

تعویق المپیک، فرصت یا تهدید!

۱۴۰۰/۰۱/۰۲ - ۱۰:۲۲:۳۳
کد خبر: ۱۱۵۴۰۳۳
تعویق المپیک، فرصت یا تهدید!
تعویق سی و دومین دوره بازی‌های المپیک و برگزاری آن در مردادماه سال 1400 آبستن حوادث ریز و درشت زیادی برای ورزش ایران بود.

به گزارش برنا؛ بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ به نام رسمی «بازی‌های المپیاد سی و دوم» شناخته می‌شود، مراسمی ورزشی که قرار بود به میزبانی شهر توکیو در کشور ژاپن برگزار شود اما به دلیل دنیاگیری کروناویروس با پیشنهاد شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن و موافقت کمیته بین‌المللی المپیک یک سال به تعویق افتاد و قرار است طبق برنامه اعلام شده این رویداد مهم ورزشی در تابستان ۲۰۲۱ برگزار شود. البته گفتنی است که با وجود تغییر زمان برگزاری بازی‌ها نام رسمی این مسابقات کماکان توکیو ۲۰۲۰ باقی مانده است. بدون شک تصمیم مشترکی که میان مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک و مقامات سیاسی و ورزشی ژاپن برای لغو المپیک ۲۰۲۰ و تعویق یک ساله آن گرفته شد، نشان داد که «سلامتی» شرکت کنندگان در المپیک اولویت است.

فریبرز عسگری، سرمربی تیم‌ ملی تکواندو، درباره تعویق یکساله المپیک به خبرنگار برنا گفت: اعتقاد دارم تعویق المپیک آن هم به مدت یک‌سال برای تکواندو ایران خوب نبود ولی به هر جهت اتفاقی بوده که برای همه افتاده و در کل جهان تاثیرگذار بوده، فقط امیدوارم هرچه سریع‌تر اردوها را شروع کنیم تا بتوانیم بازیکنان را از نظر ذهنی آماده نگه داریم.

بهداد سلیمی، دارنده مدال طلای المپیک لندن نیز اظهار کرد: چند رشته در ایران هستند که رنکینگ کاروان ایران را در رقابت‌های بین‌المللی بالا می‌برند. وزنه‌برداری هم خوشبختانه یکی از این رشته‌هاست اما قطعا با تعویق المپیک اگر روند سایر مسابقات و اردوها به این شکل باشد با افت محسوسی مواجه خواهیم شد.

روزبه ارغوان، عضو تیم‌ ملی بسکتبال درباره تعویق المپیک توکیو معتقد است: به هر جهت این تعویق یک ساله کاملا ناخواسته بود و همه کشورها را درگیر کرد و متاسفانه کاری هم در این رابطه نمی‌توان انجام داد. عقب افتادن هر رویدادی جدا از نظر آمادگی جسمانی از نظر آمادگی روحی هم بی‌شک ورزشکار را تحت تاثیر قرار می‌دهد مسابقات مهمی مانند المپیک که دیگر جای خودش را دارد اما در هر صورت شرایط برای همه یکسان است.

تعویق سی و دومین دوره بازی‌های المپیک و برگزاری آن در مردادماه سال جاری آبستن حوادث ریز و درشت زیادی برای ورزش ایران بود که البته دیگر کشورها و ورزشکاران‌شان هم  از آن اتفاقات مستثنی نبودند.

حالا باید منتظر ماند و دید کاروان ایران چه نتیجه ای را در توکیو رقم خواهد زد. 4/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز